- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: ΠΠαπαδημητρίου
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 661
Ἔκανε κάποιος πρόσφατα μιὰ ὁμιλία μὲ τίτλο: «Φθάνει πιά μέ τά Λείψανα τῶν Ἁγίων πού κομίζουν οἱ Ἁγιορεῖτες στά πλοιάρια».
Ἐμεῖς θὰ ἀπαντήσουμε, ὄχι δὲν φθάνει.
Προσωπικὰ ἔτυχα (μὲ ἐνορία) σὲ τέτοιο πλοιάριο μιὰ φορὰ στὸν περίπλου τοῦ Ἁγίου Ὅρους, καὶ ἔφεραν οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες τὰ ἅγια λείψανα. Ὅταν ἀνεβήκανε στὸ πλοῖο οἱ Πατέρες, ὅλο τὸ καράβι γέμισε εὐωδία ἀπὸ τὰ ἅγια λείψανα, καὶ ἦταν τόσο ἔντονη, καὶ ἡ ὑποδοχὴ ἔγινε στὸ κατάστρωμα ὄχι στὸν κλειστὸ χῶρο!
Σημ.. Δὲν ἔχω καμία σχέση μὲ τὰ πλοιάρια.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἅγ. Γρηγόριος Παλαμᾶς
- Κατηγορία: Κατήχηση
- Εμφανίσεις: 395
Λόγος εἰς τήν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου
Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς
[Ἀναλόγιον: Παλαιά στὴν Ἑλλάδα, δὲν ὑπῆρχαν Ἐπιτάφιοι ὕμνοι - Ἐγκώμια (πέραν τῶν πλουσίων Τροπαρίων τῶν Ἀκολουθιῶν), οὔτε μοντερνιστικοὶ Ἐπιτάφιοι τῆς Παναγίας, ἀλλὰ ὑπῆρχαν Λιτανείες τῶν Εἰκόνων τῆς Παναγίας (στὶς Κυκλάδες παρεισήχθη τὸ φαινόμενο τῶν ἐπιταφίων ἀπὸ τὸν 19ον αἰ., ὅμως καὶ ἐμεῖς ὡς νέοι δὲν γνωρίσαμε τέτοιους μοντερνισμούς στὶς ἐνορίες μας). Ἔπαιρναν οἱ πιστοί τὴν Εἰκόνα τῆς Παναγίας ἀπὸ τὸ χωριὸ καὶ μὲ λιτανεία τὴν πηγαίνανε στὸ μοναστήρι ποὺ μπορεῖ νὰ ἀπεῖχε καὶ μία ὥρα μὲ τὰ πόδια. Στήν λιτανεία ἀκουγόταν μόνον τό Κύριε ἐλέησον ἀντιφωνικῶς, καί οἱ δεήσεις ὅταν ἔκανε στάσεις ἡ Λιτανεία. Ὅταν ἡ εἰκόνα ἔφθανε στὸ μοναστήρι ξεκινοῦσε μετὰ ἀπὸ λίγο ὁ Ἑσπερινὸς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου. Τὴν ἑπομένη μετὰ τὸν Ὄρθρο καὶ τὴν Θεία Λειτουργία, πάλι μὲ Λιτανεία ἐπέστρεφαν οἱ πιστοὶ τὴν Εἰκόνα τῆς Παναγίας στὴν ἐνορία τους. Ὑπεραγία Θεοτόκε σῶσον ἡμᾶς.]
Ἄν «ὁ θάνατος τῶν ὁσίων εἶναι τίμιος καί ἡ μνήμη δικαίου συνοδεύεται ἀπό ἐγκώμια», πόσο μᾶλλον τή μνήμη τῆς ἁγίας τῶν ἁγίων, διά τῆς ὁποίας ἐπέρχεται ὅλη ἡ ἁγιότης στούς ἁγίους, δηλαδή τή μνήμη τῆς ἀειπάρθενης καί Θεομήτορος, πρέπει νά τήν ἐπιτελοῦμε μέ τίς μεγαλύτερες εὐφημίες. Αὐτό πράττουμε ἑορτάζοντας τήν ἐπέτειο τῆς ἁγίας κοιμήσεως ἤ μεταστάσεώς της, πού ἄν καί μέ αὐτή εἶναι λίγο κατώτερη ἀπό τούς ἀγγέλους, ὅμως ξεπέρασε σέ ἀσύγκριτο βαθμό καί τούς ἀγγέλους καί τούς ἀρχαγγέλους καί ὅλες τίς ὑπερκόσμιες δυνάμεις διά τῆς ἐγγύτητός της πρός τόν Θεό καί διά τῶν ἀπό παλαιά γραμμένων καί πραγματοποιημένων σ’ αὐτή θαυμασίων.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἱ.Μ. Πάφου - Γραφεῖο κατά τῶν Αἱρέσεων
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 348
Είναι ο Οικουμενισμός αίρεση; Τι μας λένε οι άγιοί μας;
Εν Πάφω τη 27η Δεκεμβρίου 2024
του πρωτομάρτυρος και αρχιδιακόνου Στεφάνου
Γραφείο κατά των αιρέσεων
“Ο Οικουμενισμός είναι παναίρεση”
Όλοι οι σύγχρονοι άγιοι, χαρακτήρισαν τον Οικουμενισμό ως αίρεση, και συγκεκριμένα ως παναίρεση καθώς συμπεριλαμβάνει όλες τις αιρέσεις – ‘παν’αίρεση. Όλοι τους μίλησαν ή έπραξαν εναντίον του Οικουμενισμού. Θα παρουσιάσουμε αυτούσια μερικές μόνον αναφορές τους στο θέμα της παναίρεσης του Οικουμενισμού – ορισμένες εκ των οποίων δημοσιεύονται για πρώτη φορά – ούτως ώστε να μην είναι δυνατόν να παρερμηνευθούν κατά την βούληση του καθενός, και να φανεί η κοινή ομολογία των αγίων μας, κατατροπώνοντας όσους υποστηρίζουν ότι “ο οικουμενισμός δεν υπάρχει, και αποτελεί νοσηρή φαντασία ορισμένων ακραίων, ζηλωτών πιστών”.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἅγιος (Γέροντας) Παΐσιος
- Κατηγορία: Ἐκκλησία
- Εμφανίσεις: 794
Ἂν οἱ Χριστιανοὶ δὲν ὁμολογήσουν, δὲν ἀντιδράσουν, αὐτοὶ θὰ κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ, ἂν ἀντιδράσουν, θὰ τὸ σκεφθοῦν. Ἀλλὰ καὶ οἱ σημερινοὶ Χριστιανοὶ δὲν εἶναι γιὰ μάχες. Οἱ πρῶτοι Χριστιανοὶ ἦταν γερὰ καρύδια· ἄλλαξαν ὅλο τὸν κόσμο. Καὶ στὴν βυζαντινὴ ἐποχὴ μιὰ εἰκόνα ἔβγαζαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ ἀντιδροῦσε ὁ κόσμος. Ἐδῶ ὁ Χριστὸς σταυρώθηκε, γιὰ νὰ ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καὶ ἐμεῖς νὰ ἀδιαφοροῦμε!
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἅγιος (Γέροντας) Παΐσιος
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 685
Ἔχουμε εὐθύνη
Ἅγιος Γέροντας Παΐσιος (1992) (2)
Εἶχε ἔρθει στὸ Καλύβι ἕνας ἄθεος μέχρι τὸ κόκκαλο. Ἀφοῦ εἶπε διάφορα, μετὰ μοῦ λέει: «Ἐγὼ εἶμαι εἰκονομάχος». Ἀπὸ ἐκεῖ ποὺ δὲν πίστευε τίποτε, ὕστερα ἔλεγε ὅτι εἶναι εἰκονομάχος. «Βρὲ ἀθεόφοβε, τοῦ λέω, ἐσὺ ἀφοῦ δὲν πιστεύεις σὲ τίποτε, τί μοῦ λὲς ὅτι εἶσαι εἰκονομάχος; Τότε, τὸν καιρὸ τῆς Εἰκονομαχίας (3), μερικοὶ Χριστιανοὶ ἀπὸ ὑπερβολικὸ ζῆλο ἔπεσαν σὲ πλάνη, ἔφθασαν στὴν ἄλλη ἄκρη, καὶ μετὰ ἡ Ἐκκλησία τοποθέτησε τὸ θέμα· δὲν εἶναι ὅτι δὲν πίστευαν».Ὑποστήριζε ἐν τῷ μεταξὺ ὅλη τὴν σημερινὴ κατάσταση. Μαλώσαμε ἐκεῖ πέρα. «Καλά, τοῦ λέω, κατάσταση εἶναι αὐτή; Δικαστικοὶ νὰ φοβοῦνται νὰ δικάσουν, νὰ κάνουν μηνύσεις γιὰ ἐγκληματίες καὶ νὰ τοὺς ἀπειλοῦν ὁ ἕνας καὶ ὁ ἄλλος καὶ νὰ ἀναγκάζωνται νὰ τὶς ἀποσύρουν; Καὶ τελικὰ ποιοί κυβερνοῦν; Σὲ ἀναπαύει αὐτὴ ἡ κατάσταση; Ὑποστηρίζεις αὐτούς; Ἐσὺ εἶσαι ἐγκληματίας. Γι᾿ αὐτὸ ἦρθες; Ἄντε, φύγε ἀπὸ ἐδῶ!». Τὸν ἔδιωξα.
– Γέροντα, δὲν φοβᾶστε ἔτσι ποὺ μιλᾶτε;
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Γόρτυνος κ. Ἱερεμίας
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 537
Οἱ «ἑνωτικοί» καί ἡ «θεωρία τῶν κλάδων»
+ Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ. Ἰερεμία (2013)
1. Λόγω τῆς σοβαρότητος τοῦ θέματος, ἀδελφοί μου χριστιανοί, τά κυριακάτικα κηρύγματά μας θά ἀναφέρονται στό ἑξῆς, γιά ἕνα μακρύ διάστημα, στήν πίστη μας, τήν ὀρθόδοξη πίστη μας, σέ διαφορά πρός τήν πλάνη καί αἵρεση τῶν Παπικῶν. Παρακαλῶ νά τά προσέχετε ἰδιαίτερα. Τό σοβαρώτερο ἀπό ὅλα εἶναι ἡ πίστη μας καί γι᾽ αὐτήν ἀξίζει καί τήν ζωή μας νά δώσουμε, καί τό αἷμα μας, ἄν μᾶς ἀξιώσει ὁ Χριστός, νά χύσουμε. – Ἀνήκουμε, ἀγαπητοί ἀδελφοί, στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, σ᾽ Αὐτήν πού ἵδρυσε ὁ Ἰησοῦς Χριστός ἐδῶ κάτω στήν γῆ πού ἦρθε. Αὐτή εἶναι ἡ ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ καί ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Οἱ ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία αὐτή ὀνομάζονται «αἱρετικοί». Τό περίεργο ὅμως εἶναι ὅτι αὐτοί, ἄν καί κόπηκαν ἀπό τήν μία καί ἀληθινή Ἐκκλησία, λέγουν καί ὑποστηρίζουν ὅτι καί αὐτοί ἀποτελοῦν Ἐκκλησία. Ἔτσι ἀκοῦμε τίς ἐκφράσεις: «Καθολική Ἐκκλησία», «Προτεσταντική Ἐκκλησία», κ.ἄ. Στήν σειρά τῶν κηρυγμάτων μας ἐδῶ θά ἀποδείξουμε καί θά τό καταλάβετε, ἀδελφοί μου, ὅτι, ὄχι!, αὐτοί, οἱ ἔξω ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εὑρισκόμενοι, ἄν καί δέχονται τόν ἐρχομό τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ στόν κόσμο καί πιστεύουν σ᾽ Αὐτόν, καί γι᾽ αὐτό λέγονται καί αὐτοί «χριστιανοί», ὅμως αὐτοί δέν ἀποτελοῦν Ἐκκλησία. –Ἀλλά ἄλλο εἶναι τό θέμα στό σημερινό μας κήρυγμα. Τό θέμα μας εἶναι, ποιά πρέπει νά εἶναι ἡ σχέση μας μέ τούς αἱρετικούς, μ᾽ αὐτούς πού εἶναι ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία μας; Μ᾽ αὐτούς, ἀγαπητοί μου, δέν πρέπει νά ἔχουμε κοινωνία στά ἱερά Μυστήρια καί μάλιστα στό κύριο Μυστήριο, τήν Θεία Εὐχαριστία. Μᾶς τό ἀπαγορεύουν αὐτό οἱ Κανόνες τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας. (1) Δέν ἐπιτρέπεται δηλαδή ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι νά συλλειτουργοῦμε καί νά συμπροσευχόμαστε μαζί τους. Ὅποιος τό κάνει αὐτό κοινωνεῖ μέ τήν αἵρεση τῶν αἱρετικῶν καί θεωρεῖται καί αὐτός αἱρετικός.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Δημήτριος Τσελεγγίδης
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 499
Εἶναι οἱ Ἑτερόδοξοι μέλη τῆς Ἐκκλησίας;
τοῦ Καθηγητή Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ. Δημητρίου Τσελεγγίδη (2009)
Πρωτίστως πρέπει νά διευκρινήσουμε ὅτι ὡς Ὀρθόδοξοι πιστεύουμε, σύμφωνα μέ τό Σύμβολο Πίστεως τῆς Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως (381), «εἰς μίαν, ἁγίαν, ἀποστολικήν καί καθολικήν Ἐκκλησίαν». Κατά τήν ἀδιάκοπη δογματική συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, δηλαδή κατά τήν αὐτοσυνειδησία της, ἡ μία αὐτή Ἐκκλησία εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη.
Ἡ ὁμολογία τοῦ Συμβόλου ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι «μία» σημαίνει πώς αὐτή εἶναι βασική ἰδιότητα τῆς ταυτότητάς της. Πρακτικῶς αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ Ἐκκλησία δέν μπορεῖ νά διαιρεθεῖ, νά κομματιαστεῖ, ἐπειδή αὐτή εἶναι τό μυστηριακό σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Καί ὁ Χριστός ὡς κεφαλή τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας οὔτε πολλά σώματα μπορεῖ νά ἔχει οὔτε καί διηρημένο σῶμα νά κατέχει. Στό σῶμα τοῦ Χριστοῦ νικήθηκε καί αὐτός ὁ θάνατος. Ἔτσι, ὅποιος ἐντάσσεται στό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί παραμένει ζωντανός σ' αὐτό μέ τά θεουργά μυστήρια καί τήν ἀγαπητική τήρηση τῶν ἐντολῶν, μεταβαίνει ἀπό τόν βιολογικό θάνατο στήν αἰώνια καί ἀΐδια ζωή τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ. Καί ὅπως τά κλαδιά τῆς ἀμπέλου δέν μποροῦν νά ζήσουν καί νά καρποφορήσουν, ἄν ἀποκοποῦν ἀπό τήν ἄμπελο, ἔτσι καί ὁ ἀποκομμένος ἀπό τήν Ἐκκλησία πιστός ἤ καί ὁλόκληρες κοινότητες πιστῶν- ἀνεξάρτητα ἀπό τό ἀριθμητικό τους πλῆθος- δέν μποροῦν οὔτε νά ὑπάρξουν ἐν Χριστῷ οὔτε νά συστήσουν ἄλλη Ἐκκλησία.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Ἐλευθερουπόλεως Ἀμβρόσιος
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 550
Καταδικάστηκε ποτέ η αίρεση του παπισμού από Σύνοδο;
Μητροπολίτου Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου (1917-1984)
Μέσα στο πλήθος των άστατων κραυγών που προσπαθούν απεγνωσμένα με πομπώδη φληναφήματα να υποστηρίξουν τον Οικουμενισμό ακούγεται το ανεδαφικό επιχείρημα ότι ο Παπισμός δεν έχει καταδικασθεί από Σύνοδο (!;). Όσοι το υποστηρίζουν αυτό εννοείται πως δεν κατέχουν τίποτε από θεολογία αλλά συνάμα αγνοούν και πλήρως την ιστορική πραγματικότητα.
Ως απάντηση δημοσιεύουμε ένα απόσπασμα από την καταπληκτική μελέτη του Μακαριστού Μητροπολίτου Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου που είχε εκπονήσει κατά την περίοδο των αδίστακτων ανοιγμάτων προς τον Παπισμό του Πατριάρχου Αθηναγόρα. Ο Μητροπολίτης αναφέρει μια λίστα Ιερών Συνόδων που κατεδίκασαν των Παπισμό και τις πλάνες του. Επίσης και ονόματα Αγίων που θεωρούσαν ξεκάθαρα τον Παπισμό ως Αίρεση (φυσικά δεν υπήρξε ποτέ κάποιος Άγιος που να μην ήταν σύμφωνος ως προς αυτό).
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Πάφου Τυχικός
- Κατηγορία: Κανονικότητα
- Εμφανίσεις: 1150
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ και ΟΜΟΛΟΓΙΑ Μητροπολίτου (πρ.) Πάφου Τυχικού
18 Ιουνίου 2025
Επειδή καθ' όλο το προηγούμενο διάστημα μέχρι και τώρα, διακινούνται διάφοροι ανυπόστατοι ισχυρισμοί περί δήθεν αποφυγής μου να καταθέσω Ομολογία Πίστεως, ή περί δήθεν παρεκκλίσεως της πορείας μου, κρίνω σκόπιμο προς αποκατάσταση της αληθείας να διευκρινίσω τα εξής.
1. Την σύνταξη της Ομολογίας Πίστεως την θεωρούσα εξ αρχής άνευ λόγου, καθότι συντάσσομαι με ό,τι και ομολόγησα κατά την ημέρα της χειροτονίας μου, δεν έπαψα να συντάσσομαι και ούτε θα πάψω, και σαφώς δεν προσχώρησα σε καμία πλάνη ή αίρεση (φεύ!), ώστε να υποβάλω εκ νέου ομολογία για δήθεν επανένταξή μου στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Εκ νεότητός μου ζω και αναπνέω μέσα στην Εκκλησία, με ακλόνητη πίστη στον Τριαδικό Θεό, στο πάνσεπτο Πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και της Υπεραγίας Μητρός Του, πίστη που βασίζεται στην Αγία Γραφή, στην Ιερά Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, στους Ιερούς Κανόνες και στη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων μας. Σύμφωνα λοιπόν με τις προϋποθέσεις αυτών, ασφαλώς ακολουθώ, σέβομαι και υπακούω στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: π. Βασίλειος Μπακογιάννης
- Κατηγορία: Κανονικότητα
- Εμφανίσεις: 590
Γυναῖκες στό ἀναλόγιο;
Ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη, 10/6/2019
Παρατηρεῖται στίς ἡμέρες μας, μεταξύ τῶν ἄλλων, στίς ἐνορίες, γυναῖκες νά ἀνεβαίνουν στό ἀναλόγιο, καί νά συμψάλλουν μέ τούς ἄνδρες. Καλῶς; Κακῶς;
Ὅσοι ἔχουν ἐπισκεφθεῖ τό Μοναστήρι «Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Εὐαγγελιστής» (Σουρωτή Θεσ/νίκης), θά ἔχουν ἰδεῖ, πώς ἐν ὥρᾳ Ἀκολουθίας οἱ ἄνδρες εἶναι σέ πλήρη «ἀπομόνωση»· καμία ἐπικοινωνία μέ τίς μοναχές ἀλλά καί μέ τίς γυναῖκες, ἐπισκέπτριες! Ἔτσι τά «κανόνισε» ὁ κτίτορας τοῦ Μοναστηριοῦ, Ὅσιος Παϊσιος ὁ Ἁγιορείτης. Γιατί ἄραγε;
Ὡς ὅσιος καί μέγας ἀγωνιστής, ἤξερε πώς τά (σαρκικά) πάθη εἶναι ἱκανά καί μέσα στήν ἐκκλησία νά «ξυπνήσουν», καί προπαντός ἐν ὥρᾳ Ἀκολουθίας, (γιατί τό σῶμα παραμένει ἀκίνητο, καί ὁ νοῦς τρέχει...!). Καί φρόντισε, λοιπόν, νά προστατεύσει τίς μοναχές καί τούς προσκυνητές ἀπό αὐτόν τόν «πειρασμό». Ὥστε ὁ νοῦς τους ἀνενόχλητος, χωρίς ἐξωτερικά ἐρεθίσματα, νά ἐπιδίδεται στήν προσευχή, καί νά μήν μολύνεται ἡ προσευχή τους κατά τήν ἱερή αὐτή στιγμή.
- Γυναῖκες στό ἀναλόγιο; [Β']
- Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα δὲν κατεβαίνει μὲ μηχανές [δηλ. μὲ ἐγκεφαλολογία, μὲ τεχνάσματα]
- Μητρ. Πάφου Τυχικός: Η περί του ακτίστου φωτός διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά
- Σκέψεις σχετικά με την παύση του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού [Κανονικό Δίκαιο]
- Ἐκκλησία τῆς Κύπρου: Οἱ 'ἀντ’ αὐτοῦ’ ὑπογραφές εἰς τήν Σύνοδον τῆς Κρήτης (Κολυμβάριον)
- Ἡ ἔκπτωση ἑνός Μητροπολίτου καί ἡ πτώση μιᾶς Ἐκκλησίας [1]
- Μια ιδιαίτερη συνέντευξη με τον Δρ. Ελπιδοφόρο Σωτηριάδη για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου σχετικά με τον Μητροπολίτη Τυχικό
- Κίνδυνος ἐκκοσμικεύσεως τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος
- Περί της κοσμικής χρήσης των Ιερών Ναών – Μία ορθόδοξη θεολογική προσέγγιση
- Κ. Βαθιώτης: Παρέμβαση στην εκδήλωση της Αντεθνικής Τερατοθήκης για την ελευθερία της Τέχνης
- Ἡ σωτηριολογία τοῦ Λουθήρου (ἐπίλογος)
- Ο μακαριστός Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας για την Σύνοδο του Κολυμβαρίου (2016)
- Προαπαιτούμενα γιά τήν ἐνεργοποίηση τῆς «ἐν ἡμῖν» Βασιλείας τοῦ Θεοῦ
- Γιατί δέν τονίζεται τό ἐστίν, τό τινῶν κτλ. στὴν ἀνάγνωση; (Ἐγκλιτικές Λέξεις)
- Ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος γιά τήν σύγχρονη πλάνη ὅτι ὁ Θεός εἶναι μόνο ἀγάπη
- Μητροπολίτης Μόρφου: Γιατί δεν υπέγραψα το κείμενο περί σχέσεων Ορθοδοξίας και άλλων χριστιανών (Σύνοδος Κολυμβαρίου)
- (Σύνοδος Κολυμβαρίου) Παρέµβαση καί κείµενο στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (Νοέµβριος 2016, Μητρ. Ναυπάκτου Ἱερόθεος)
- Ἡ μεγάλη Παρέκκλιση ἀπό τήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστική Παράδοση καί τούς Ἁγίους Πατέρες (Ἡ σύνοδος Κολυμβαρίου ἐν τῇ πράξει)
- «Ὁµολογιακή» διγλωσσία, ἀσάφεια καί σύγχυση [τῶν Οἰκουμενιστῶν]
- Τά οὐσιαστικά προβλήματα μέ τήν ἁγία καί μεγάλη Σύνοδο [Κολυμβαρίου]
- Ὑπόμνημα τοῦ Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πρός τήν Ι.Σ.Ι. (23-24/11/2016) μέ θέμα τήν ἁγία καί μεγάλη Σύνοδο [Κολυμβαρίου]
- Ἐπιστολή τοῦ Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πρός τήν Δ.Ι.Σ. γιά τήν σύγκλιση τῆς ἁγίας καί μεγάλης Συνόδου [Κολυμβαρίου]
- Εἶναι ἀποδεκτή ἡ Βαπτισματική Θεολογία;
- Ὁ Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, γιὰ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, πρὸς τοὺς Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
- Ἡ Βαπτισματική Θεολογία
- Ἡ νέα θεολογία καί ἡ νέα ἐκκλησιολογία της - Ἡ Β΄ Βατικανή Σύνοδος
- Σύνοδος Κολυμβαρίου: Ομολογιακή παρέμβαση του Μητρ. Λεμεσού κ. Αθανασίου
- ΑΘΩΟΣ … - π. Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος
- π. Γεώργιος Μεταλληνός: Οι Έλληνες Ορθόδοξοι με κατηγορούν ως Αιρετικό γιατί έχω τους Πατέρες (+ mp3)
- Το «βασίλειο ιεράτευμα» και η ιερωσύνη
- Ὁ Προτεσταντισμός - γ. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος (+ mp3)
- Πῶς ἀποκτοῦμε εὐλάβεια;
- Τί εἶναι εὐλάβεια;
- 'Ψηλαφητόν σκότος' οἱ αἱρετικές θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί τῶν ὁμοϊδεατῶν του
- Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο *
- Περί τῶν Αἱρετικῶν Προτεσταντῶν
- Ἡ Θεολογική ταυτότητα τοῦ Προτεσταντισμοῦ (mp3)
- Οριοθέτηση Ορθοδοξίας και αιρέσεως – Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς
- Ανοικτή επιστολή του Μητρ. πρ. Καλαβρύτων Αμβροσίου προς τον Μητρ. Περιστερίου Γρηγόριο για τον Εσταυρωμένο
- Αἱ μεταφράσεις τῶν Λειτουργικῶν Κειμένων
- Ὁ Διάβολος συγχαίρει γιά τή μετάφραση (Ἐκλογάδιον Ἀρχιεπ. Χριστοδούλου)
- ΝΑΙ ἤ ΟΧΙ στήν μετάφραση τῆς Λειτουργικῆς γλώσσας;
- Ἡ Εἰκόνα τῆς Σταυρώσεως
- Λατινογενής η Λειτουργική Μεταρρύθμισις (Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)
- Ο Προσανατολισμός εν τη Λατρεία (Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)
- Εἶναι ἀδύνατον οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους (Μητρ. Κονίτσης Ἀνδρέας γιὰ ἑορτασμὸ Πάσχα 2025)
- Η «Λειτουργική Κίνησις» της Δύσεως και ο Οικουμενισμός (Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπαρούσης)
- Κάποια προδοσία τῆς Πίστης ἑτοιμάζεται μυστικά καί ὑπόκωφα (+ Μητρ. Γόρτυνος Ἱερεμίας)
- Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς - π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος (Μνήμη Ἁγίου Γρηγορίου Θεολόγου)
- Εις τύπον και τόπον Χριστού (Ἀρχιμ. Μελέτιος Ἀπ. Βαδραχάνης)
- Ἡ μεταπατερική Θεολογία εἶναι βλασφημία ἐναντίον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (+ Μητρ. Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως Ἰερεμίας)
- Η εγκύκλιος της Δ.Ι.Σ του 1929 "Οι Αρχιμανδρίται προηγούνται των οφφικιούχων Πρεσβυτέρων εν ταις Ιεραίς Ακολουθίαις" - Εμπόδιο στις Ιερατικές κλίσεις; (π. Ἐλευθέριος Χαβάτζας)
- Ὅπου Θυσιαστήριον ἐκεῖ καί ὁ Ἐσταυρωμένος
- Αναίρεση της φυλλάδας της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου και του Μητροπολίτη της Γρηγορίου σχετικά με τον Σταυρό στην Αγία Τράπεζα
- Επίσημος καταδίκη της Τετραφωνίας (Οικουμενικόν Πατριαρχείον, 1846)
- Εγκύκλιος 9-6-1956 περί αναγνώσεως «μυστικώς» των Ευχών της θείας Λειτουργίας, και εμμελούς αναγνώσεως του Αποστόλου και του Ιερού Ευαγγελίου
- Περί της χειροτονίας της πρώτης γυναίκας διακόνισσας στη σύγχρονη εποχή (Ι. Μ. Πάφου)
- Οικουμενισμός και Αντι-Οικουμενισμός (Αντίκρουση ισχυρισμού ότι ο Οικουμενισμός είναι «ανύπαρκτος» ή «ακίνδυνος»)
- Η Δαιμονική και Αποκρυφιστική Υφή του Οικουμενισμού
- Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ (Σεβ. Μητρ. Κυθήρων Σεραφείμ)
- Η φιλακολουθία των αγωνιστών Χριστιανών
- Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης (Αριζονίτης): Με την καρδιακή προσευχή κατανοούμε τις άγιες γραφές και τους Πατέρες, ας είναι στην αρχαία διάλεκτο
- Δίγαμος ορθόδοξος ιερέας και χειροτονία γυναικός θίγουν το κύρος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας
- Μεγάλη Εβδομάδα 2024 (Οικουμενικόν Πατριαρχείον)
- Η ευχαριστιακή νηστεία και η Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων (ιστορικοκανονική προσέγγιση)
- Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς ή πρέσβευε υπέρ ημών;
- Νηστεία πρό τῆς Θείας Κοινωνίας
- Κληρικοί τοῦ «παλαιοῦ τυπικοῦ»
- Προαναγγελία κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς Αἱρετικούς τό 2025 (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Περί τοῦ Πασχαλίου Κανόνος. Δύναται νά ἀλλαγῇ; (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Το Άγιον Όρος για το νομοσχέδιο σχετικά με τους «γάμους» ομοφυλόφιλων ζευγαριών
- Περί του Σταυρού πίσω από την Αγία Τράπεζα [Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου]
- Μα δεν υπάρχουν ψάλτες!
- Γιατί προσευχόμαστε στραμμένοι προς την ανατολή;
- Υπάρχει επιτακτική ανάγκη επαφής με τη σκέψη των αγίων ασκητικών Πατέρων της Εκκλησίας μας
- Οι νερόβραστοι Χριστιανοί
- Τὸ μυστήριον τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως καὶ Μετανοίας
- Ἡ ἀληθινὴ μετάνοια κατὰ τὸν Μέγα Βασίλειο καὶ τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο, μὲ ἐκτενὴ εἰσαγωγὴ γιὰ λανθασμένους τρόπους ἐξομολογήσεως
- Η Νοερά Προσευχή (Η Ευχή / Ευχή του Ιησού / Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με)
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2022)
- Οι νοερές προσβολές των Δαιμόνων
- Ἡ Φαντασία (ἡδονή-ὀδύνη)
- Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: Ὁ τέταρτος Ἱεράρχης καί ὁ τέταρτος Θεολόγος
- Η φαντασιώδης προσευχή, και η Ησυχαστική Προσευχή
- Μία ἀπάντησις εἰς τὴν Ἀκαδημίαν Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου
- Σύντομη Λειτουργία (Ὄρθρος + Θ. Λειτουργία)
- Οἱ Δέκα Ὅροι τοῦ Ἁγίου Διαδόχου Ἐπισκόπου Φωτικῆς
- Ποῦ συμφέρει νὰ προσφέρουμε τὰ χρήματα· στὶς Ἐκκλησίες ἢ στοὺς φτωχούς;
- Περὶ Μνημονεύσεως Ἐπισκόπου, καὶ Σχίσματος
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2021)
- Τὸ πάθος τῆς Ὑπερηφανείας
- Ἡ πνευματική σημασία τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821
- Λυπᾶμαι ποὺ Ἀρχιερεῖς ἔφθασαν στὸ σημεῖο νὰ ἀπειλοῦν καὶ νὰ καταδιώκουν τοὺς πιστοὺς ἱερεῖς καὶ πιστοὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας
- Ὁ Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων γιὰ τὶς τρομερὲς στιγμὲς στὴν Ἀφρική
- Ἐπιλεγμένες ὀμιλίες Μητρ. Λεμεσοῦ κ. Ἀθανασίου (ἐνημερώνεται συνεχῶς)
- Παναγία Παρηγορήτρια (Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, Βύρωνας), προσκύνημα στις 26/2/2021
- Ανακοινωθέν Ι. Μητρ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας: Η Ελληνική Ιεραποστολική Ένωση είναι μη συμβατή με την Ορθόδοξη Πίστη
- Εγκύκλιος Μητροπολίτου Μόρφου προς το Ποίμνιο του για Ακολουθίες και Μυστήρια κατόπιν κυβερνητικών μέτρων (9/12/2020)
- Οὐ μὴ γὰρ τοῖς ἐχθροῖς Σου τὸ Μυστήριον εἴπω
- 20 πρακτικὲς συμβουλὲς γιὰ ταπείνωση