- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: π. Μιχαήλ Βοσκός
- Κατηγορία: Ἐκκλησία
- Εμφανίσεις: 144
Ο ΙΕΡΕΑΣ ΩΣ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΒΟΣΚΟΥ
Ἡ ἱερωσύνη δὲν εἶναι οὔτε βιοποριστικὸ ἐπάγγελμα, οὔτε ἕνας εὔκολος τρόπος ἀσκήσεως κοσμικῆς ἐξουσίας, οὔτε ἀσφαλῶς καὶ μέσον προσωπικῆς ἀναδείξεως καὶ προβολῆς. Ἡ ἱερωσύνη εἶναι θεῖον ἔργο καὶ θεία διακονία, ἡ ὁποία ὑπερβαίνει σὲ ὕψος καὶ ἀξία κάθε ἄλλο ἔργο ποὺ μπορεῖ νὰ ὑπάρξει πάνω στὴ γῆ. Ὅπως χαρακτηριστικὰ τονίζει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ὁ ἱερωμένος ἀναλαμβάνει διακονία μεγαλύτερη ἀκόμη καὶ ἀπὸ ἐκείνην τῶν ἁγίων ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέλων, λαμβάνει ἐξουσία, “ἣν οὔτε ἀγγέλοις, οὔτε ἀρχαγγέλοις ἔδωκεν ὁ Θεός”1. Ὁ ἱερέας ἀξιώνεται ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ ἀναγεννᾶ τοὺς ἀνθρώπους διὰ τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος στὴ νέα ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας ὡς τοῦ ζῶντος Σώματος τοῦ Χριστοῦ. Ἀξιώνεται νὰ ἐπιτελεῖ τὸ φοβερὸ Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τὴν ἀναίμακτη θυσία, δίνοντας στοὺς πιστοὺς τὴ δυνατότητα νὰ γίνονται σύσσωμοι καὶ σύναιμοι Χριστοῦ καὶ νὰ παραμένουν ζωντανὰ μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ. Ἀξιώνεται ἀκόμη νὰ γίνεται πνευματικὸς ὁδηγὸς καὶ θεραπευτὴς ψυχῶν διὰ τοῦ Μυστηρίου τῆς Μετανοίας καὶ τῆς Ἐξομολογήσεως καὶ νὰ προετοιμάζει πολίτες γιὰ τὴν αἰώνια Βασιλεία τῶν οὐρανῶν.
Ἕνα τέτοιο ἔργο καὶ μιὰ τέτοια διακονία, ἡ ὁποία “τελεῖται μὲν ἐπὶ τῆς γῆς, τάξιν δὲ ἐπουρανίων ἔχει ταγμάτων”2 , προϋποθέτει ἁγιότητα βίου καὶ ἀγγελικὴ καθαρότητα. Γι’ αὐτὸ καὶ οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τονίζουν ὅτι ὁ πνευματικὸς ἀγώνας γιὰ τὴν κάθαρση ἀπὸ τὰ πάθη καὶ τὸν φωτισμὸ τοῦ νοὸς πρέπει νὰ προηγηθεῖ τῆς χειροτονίας στὴν ἱερωσύνη. Οἱ γνωστοὶ σὲ ὅλους μας λόγοι τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου εἶναι ἀρκούντως χαρακτηριστικοί:
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 52
Διάλογος μὲ τοὺς Μονοφυσῖτες
Μητροπολίτου Ναυπάκτου & Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου
Στὴν Ἱεραρχία τοῦ Ὀκτωβρίου 2004 σὲ σχετικὴ εἰσήγηση γιὰ τοὺς διαλόγους τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μὲ τὶς διάφορες Ὁμολογίες ὑποστηρίχθηκε ἡ ἄποψη ὅτι στὸν διάλογο τῆς Ἐκκλησίας μὲ τοὺς χαρακτηριζόμενους ὡς Ἀντιχαλκηδονίους (Μονοφυσίτες) ἐπιτεύχθηκε συμφωνία στὸ Χριστολογικὸ δόγμα, ἀλλὰ ὑπάρχει διαφωνία, διότι οἱ Μονοφυσίτες ἀρνήθηκαν νὰ δεχθοῦν τις μετὰ τὴν Γ΄ Οἰκουμενικὲς Συνόδους, ἰδιαιτέρως τὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τῆς Χαλκηδόνος.
Τὸ ἁπλὸ ὅμως ἐρώτημα εἶναι: Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ θεωρηθῇ ὅτι ἐπῆλθε συμφωνία στὸ Χριστολογικὸ δόγμα, ὅταν οἱ λεγόμενοι Ἀντιχαλκηδόνιοι δὲν παραδέχονται τὶς Οἰκουμενικὲς ἐκεῖνες Συνόδους (Δ΄, Ε', ΣΤ΄) ποὺ ὁριοθέτησαν τὴν ὀρθόδοξη διδασκαλία στὸ Χριστολογικὸ δόγμα, δηλαδὴ στὸ δόγμα ποὺ ἀφορᾶ τὸν τρόπο ἑνώσεως τῶν δύο φύσεων στὸν Χριστό;
Θὰ ἤθελα στὴν συνέχεια νὰ παρουσιάσω μὲ ἁπλό –ὅσον εἶναι δυνατόν– καὶ σύντομο τρόπο μερικὰ ἐνδιαφέροντα σημεῖα.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: π. Ιερώνυμος Mayilyan
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 61
Πώς οι Ορθόδοξοι Αρμένιοι έγιναν Μονοφυσίτες;
π. Ιερώνυμος Mayilyan
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Γεωργίου (Χατζηκώστα)
(Παρεκκλήσιο Ι. Ν. Αγ. Ασωμάτων Θησείου)
Πριν αρχίσω την παρουσία του θέματος θα ήθελα να ευχαριστήσω εκ βαθέων τον σεβαστό και αγαπητό π. Βασίλειο Βολουδάκη τον οποίο έχω την χαρά και ευλογία να γνωρίσω τελευταία, ιδίως στο πλαίσιο του σεμιναρίου της Εξομολογητικής, που οργανώνει το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Ο π. Βασίλειος από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας μας μου έδειξε την αγάπη του και μόλις πληροφορήθηκε για το παρελθόν μου, ιδίως για την επιστροφή μου από τη πλάνη και αίρεση του Μονοφυσιτισμού στην Αλήθεια του Χριστού, την Ορθοδοξία, αμέσως μου έκανε την πρόταση να γράψω κάποιο κείμενο, παρουσιάζοντας μια συνοπτική ιστορία της πατρίδας μου της Αρμενίας και να αναφερθώ ιδίως στην πίστη των Αρμενίων.
Είναι η πρώτη φορά, που μου δίνεται αυτή η ευκαιρία να συμμετάσχω με αυτό το ειδικό θέμα στο επίκαιρο και πλούσιο περιεχόμενο του περιοδικού «Ενοριακή Ευλογία», του Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πευκακίων.
Στο μικρό μου αυτό άρθρο δεν παρουσιάζω μια συστηματική ιστορία της Αρμενίας. Δεν είναι αυτός ο σκοπός μου. Θα αναφερθώ, όμως, σε τρεις κυρίως χρονολογίες (301, 406 και 451 μ.Χ.) και στα γεγονότα που συνδέονται με αυτές και είναι βαρυσήμαντες για την ιστορία της Αρμενίας και μας ενδιαφέρουν εδώ άμεσα.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Ἀντινόης κ. Παντελεήμων
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 90
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ
Η νηστεία είναι μία άσκηση για την κατάκτηση περισσοτέρων αρετών.
Μερικοί συνάνθρωποι μας, που θέλουν να παρουσιάζονται ως «προοδευτικοί», ισχυρίζονται ότι η νηστεία είναι «επινόηση» των παπάδων. Φυσικά, αυτοί έχουν παντελή άγνοια της βιβλικής και θεολογικής βάσεως της νηστείας.
Η νηστεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας έχει την πρωταρχική βάση της σ’ αυτήν την Αγία Γραφή. Είναι η πρώτη εντολή του Αγίου Θεού που έδωσε στους Πρωτοπλάστους, Αδάμ και Εύα, από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας τους μέσα στον επίγειο Παράδεισο, τον κήπο της Εδέμ.
«Απ’ όλα τα δένδρα που βρίσκονται μέσα στον Παράδεισο να φάτε. Αλλά, από το δένδρο που βρίσκεται στο κέντρο του Παραδείσου, απ’ αυτού να μη φάτε.»
Με αυτά τα λόγια ο Δημιουργός Θεός έδωσε την εντολή της νηστείας.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: ΠΠαπαδημητρίου
- Κατηγορία: Ἰστορικὰ θέματα
- Εμφανίσεις: 168
Η ελληνική μικρογράμματη γραφή ή βυζαντινή γραφή είναι μορφή της ελληνικής γραφής, η οποία τυποποιήθηκε στις αρχές του 9ου μ.Χ.
Θεωρείται η σημαντικότερη εξελικτική αλλαγή στον τρόπο γραφής και την μορφή των γλύφων του ελληνικού αλφαβήτου.
Αναφέρεται και ως στουδιτική γραφή, από το παλαιότερο, μέχρι σήμερα, χρονολογημένο δείγμα ελληνικής μικρογράμματης γραφής, το Τετραβάγγελο Ουσπένσκι, στην Αγία Πετρούπολη. Το χειρόγραφο βιβλίο χρονολογείται από το 835 και προέρχεται από τη μονή Στουδίου (Κωνσταντινούπολη).
Όλα σχεδόν τα σωζόμενα ελληνικά βιβλία από τον 4ο αι. π. Χ. ως τις αρχές του 9ου αι. μ.Χ. γράφονται στη μεγαλογράμματη γραφή, η οποία προέρχεται από τη γραφή των αρχαίων επιγραφών.
Η μικρογράμματη γραφή φαίνεται να εξελίχθηκε μέσα από την ανάγκη ταχείας επικοινωνίας μέσω χειρογράφων επιστολων, όπου η μορφή των γραμμάτων προσαρμόστηκε στην κίνηση της γραφής. Η αλλαγή τών μορφών των γραμμάτων συστηματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των πρώτων αιώνων του Βυζαντίου και στη συνέχεια υιοθετήθηκε ως γραφή των βιβλίων.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀναλόγιον
- Κατηγορία: Γεροντικόν
- Εμφανίσεις: 194
Ιερομόναχος Σεραφείμ Δημόπουλος (1937-2008)
4/10/2014
Βιογραφικά - Ιερομόναχος Σεραφείμ Δημόπουλος [1]
Ο π. Σεραφείμ Δημόπουλος γεννήθηκε το ετος 1937 στο Ηράκλειο της Κρήτης από τον Κωνσταντίνο και την Ειρήνη. Ήταν δεύτερος από επτά αδέλφια και στην βάπτισή του ωνομάσθηκε Χρήστος. Η καταγωγή του πατέρα του ήταν από την Σμύρνη και είχε μακρινή συγγένεια με τον Εθνομάρτυρα και Ιερομάρτυρα άγιο Χρυσόστομο Σμύρνης. Ανατράφηκε με αρχές χριστιανικές. Φάνηκε από νωρίς η αγάπη του προς την Εκκλησία και η κλίση του για την Ιερωσύνη, καθώς και η προτίμησή του για την ασκητική ζωή.
Από μικρός είχε ζητήσει από τους γονείς του ξεχωριστό δωμάτιο. Η μητέρα του του έδωσε, αλλά απεφάσισε να κοιμάται μαζί του στο ίδιο δωμάτιο. Τότε της παρουσιάστηκε η Παναγία στον ύπνο και της είπε: «Άφησέ τον να αγωνίζεται». Έκτοτε ο μικρός Χρήστος μπορούσε να προσεύχεται τα βράδια ανενόχλητος.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: ΠΠαπαδημητρίου
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 954
Ἔκανε κάποιος πρόσφατα μιὰ ὁμιλία μὲ τίτλο: «Φθάνει πιά μέ τά Λείψανα τῶν Ἁγίων πού κομίζουν οἱ Ἁγιορεῖτες στά πλοιάρια».
Ἐμεῖς θὰ ἀπαντήσουμε, ὄχι δὲν φθάνει.
Προσωπικὰ ἔτυχα (μὲ ἐνορία) σὲ τέτοιο πλοιάριο μιὰ φορὰ στὸν περίπλου τοῦ Ἁγίου Ὅρους, καὶ ἔφεραν οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες τὰ ἅγια λείψανα. Ὅταν ἀνεβήκανε στὸ πλοῖο οἱ Πατέρες, ὅλο τὸ καράβι γέμισε εὐωδία ἀπὸ τὰ ἅγια λείψανα, καὶ ἦταν τόσο ἔντονη, καὶ ἡ ὑποδοχὴ ἔγινε στὸ κατάστρωμα ὄχι στὸν κλειστὸ χῶρο!
Σημ.. Δὲν ἔχω καμία σχέση μὲ τὰ πλοιάρια.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἅγ. Γρηγόριος Παλαμᾶς
- Κατηγορία: Κατήχηση
- Εμφανίσεις: 535
Λόγος εἰς τήν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου
Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς
[Ἀναλόγιον: Παλαιά στὴν Ἑλλάδα, δὲν ὑπῆρχαν Ἐπιτάφιοι ὕμνοι - Ἐγκώμια (πέραν τῶν πλουσίων Τροπαρίων τῶν Ἀκολουθιῶν), οὔτε μοντερνιστικοὶ Ἐπιτάφιοι τῆς Παναγίας, ἀλλὰ ὑπῆρχαν Λιτανείες τῶν Εἰκόνων τῆς Παναγίας (στὶς Κυκλάδες παρεισήχθη τὸ φαινόμενο τῶν ἐπιταφίων ἀπὸ τὸν 19ον αἰ., ὅμως καὶ ἐμεῖς ὡς νέοι δὲν γνωρίσαμε τέτοιους μοντερνισμούς στὶς ἐνορίες μας). Ἔπαιρναν οἱ πιστοί τὴν Εἰκόνα τῆς Παναγίας ἀπὸ τὸ χωριὸ καὶ μὲ λιτανεία τὴν πηγαίνανε στὸ μοναστήρι ποὺ μπορεῖ νὰ ἀπεῖχε καὶ μία ὥρα μὲ τὰ πόδια. Στήν λιτανεία ἀκουγόταν μόνον τό Κύριε ἐλέησον ἀντιφωνικῶς, καί οἱ δεήσεις ὅταν ἔκανε στάσεις ἡ Λιτανεία. Ὅταν ἡ εἰκόνα ἔφθανε στὸ μοναστήρι ξεκινοῦσε μετὰ ἀπὸ λίγο ὁ Ἑσπερινὸς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου. Τὴν ἑπομένη μετὰ τὸν Ὄρθρο καὶ τὴν Θεία Λειτουργία, πάλι μὲ Λιτανεία ἐπέστρεφαν οἱ πιστοὶ τὴν Εἰκόνα τῆς Παναγίας στὴν ἐνορία τους. Ὑπεραγία Θεοτόκε σῶσον ἡμᾶς.]
Ἄν «ὁ θάνατος τῶν ὁσίων εἶναι τίμιος καί ἡ μνήμη δικαίου συνοδεύεται ἀπό ἐγκώμια», πόσο μᾶλλον τή μνήμη τῆς ἁγίας τῶν ἁγίων, διά τῆς ὁποίας ἐπέρχεται ὅλη ἡ ἁγιότης στούς ἁγίους, δηλαδή τή μνήμη τῆς ἀειπάρθενης καί Θεομήτορος, πρέπει νά τήν ἐπιτελοῦμε μέ τίς μεγαλύτερες εὐφημίες. Αὐτό πράττουμε ἑορτάζοντας τήν ἐπέτειο τῆς ἁγίας κοιμήσεως ἤ μεταστάσεώς της, πού ἄν καί μέ αὐτή εἶναι λίγο κατώτερη ἀπό τούς ἀγγέλους, ὅμως ξεπέρασε σέ ἀσύγκριτο βαθμό καί τούς ἀγγέλους καί τούς ἀρχαγγέλους καί ὅλες τίς ὑπερκόσμιες δυνάμεις διά τῆς ἐγγύτητός της πρός τόν Θεό καί διά τῶν ἀπό παλαιά γραμμένων καί πραγματοποιημένων σ’ αὐτή θαυμασίων.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἱ.Μ. Πάφου - Γραφεῖο κατά τῶν Αἱρέσεων
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 565
Είναι ο Οικουμενισμός αίρεση; Τι μας λένε οι άγιοί μας;
Εν Πάφω τη 27η Δεκεμβρίου 2024
του πρωτομάρτυρος και αρχιδιακόνου Στεφάνου
Γραφείο κατά των αιρέσεων
“Ο Οικουμενισμός είναι παναίρεση”
Όλοι οι σύγχρονοι άγιοι, χαρακτήρισαν τον Οικουμενισμό ως αίρεση, και συγκεκριμένα ως παναίρεση καθώς συμπεριλαμβάνει όλες τις αιρέσεις – ‘παν’αίρεση. Όλοι τους μίλησαν ή έπραξαν εναντίον του Οικουμενισμού. Θα παρουσιάσουμε αυτούσια μερικές μόνον αναφορές τους στο θέμα της παναίρεσης του Οικουμενισμού – ορισμένες εκ των οποίων δημοσιεύονται για πρώτη φορά – ούτως ώστε να μην είναι δυνατόν να παρερμηνευθούν κατά την βούληση του καθενός, και να φανεί η κοινή ομολογία των αγίων μας, κατατροπώνοντας όσους υποστηρίζουν ότι “ο οικουμενισμός δεν υπάρχει, και αποτελεί νοσηρή φαντασία ορισμένων ακραίων, ζηλωτών πιστών”.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἅγιος (Γέροντας) Παΐσιος
- Κατηγορία: Ἐκκλησία
- Εμφανίσεις: 1060
Ἂν οἱ Χριστιανοὶ δὲν ὁμολογήσουν, δὲν ἀντιδράσουν, αὐτοὶ θὰ κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ, ἂν ἀντιδράσουν, θὰ τὸ σκεφθοῦν. Ἀλλὰ καὶ οἱ σημερινοὶ Χριστιανοὶ δὲν εἶναι γιὰ μάχες. Οἱ πρῶτοι Χριστιανοὶ ἦταν γερὰ καρύδια· ἄλλαξαν ὅλο τὸν κόσμο. Καὶ στὴν βυζαντινὴ ἐποχὴ μιὰ εἰκόνα ἔβγαζαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ ἀντιδροῦσε ὁ κόσμος. Ἐδῶ ὁ Χριστὸς σταυρώθηκε, γιὰ νὰ ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καὶ ἐμεῖς νὰ ἀδιαφοροῦμε!
- Ἔχουμε εὐθύνη (Ἅγιος Παΐσιος)
- Οι ενωτικοί και η θεωρία των κλάδων
- Εἶναι οἱ Ἑτερόδοξοι μέλη τῆς Ἐκκλησίας;
- Οι Παπικές Αιρέσεις (Λατινικές Κακοδοξίες) είναι καταδικασμένες από πολλές Ιερές Συνόδους, και από τους Αγίους Πατέρες
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ και ΟΜΟΛΟΓΙΑ Μητροπολίτου (πρ.) Πάφου Τυχικού
- Γυναῖκες στό ἀναλόγιο;
- Γυναῖκες στό ἀναλόγιο; [Β']
- Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα δὲν κατεβαίνει μὲ μηχανές [δηλ. μὲ ἐγκεφαλολογία, μὲ τεχνάσματα]
- Μητρ. Πάφου Τυχικός: Η περί του ακτίστου φωτός διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά
- Σκέψεις σχετικά με την παύση του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού [Κανονικό Δίκαιο]
- Ἐκκλησία τῆς Κύπρου: Οἱ 'ἀντ’ αὐτοῦ’ ὑπογραφές εἰς τήν Σύνοδον τῆς Κρήτης (Κολυμβάριον)
- Ἡ ἔκπτωση ἑνός Μητροπολίτου καί ἡ πτώση μιᾶς Ἐκκλησίας [1]
- Μια ιδιαίτερη συνέντευξη με τον Δρ. Ελπιδοφόρο Σωτηριάδη για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου σχετικά με τον Μητροπολίτη Τυχικό
- Κίνδυνος ἐκκοσμικεύσεως τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος
- Περί της κοσμικής χρήσης των Ιερών Ναών – Μία ορθόδοξη θεολογική προσέγγιση
- Κ. Βαθιώτης: Παρέμβαση στην εκδήλωση της Αντεθνικής Τερατοθήκης για την ελευθερία της Τέχνης
- Ἡ σωτηριολογία τοῦ Λουθήρου (ἐπίλογος)
- Ο μακαριστός Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας για την Σύνοδο του Κολυμβαρίου (2016)
- Προαπαιτούμενα γιά τήν ἐνεργοποίηση τῆς «ἐν ἡμῖν» Βασιλείας τοῦ Θεοῦ
- Γιατί δέν τονίζεται τό ἐστίν, τό τινῶν κτλ. στὴν ἀνάγνωση; (Ἐγκλιτικές Λέξεις)
- Ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος γιά τήν σύγχρονη πλάνη ὅτι ὁ Θεός εἶναι μόνο ἀγάπη
- Μητροπολίτης Μόρφου: Γιατί δεν υπέγραψα το κείμενο περί σχέσεων Ορθοδοξίας και άλλων χριστιανών (Σύνοδος Κολυμβαρίου)
- (Σύνοδος Κολυμβαρίου) Παρέµβαση καί κείµενο στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (Νοέµβριος 2016, Μητρ. Ναυπάκτου Ἱερόθεος)
- Ἡ μεγάλη Παρέκκλιση ἀπό τήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστική Παράδοση καί τούς Ἁγίους Πατέρες (Ἡ σύνοδος Κολυμβαρίου ἐν τῇ πράξει)
- «Ὁµολογιακή» διγλωσσία, ἀσάφεια καί σύγχυση [τῶν Οἰκουμενιστῶν]
- Τά οὐσιαστικά προβλήματα μέ τήν ἁγία καί μεγάλη Σύνοδο [Κολυμβαρίου]
- Ὑπόμνημα τοῦ Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πρός τήν Ι.Σ.Ι. (23-24/11/2016) μέ θέμα τήν ἁγία καί μεγάλη Σύνοδο [Κολυμβαρίου]
- Ἐπιστολή τοῦ Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πρός τήν Δ.Ι.Σ. γιά τήν σύγκλιση τῆς ἁγίας καί μεγάλης Συνόδου [Κολυμβαρίου]
- Εἶναι ἀποδεκτή ἡ Βαπτισματική Θεολογία;
- Ὁ Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, γιὰ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, πρὸς τοὺς Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
- Ἡ Βαπτισματική Θεολογία
- Ἡ νέα θεολογία καί ἡ νέα ἐκκλησιολογία της - Ἡ Β΄ Βατικανή Σύνοδος
- Σύνοδος Κολυμβαρίου: Ομολογιακή παρέμβαση του Μητρ. Λεμεσού κ. Αθανασίου
- ΑΘΩΟΣ … - π. Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος
- π. Γεώργιος Μεταλληνός: Οι Έλληνες Ορθόδοξοι με κατηγορούν ως Αιρετικό γιατί έχω τους Πατέρες (+ mp3)
- Το «βασίλειο ιεράτευμα» και η ιερωσύνη
- Ὁ Προτεσταντισμός - γ. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος (+ mp3)
- Πῶς ἀποκτοῦμε εὐλάβεια;
- Τί εἶναι εὐλάβεια;
- 'Ψηλαφητόν σκότος' οἱ αἱρετικές θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί τῶν ὁμοϊδεατῶν του
- Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο *
- Περί τῶν Αἱρετικῶν Προτεσταντῶν
- Ἡ Θεολογική ταυτότητα τοῦ Προτεσταντισμοῦ (mp3)
- Οριοθέτηση Ορθοδοξίας και αιρέσεως – Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς
- Ανοικτή επιστολή του Μητρ. πρ. Καλαβρύτων Αμβροσίου προς τον Μητρ. Περιστερίου Γρηγόριο για τον Εσταυρωμένο
- Αἱ μεταφράσεις τῶν Λειτουργικῶν Κειμένων
- Ὁ Διάβολος συγχαίρει γιά τή μετάφραση (Ἐκλογάδιον Ἀρχιεπ. Χριστοδούλου)
- ΝΑΙ ἤ ΟΧΙ στήν μετάφραση τῆς Λειτουργικῆς γλώσσας;
- Ἡ Εἰκόνα τῆς Σταυρώσεως
- Λατινογενής η Λειτουργική Μεταρρύθμισις (Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)
- Ο Προσανατολισμός εν τη Λατρεία (Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)
- Εἶναι ἀδύνατον οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους (Μητρ. Κονίτσης Ἀνδρέας γιὰ ἑορτασμὸ Πάσχα 2025)
- Η «Λειτουργική Κίνησις» της Δύσεως και ο Οικουμενισμός (Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπαρούσης)
- Κάποια προδοσία τῆς Πίστης ἑτοιμάζεται μυστικά καί ὑπόκωφα (+ Μητρ. Γόρτυνος Ἱερεμίας)
- Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς - π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος (Μνήμη Ἁγίου Γρηγορίου Θεολόγου)
- Εις τύπον και τόπον Χριστού (Ἀρχιμ. Μελέτιος Ἀπ. Βαδραχάνης)
- Ἡ μεταπατερική Θεολογία εἶναι βλασφημία ἐναντίον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (+ Μητρ. Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως Ἰερεμίας)
- Η εγκύκλιος της Δ.Ι.Σ του 1929 "Οι Αρχιμανδρίται προηγούνται των οφφικιούχων Πρεσβυτέρων εν ταις Ιεραίς Ακολουθίαις" - Εμπόδιο στις Ιερατικές κλίσεις; (π. Ἐλευθέριος Χαβάτζας)
- Ὅπου Θυσιαστήριον ἐκεῖ καί ὁ Ἐσταυρωμένος
- Αναίρεση της φυλλάδας της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου και του Μητροπολίτη της Γρηγορίου σχετικά με τον Σταυρό στην Αγία Τράπεζα
- Επίσημος καταδίκη της Τετραφωνίας (Οικουμενικόν Πατριαρχείον, 1846)
- Εγκύκλιος 9-6-1956 περί αναγνώσεως «μυστικώς» των Ευχών της θείας Λειτουργίας, και εμμελούς αναγνώσεως του Αποστόλου και του Ιερού Ευαγγελίου
- Περί της χειροτονίας της πρώτης γυναίκας διακόνισσας στη σύγχρονη εποχή (Ι. Μ. Πάφου)
- Οικουμενισμός και Αντι-Οικουμενισμός (Αντίκρουση ισχυρισμού ότι ο Οικουμενισμός είναι «ανύπαρκτος» ή «ακίνδυνος»)
- Η Δαιμονική και Αποκρυφιστική Υφή του Οικουμενισμού
- Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ (Σεβ. Μητρ. Κυθήρων Σεραφείμ)
- Η φιλακολουθία των αγωνιστών Χριστιανών
- Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης (Αριζονίτης): Με την καρδιακή προσευχή κατανοούμε τις άγιες γραφές και τους Πατέρες, ας είναι στην αρχαία διάλεκτο
- Δίγαμος ορθόδοξος ιερέας και χειροτονία γυναικός θίγουν το κύρος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας
- Μεγάλη Εβδομάδα 2024 (Οικουμενικόν Πατριαρχείον)
- Η ευχαριστιακή νηστεία και η Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων (ιστορικοκανονική προσέγγιση)
- Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς ή πρέσβευε υπέρ ημών;
- Νηστεία πρό τῆς Θείας Κοινωνίας
- Κληρικοί τοῦ «παλαιοῦ τυπικοῦ»
- Προαναγγελία κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς Αἱρετικούς τό 2025 (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Περί τοῦ Πασχαλίου Κανόνος. Δύναται νά ἀλλαγῇ; (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Το Άγιον Όρος για το νομοσχέδιο σχετικά με τους «γάμους» ομοφυλόφιλων ζευγαριών
- Περί του Σταυρού πίσω από την Αγία Τράπεζα [Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου]
- Μα δεν υπάρχουν ψάλτες!
- Γιατί προσευχόμαστε στραμμένοι προς την ανατολή;
- Υπάρχει επιτακτική ανάγκη επαφής με τη σκέψη των αγίων ασκητικών Πατέρων της Εκκλησίας μας
- Οι νερόβραστοι Χριστιανοί
- Τὸ μυστήριον τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως καὶ Μετανοίας
- Ἡ ἀληθινὴ μετάνοια κατὰ τὸν Μέγα Βασίλειο καὶ τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο, μὲ ἐκτενὴ εἰσαγωγὴ γιὰ λανθασμένους τρόπους ἐξομολογήσεως
- Η Νοερά Προσευχή (Η Ευχή / Ευχή του Ιησού / Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με)
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2022)
- Οι νοερές προσβολές των Δαιμόνων
- Ἡ Φαντασία (ἡδονή-ὀδύνη)
- Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: Ὁ τέταρτος Ἱεράρχης καί ὁ τέταρτος Θεολόγος
- Η φαντασιώδης προσευχή, και η Ησυχαστική Προσευχή
- Μία ἀπάντησις εἰς τὴν Ἀκαδημίαν Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου
- Σύντομη Λειτουργία (Ὄρθρος + Θ. Λειτουργία)
- Οἱ Δέκα Ὅροι τοῦ Ἁγίου Διαδόχου Ἐπισκόπου Φωτικῆς
- Ποῦ συμφέρει νὰ προσφέρουμε τὰ χρήματα· στὶς Ἐκκλησίες ἢ στοὺς φτωχούς;
- Περὶ Μνημονεύσεως Ἐπισκόπου, καὶ Σχίσματος
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2021)
- Τὸ πάθος τῆς Ὑπερηφανείας
- Ἡ πνευματική σημασία τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821
- Λυπᾶμαι ποὺ Ἀρχιερεῖς ἔφθασαν στὸ σημεῖο νὰ ἀπειλοῦν καὶ νὰ καταδιώκουν τοὺς πιστοὺς ἱερεῖς καὶ πιστοὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας
- Ὁ Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων γιὰ τὶς τρομερὲς στιγμὲς στὴν Ἀφρική






