- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: μ. Θεόφιλος Ἁγιορείτης
- Κατηγορία: Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση
- Εμφανίσεις: 885
Παρακάτω, ἀναφέρουμε ἀποσπάσματα ἀπὸ μιὰ βαρυσήμαντη ἐπιστολὴ τοῦ μοναχοῦ Θεοφίλου Ἁγιορείτου πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο (γιά τό γνωστό Ἐκλογάδιον), δημοσιευθεῖσα στὸ περιοδικό "ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ" τ. Ζ' 1, Ἰαν.-Μάρ. 2005.
Ὁ Διάβολος συγχαίρει γιά τή μετάφραση
τοῦ Μοναχοῦ Θεοφίλου Αγιορείτου.
[...]
Όταν πάντως εγώ ήμουν στο δημοτικό σχολείο, ελάχιστοι πήγαιναν στο Γυμνάσιο· οι περισσότεροι ήσαν μόνον του δημοτικού. Διατί δεν είχε γίνει τότε καμμία προσπάθεια μεταφράσεως; Εγώ δεν άκουγα παράπονα από τους απλούς ανθρώπους ότι δεν καταλαβαίνουν το Ευαγγέλιο. Όλα τα λεγόμενα σήμερα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις των νεωτέρων, διότι δεν θέλουν να γίνουν σωστοί Χριστιανοί. Δεν τους φταίει η γλώσσα· δυσκολεύονται να ακολουθήσουν το Ευαγγέλιο. Βγάλε τις πορνείες και τις κλεψιές από τον Δεκάλογον, καί τότε θα πρέπει να κτίσετε δεκαπλάσιες εκκλησίες δια να χωρέσουν τους «Χριστιανούς». Σέ κάθε εποχή θα υπάρχουν δικαιολογίες πού εμποδίζουν τους «Χριστιανούς» από το να είναι σωστοί. Οταν ήμουν μικρό παιδί μεγάλο «πρόβλημα» ήσαν τα τυχερά των ιερέων καί οι οικονομικές διαβαθμίσεις στην τέλεση γάμων καί άλλων μυστηρίων. Τώρα θέλουμε να τα κάνουμε όλα εύκολα. Θα τους τελούμε καί Θεία Λειτουργία εις τάς 11π.μ. δια να ξεκουράζονται το πρωΐ· καί επειδή αύτη θα τελειώνη αργά το μεσημέρι, είναι ευνόητο ότι πριν έλθουν θα πίνουν πρώτα το καφεδάκι τους στο σπίτι καί θα παίρνουν καί το πρωινό τους στο σπίτι, όπως κάνουν στην Αμερική καί στην Ευρώπη, καί κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας θα μπορούν να κάνουν στο προαύλιο καί κανένα τσιγάρο. Δια να πληθυνθή μάλιστα περισσότερο το εκκλησίασμα συνιστώ να βάλετε καί λεωφορεία να τους μαζεύετε από τα σπίτια τους.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: π. Ἀθανάσιος Στ. Λαγουρός
- Κατηγορία: Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση
- Εμφανίσεις: 903
ΝΑΙ ἤ ΟΧΙ στήν μετάφραση τῆς Λειτουργικῆς γλώσσας;
τοῦ π. Ἀθανασίου Στ. Λαγουροῦ
Θεμελιῶδες αἴτημα τῆς «μεταφράσεως» τῶν λειτουργικῶν κειμένων εἶναι ἡ κατανόηση, «οἱ ἄνθρωποι νὰ καταλαβαίνουν στὴν Ἐκκλησία».
Ἂν καὶ τὸ πρόβλημα τῆς κατανοήσεως τῶν λειτ. κειμένων, κυρίως δὲ τῆς Θ. Λειτουργίας, εἶναι πράγματι κατανοητό, ὅμως δὲν συνιστᾶ «ὅλο» τὸ πρόβλημα. Νὰ μερικὰ εἰλικρινῆ ἐρωτήματα:
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: π. Κων/νος Στρατηγόπουλος
- Κατηγορία: Ἁγιολογία - Ἁγιογραφία
- Εμφανίσεις: 1003
Η ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία
τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου,
ἀπό τήν ἱστοσελίδα floga.gr, στά πλαίσια τῶν μαθημάτων ἁγιογραφίας τῶν Ἁγίων εἰκόνων τῆς Ὀρθοδοξίας μας, πού ἔγινε τήν Παρασκευή 9-12-2005.
Νά ἀναλύσουμε σήμερα τήν εἰκόνα τῆς σταυρώσεως τοῦ Χριστοῦ. Συνήθως ἔτσι ἀναπαριστάνουμε τήν εἰκόνα τῆς σταυρώσεως τοῦ Χριστοῦ. Ὁ Χριστός ἐσταυρωμένος πάνω στόν Σταυρό, μαζί ἔχουμε τόν χορό τῆς Παναγίας καί τῶν γυναικῶν καί ταυτόχρονα ἀπό κάτω τόν Ἰωάννη τόν θεολόγο καί πίσω ἔχουμε τόν ἑκατόνταρχο. Ὑπάρχει σέ μιά προγενέστερη περίοδο μιά πιό λιτή εἰκόνα, ὅπου εἶναι μόνο ὁ Χριστός ἐσταυρωμένος μαζί μέ τήν Παναγία καί τόν Ἰωάννη τόν Θεολόγο ἀπό κάτω. Καί μιά πιό λιγότερο λιτή πού ἔχει ρεαλιστικά πρόσωπα, ὅπως ὁ χορός τῶν γυναικῶν καί ὁ ἑκατόνταρχος ὁ Λογγῖνος. Μεταγενέστερες εἰκόνες ἀπό αὐτήν, εἶναι πολύ πεφορτισμένες μέ πάρα πολλά ἄλλα πρόσωπα, δηλαδή, κακοῦργοι, ληστές, διῶκτες, ἡ σκάλα, ὁ πετεινός, ὁ ὁποῖος ἐλάλησε τρίς. Εἶναι πολύ φορτωμένες προσεγγίσεις, οἱ ὁποῖες ξεφεύγουν ἀπό τό ἦθος τῆς ὀρθόδοξης λιτότητας καί ἁπλότητας. Ἐμᾶς μᾶς ἐνδιαφέρει νά δώσουμε τά κεντρικά σημεῖα τῆς θεολογίας, καί ὄχι νά φορτώσουμε τήν εἰκόνα μέ πάρα πολύ πλῆθος, πού σίγουρα ὑπῆρχε τήν ὥρα τῆς σταυρώσεως γύρω ἀπό τό Χριστό. Δέν κάνουμε ἕναν ἁγιογραφικό ρεαλισμό, κάνουμε θεολογική λιτή προσέγγιση ὅπως τό θέλει ἡ Ὀρθοδοξία μας. Θά ἔλεγα αὐτό εἶναι ἕνα ὅριο αὐτῆς τῆς εἰκόνας, ἐξ ἀπόψεως φορτώσεως ὑπαρκτοῦ ἀριθμοῦ προσώπων.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπαρούσης
- Κατηγορία: Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση
- Εμφανίσεις: 1396
Λατινογενής ἡ Λειτουργική Μεταρρύθμισις
Ἀρχιμανδρίτου Νικοδήμου Μπαρούση,
ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερῶν, ( 250 08 Πάτραι)
Παρὰ τὴν ἠπιότητα μὲ τὴν ὁποίαν ἐκφράζονται κάποτε οἱ ὀπαδοὶ τῆς λειτουργικῆς μεταρρυθμίσεως, τὸ κίνημά τους φαίνεται διατεθειμένο νὰ προχωρήση σταθερά, ἀποφασισμένο, ὅσον εἶναι δυνατόν, νὰ καινοτομήση. Αὐτὸ ἴσως, κατ’ ἀρχήν, θὰ ἠμποροῦσε νὰ μὴ θεωρηθῇ ὁπωσδήποτε ἀρνητικό, ἀλλ’ ὅμως, προκειμένου νὰ ὑπάρξη διάλογος, πρέπει νὰ προηγηθῇ εἰλικρινὴς ἐνημέρωσι.
Σὲ ἄρθρο, ποῦ ἐδημοσιεύθη προσφάτως εἰς ἔγκριτο ἐκκλησιαστικὴ ἐφημερίδα, γραμμένο ὑπὸ γνωστοῦ τέως λυκειάρχου, ἐνθέρμου φιλενωτικοῦ καὶ θιασώτου τῆς λειτουργικῆς μεταρρυθμίσεως, γίνεται προσπάθεια νὰ ἀπαλλαγὴ τὸ κίνημα αὐτὸ ἀπὸ τὶς δυτικές, λατινικὲς καταβολές του. Ὅμως, τόσον ἕνας ἀείμνηστος καθηγητὴς τῆς Θεολογίας, ὁ «πρωτοπόρος καὶ βασικὸς σκαπανέας τοῦ λειτουργικοῦ μας πλούτου», κατὰ τὴν ἔκφρασι τοῦ ἰδίου τοῦ ἀνωτέρω ἀρθρογράφου, ὅσον καὶ ἕνας διακεκριμένος ρῶσσος πρωτοπρεσβύτερος λειτουργιολόγος, τὸν διαψεύδουν. (Εἰς τὸ παρὸν κείμενο δὲν ἀναφερόμεθα ὀνομαστικῶς εἰς πρόσωπα, ἔχοντες ὡς σκοπὸ νὰ μὴ κρίνωμε αὐτὰ καθ’ ἑαυτὰ τὰ πρόσωπα, ἀλλὰ τὶς συγκεκριμένες ἀπόψεις τους. Διὰ τοῦτο καὶ παραλείπονται οἱ σχετικὲς παραπομπές).
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπαρούσης
- Κατηγορία: Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση
- Εμφανίσεις: 1344
Ὁ Προσανατολισμός ἐν τῇ Λατρείᾳ
Ἀρχιμανδρίτου Νικοδήμου Μπαρούση,
ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερῶν, ( 250 08 Πάτραι)
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ τῆς θέσεως τοῦ λειτουργοῦ καὶ τῶν πιστῶν κατὰ τὴν τέλεσιν τῆς θείας Εὐχαριστίας δύναται νὰ εὕρῃ ἱκανοποιητικὴν ἀπάντησιν, ὅταν αὐτὸ τεθῇ ἐντὸς τοῦ γενικωτέρου πλαισίου τῆς λατρευτικῆς τοποθετήσεως τῶν χριστιανῶν.
Ὁ προσανατολισμὸς ἐν τῇ λατρείᾳ εἶναι θρησκευτικὸν γεγονὸς μαρτυρούμενον παγκοσμίως. Ἀναλόγως τῆς κατευθύνσεως τὴν ὁποίαν υἱοθετοῦν οἱ θρησκεῖες, διακρίνονται δύο περιπτώσεις: Εἰς τὴν πρώτην περιλαμβάνονται οἱ λατρευτικὲς ἐκδηλώσεις, οἱ ὁποῖες πραγματοποιοῦν ἕνα προσανατολισμὸν «γεωγραφικοῦ» τύπου, ὁ ὁποῖος, κατὰ συνέπειαν, ποικίλλει, ἀναλόγως τῆς θρησκείας: εἰς τὸ Ἰσλάμ, ἡ κατεύθυνσις ὁρίζεται πρὸς τὸν λίθον Κααβὰ τῆς Μέκκας, καὶ εἰς τὸν Ἰουδαϊσμόν, διὰ τοὺς πιστοὺς ὁποὺ εὑρίσκονται ἐκτὸς τοῦ Ναοῦ, ὁρίζεται ἡ στροφὴ πρὸς τὴν πόλιν τῶν Ἱεροσολύμων. Εἰς τὴν δευτέραν περίπτωσιν ἀνήκουν οἱ λατρευτικὲς ἐκδηλώσεις, οἱ ὁποῖες δέχονται ἕνα προσανατολισμὸν «ἀστρονομικοῦ» τύπου, δηλαδὴ πρὸς τὸν ἀνατέλλοντα ἥλιον· ἐδῶ ἀνήκει ὁ Χριστιανισμός 1.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Κονίτσης κ. Ἀνδρέας
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 1246
«Εἶναι ἀδύνατον οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους»
Μητροπολίτης Κονίτσης Ἀνδρέας γιὰ ἑορτασμὸ Πάσχα 2025
Τὴν 9η Νοεμβρίου 2024 στὸν Ἱερὸ Προσκυνηματικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ στὴν Κόνιτσα, πραγματοποιήθηκε Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία, ἀπὸ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αὐλῶνος Χριστόδουλο (τὸν ἀπὸ Κορυτσᾶς).
Τὸν θεῖο λόγο κήρυξε ὁ οἰκεῖος Ἱεράρχης, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. Ἀνδρέας, ὁ ὁποῖος ἀφοῦ καλωσόρισε τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αὐλῶνος, εἶπε:
«Ἡ Ἐκκλησία μας σήμερα ἑορτάζει τὴν μνήμη τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου Ἐπισκόπου Πενταπόλεως τοῦ θαυματουργοῦ. Ἡ φήμη τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου, ἔχει περάσει τὰ ὅρια τῆς Ἑλλάδος. Θὰ ἔλεγε κανείς, ὅτι εἶναι παγκόσμιος Ἅγιος, παντοῦ τὸν τιμοῦν. Καὶ στὴν Ἀμερικὴ καὶ στὴν Αὐστραλία καὶ σὲ ἄλλες περιοχὲς τοῦ κόσμου. Τὸ πρᾶγμα ἔχει τὴν ἐξήγησή του. Τὸν τιμοῦν πρῶτον γιὰ τὴν ἁγιότητα τοῦ βίου του. Παρ' ὅτι κύκλοι τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας, ὅταν ὑπηρετοῦσε ἐκεῖ, τὸν συκοφάντησαν μὲ τὶς ἐλεεινότερες συκοφαντίες, ὅμως αὐτὰ δὲν "ἔπιασαν". Γιὰ λίγο διάστημα φάνηκε νὰ κυριαρχοῦν, ἀλλὰ μετὰ ὅμως ἐφάνηκε ἡ ἁγιότητα τοῦ Ἁγίου, τὴν ὁποία λίγα χρόνια πρωτύτερα, ἂν θυμᾶστε κάποιοι ἀπὸ ἐσᾶς, ὁ Μακαριστὸς Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας Πέτρος ὁ Ζ΄, μὲ ἀπόφαση τῆς Συνόδου τοῦ Ἀλεξανδρινοῦ Θρόνου, ἀποκατέστησε τὴν φήμη τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου. Καὶ ἦρθε ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα, πῆγε στὴν Αἴγινα, ἔκανε εἰδικὴ δέηση καὶ ἔδωσε ἕνα ἔγγραφο ἐπίσημο τοῦ Πατριαρχείου, ἀναγνωρίζοντας τὴν ἁγιότητα τοῦ Νεκταρίου.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπαρούσης
- Κατηγορία: Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση
- Εμφανίσεις: 1417
Ἡ «Λειτουργική Κίνησις» τῆς Δύσεως καί ὁ Οἰκουμενισμός 1
Ἀρχιμανδρίτου Νικοδήμου,
ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερῶν, ( 250 08 Πάτραι)
Εἰσήγησις ἐκφωνηθεῖσα εἰς τὸ Διορθόδοξο Θεολογικὸ Συνέδριο: «Οἰκουμενισμός. (Γένεση-Προσδοκίες-Διαψεύσεις)», τὸ ὁποῖον διωργανώθη εἰς τὴν Θεσσσαλονίκην, τὴν 20-24 Σεπτεμβρίου 2004, ὑπὸ τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν».
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οἱ συνέπειες τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως ἦσαν ὀλέθριες διὰ τὸν Χριστιανισμὸ τῆς Δύσεως. Ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία 2 ἐδιώχθη ἀπηνῶς, καὶ χίλια περίπου μοναστήρια ἐξηφανίσθησαν μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1789-1815 3. Γι’ αὐτὸ οἱ περισσότεροι ἐκπρόσωποι τοῦ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ ἐτάχθησαν ὑπὲρ τῆς ἐνισχύσεως τῆς ὀργανωτικότητος τῆς Ἐκκλησίας των πρὸς ἀντιμετώπισι τῆς πολιτειακῆς ἀπειλῆς. Δηλαδὴ ἀντέταξαν εἰς τὴν καλῶς ὀργανωμένη ἐχθρικὴ πολιτεία μίαν ἐξ ἴσου καλῶς ὀργανωμένη ἐκκλησιαστικὴ διοίκησι, πολέμησαν τὸν κόσμο μὲ τὰ ἴδια του τὰ ὅπλα, προσηρμόσθησαν εἰς τὶς κοσμικὲς ἀπαιτήσεις τῆς ἐποχῆς των, διὰ νὰ διασώσουν τὴν Ἐκκλησία, ὡς ἐνόμιζον· ἀλλὰ τοῦτο εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νὰ ὁδηγήσουν τοὺς πιστοὺς εἰς μίαν ἐκκοσμικευμένη περὶ Ἐκκλησίας ἀντίληψιν.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Γόρτυνος κ. Ἱερεμίας
- Κατηγορία: Ὀμολογία Χριστοῦ
- Εμφανίσεις: 1169
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολις, Παρασκευή 1 Ἰανουαρίου 2016
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ 2016
1. Νέον ἔτος ἔχουμε σήμερα, ἀδελφοί μου χριστιανοί, τό ἔτος 2016. Ὅλοι ἀνταλλάσσουν εὐχές καί λέμε «χρόνια πολλά καί εὐτυχισμένα». Σᾶς εὔχομαι καί ἐγώ ὁ Ἐπίσκοπός σας νά εἶναι πολλά καί εὐτυχισμένα τά ἔτη τῆς ζωῆς σας. Ἀλλά σάν χριστιανοί ξέρουμε ὅτι ἡ ζωή εἶναι πραγματικά χαρούμενη καί εὐτυχισμένη μόνο μέ τόν Θεό. Γι᾽ αὐτό, ὡς Ἀρχιερεύς τοῦ Θεοῦ ἐγώ, σᾶς εὔχομαι τό ἔτος αὐτό νά γνωρίσετε καί νά ἀγαπήσετε περισσότερο τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό καί νά τηρεῖτε τίς ἅγιές Του ἐντολές. Καί τότε θά εἶστε πραγματικά εὐτυχισμένοι.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: γ. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
- Κατηγορία: Ἐκκλησία
- Εμφανίσεις: 1014
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του μακαριστού π. Αθανασίου Μυτιληναίου. Εκφωνήθηκε στις 25-1-1998.
Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας τιμά την μνήμην του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου. Πρόκειται για μια μεγάλη μορφή της Εκκλησίας μας. Εγεννήθη περί το 328 έτος, είτε εις την Ναζιανζό είτε εις την Αριανζό της Καππαδοκίας. Παρηκολούθησε σπουδές στις σχολές της Καισαρείας της Καππαδοκίας, της Καισαρείας της Παλαιστίνης και της Αλεξανδρείας.
Γνωρίστηκε στην Αλεξάνδρεια με τον Μέγαν Αθανάσιον και τον Μέγαν Αντώνιον. Με τον Μέγαν Βασίλειον υπήρξε συμμαθητής εις τας Αθήνας και μαζί του συνεδέθη με στενοτάτη φιλία. Εχρημάτισε αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως και προήδρευσε της Β΄Οικουμενικής Συνόδου. Όμως σύντομα παρητήθη, διαρκούσης της Συνόδου, γιατί του δημιούργησαν πράγματα (:εμπόδια), οι φθονούντες αυτόν – βλέπετε πόσο εισχωρεί ο φθόνος… Του αμφισβήτησαν την κανονικότητα ως αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως. Και όμως, δεν ήτο αντικανονικός και απελογήθη. Τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι παρητήθηκε, έφυγε. Φεύγοντας είπε ότι αν αυτός είναι ο αίτιος της διαιρέσεως, τότε ας ερρίπτετο εις την θάλασσαν, όπως ο Ιωνάς για να παύσει η τρικυμία.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀρχιμ. Μελέτιος Ἀπ. Βαδραχάνης
- Κατηγορία: Ἐκκλησία
- Εμφανίσεις: 1280
ΕΙΣ ΤΥΠΟΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΝ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ἀρχιμανδρίτης Μελέτιος Ἀπ. Βαδραχάνης
Λένε οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας ὅτι ὁ ἐπίσκοπος, κατὰ κύριο καὶ οὐσιαστικὸ λόγο, καὶ ὁ ἱερεύς, κατὰ δευτερεύοντα καὶ σχετικό, εἶναι εἰς τύπον καὶ τόπον Χριστοῦ. Δηλαδὴ βρίσκονται στὴ θέση τοῦ Χριστοῦ, τὸν ἐκπροσωποῦν, μιλοῦν ἐξ ὀνόματός του καὶ σύμφωνα μὲ τὶς ἐπιθυμίες του καὶ τὸ εὐαγγέλιό του, προσφέρουν τὴ χάρη τῶν μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας, λύουν τὰ δεσμὰ τῆς ἁμαρτίας καὶ παρέχουν τὴν ἄφεση, καθοδηγοῦν καὶ ποιμαίνουν τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ. Συνεπῶς οἱ πιστοὶ ὀφείλουν νὰ συμπεριφέρονται πρὸς τοὺς ποιμένες ὅπως θὰ συμπεριφερόταν στὸν ἴδιο τὸν Χριστό, νὰ τοὺς τιμοῦν, νὰ τοὺς ὑπακούουν, νὰ εἶναι ἑνωμένοι μαζύ τους. Καὶ οἱ ποιμένες ὅμως πρέπει συνεχῶς νὰ σκέπτονται τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, τὰ ἔργα του, τὰ λόγια του, τὸν ἓν γένει βίο καὶ τὴν πολιτεία του.
Ἃς δοῦμε λοιπὸν τί σημαίνει νὰ βρίσκεται ὁ ποιμὴν εἰς τόπον καὶ τύπον Χριστοῦ. Σύμφωνα μὲ τὰ εὐαγγέλια πρέπει νὰ νηστεύει καὶ νὰ προσεύχεται ἀπολύτως γιὰ μεγάλα χρονικὰ διαστήματα -μέχρι καὶ 40 μέρες- νὰ μὴ ξεχνᾷ ὅτι ὁ διάβολος ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὸν πιστὸ μόνο μὲ προσευχὴ καὶ νηστεία, νὰ μὴ ξεχνᾷ ὅτι ὁ Χριστὸς περνοῦσε ὅλη τὴ νύχτα προσευχόμενος σὲ δύσκολες ποιμαντικὲς στιγμές, ὅπως πρὶν ἐκλέξει τοὺς μαθητές του.
- Ἡ μεταπατερική Θεολογία εἶναι βλασφημία ἐναντίον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (+ Μητρ. Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως Ἰερεμίας)
- Η εγκύκλιος της Δ.Ι.Σ του 1929 "Οι Αρχιμανδρίται προηγούνται των οφφικιούχων Πρεσβυτέρων εν ταις Ιεραίς Ακολουθίαις" - Εμπόδιο στις Ιερατικές κλίσεις; (π. Ἐλευθέριος Χαβάτζας)
- Ὅπου Θυσιαστήριον ἐκεῖ καί ὁ Ἐσταυρωμένος
- Αναίρεση της φυλλάδας της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου και του Μητροπολίτη της Γρηγορίου σχετικά με τον Σταυρό στην Αγία Τράπεζα
- Επίσημος καταδίκη της Τετραφωνίας (Οικουμενικόν Πατριαρχείον, 1846)
- Εγκύκλιος 9-6-1956 περί αναγνώσεως «μυστικώς» των Ευχών της θείας Λειτουργίας, και εμμελούς αναγνώσεως του Αποστόλου και του Ιερού Ευαγγελίου
- Περί της χειροτονίας της πρώτης γυναίκας διακόνισσας στη σύγχρονη εποχή (Ι. Μ. Πάφου)
- Οικουμενισμός και Αντι-Οικουμενισμός (Αντίκρουση ισχυρισμού ότι ο Οικουμενισμός είναι «ανύπαρκτος» ή «ακίνδυνος»)
- Η Δαιμονική και Αποκρυφιστική Υφή του Οικουμενισμού
- Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ (Σεβ. Μητρ. Κυθήρων Σεραφείμ)
- Η φιλακολουθία των αγωνιστών Χριστιανών
- Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης (Αριζονίτης): Με την καρδιακή προσευχή κατανοούμε τις άγιες γραφές και τους Πατέρες, ας είναι στην αρχαία διάλεκτο
- Δίγαμος ορθόδοξος ιερέας και χειροτονία γυναικός θίγουν το κύρος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας
- Μεγάλη Εβδομάδα 2024 (Οικουμενικόν Πατριαρχείον)
- Η ευχαριστιακή νηστεία και η Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων (ιστορικοκανονική προσέγγιση)
- Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς ή πρέσβευε υπέρ ημών;
- Νηστεία πρό τῆς Θείας Κοινωνίας
- Κληρικοί τοῦ «παλαιοῦ τυπικοῦ»
- Προαναγγελία κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς Αἱρετικούς τό 2025 (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Περί τοῦ Πασχαλίου Κανόνος. Δύναται νά ἀλλαγῇ; (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Το Άγιον Όρος για το νομοσχέδιο σχετικά με τους «γάμους» ομοφυλόφιλων ζευγαριών
- Περί του Σταυρού πίσω από την Αγία Τράπεζα [Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου]
- Μα δεν υπάρχουν ψάλτες!
- Γιατί προσευχόμαστε στραμμένοι προς την ανατολή;
- Υπάρχει επιτακτική ανάγκη επαφής με τη σκέψη των αγίων ασκητικών Πατέρων της Εκκλησίας μας
- Οι νερόβραστοι Χριστιανοί
- Τὸ μυστήριον τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως καὶ Μετανοίας
- Ἡ ἀληθινὴ μετάνοια κατὰ τὸν Μέγα Βασίλειο καὶ τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο, μὲ ἐκτενὴ εἰσαγωγὴ γιὰ λανθασμένους τρόπους ἐξομολογήσεως
- Η Νοερά Προσευχή (Η Ευχή / Ευχή του Ιησού / Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με)
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2022)
- Οι νοερές προσβολές των Δαιμόνων
- Ἡ Φαντασία (ἡδονή-ὀδύνη)
- Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: Ὁ τέταρτος Ἱεράρχης καί ὁ τέταρτος Θεολόγος
- Η φαντασιώδης προσευχή, και η Ησυχαστική Προσευχή
- Μία ἀπάντησις εἰς τὴν Ἀκαδημίαν Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου
- Σύντομη Λειτουργία (Ὄρθρος + Θ. Λειτουργία)
- Οἱ Δέκα Ὅροι τοῦ Ἁγίου Διαδόχου Ἐπισκόπου Φωτικῆς
- Ποῦ συμφέρει νὰ προσφέρουμε τὰ χρήματα· στὶς Ἐκκλησίες ἢ στοὺς φτωχούς;
- Περὶ Μνημονεύσεως Ἐπισκόπου, καὶ Σχίσματος
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2021)
- Τὸ πάθος τῆς Ὑπερηφανείας
- Ἡ πνευματική σημασία τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821
- Λυπᾶμαι ποὺ Ἀρχιερεῖς ἔφθασαν στὸ σημεῖο νὰ ἀπειλοῦν καὶ νὰ καταδιώκουν τοὺς πιστοὺς ἱερεῖς καὶ πιστοὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας
- Ὁ Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων γιὰ τὶς τρομερὲς στιγμὲς στὴν Ἀφρική
- Ἐπιλεγμένες ὀμιλίες Μητρ. Λεμεσοῦ κ. Ἀθανασίου (ἐνημερώνεται συνεχῶς)
- Παναγία Παρηγορήτρια (Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, Βύρωνας), προσκύνημα στις 26/2/2021
- Ανακοινωθέν Ι. Μητρ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας: Η Ελληνική Ιεραποστολική Ένωση είναι μη συμβατή με την Ορθόδοξη Πίστη
- Εγκύκλιος Μητροπολίτου Μόρφου προς το Ποίμνιο του για Ακολουθίες και Μυστήρια κατόπιν κυβερνητικών μέτρων (9/12/2020)
- Οὐ μὴ γὰρ τοῖς ἐχθροῖς Σου τὸ Μυστήριον εἴπω
- 20 πρακτικὲς συμβουλὲς γιὰ ταπείνωση
- Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης : 6 ομιλίες του γ. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου για τον γέροντά του
- Ἐπιθυμοῦμε τὴν κάθαρσι, τὸν φωτισμὸ καὶ τὴν ἁγιότητα, τὴν τελείωσι τοῦ ὅλου ἀνθρώπου, ἀλλὰ δὲν κάνουμε τίποτα γιὰ νὰ τὴ φθάσουμε
- Κατηγορώντας τὸν ἑαυτόν μας, μᾶς ἀποκαλύπτεται ὁ Θεός
- Τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ
- Συνειδητή αντίσταση εναντίον όλων εκείνων των θεομάχων, αθέων και των κουλτουριάρηδων
- Ἡ οἰκογένεια ὡς εἰκόνα τῆς Ἁγίας Τριάδος (#172, 10/3/2014)
- Γέροντας Στέφανος: Προφητεία Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου (Αριζονίτου)
- Δρ. Ιω. Ιωαννίδης (καθηγητής πανεπιστημίου Στάνφορντ) στην εκπομπή: Αντιθέσεις - Ελληνικό Εθνικό Lockdown No2 και SARS-CoV2 / Covid 2019 (ΚΡΗΤΗ TV, Επιμέλεια-παρουσίαση: Γιώργος Σαχίνης, 7/11/2020) (βίντεο, mp3)
- Πατερική Θεολογία και Μεταπατερική Αίρεση - Εισηγήσεις (Ημερίδα Ι.Μ. Πειραιώς, 15-2-2012)
- Πατερική Θεολογία και Μεταπατερική Αίρεση - Πορίσματα (Ημερίδα Ι.Μ. Πειραιώς, 15-2-2012)
- Δέν ἐπιτρέπεται ὁ διάλογος, φιμώνεται καί λοιδορεῖται ἡ ἀντίθετη ἄποψη... (11/2020)
- Τί πρέπει νὰ κοσμῇ ἕναν ὑποψήφιο Βουλευτή
- Ιερά Μονή Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, Δερβενάκια (βίντεο)
- Ο πατήρ Ευμένιος Σαριδάκης (1 Ἰαν. 1931, † 23 Μαΐου 1999)
- Ο Γέροντας Πατάπιος Δρούζας (1932-2020)
- Εκκλησία της Ελλάδος (ΔΙΣ) - Για την Θεία Κοινωνία, και για προτεστάντες, την γιόγκα, τους ροταριανούς (rotary), τους lions
- Μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης: Η αλήθεια για την λεγόμενη «Νέα Εποχή» (2010)
- Γέροντας Στέφανος: Κυριακάτικη ὀμιλία 3-5-2020 (ἄνευ τίτλου): «Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ἀδιαπραγμάτευτη»
- Ιερά Μονή Οσίου Νικάνωρος (Ζάβορδα)
- Ὀμιλία 148: Οἱ ἀφανεῖς ἅγιοι καὶ τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν (2010)
- Με 15 κρούσματα, παίρνετε δρακόντεια μέτρα το Πάσχα των Ορθοδόξων! Γιατί δεν τα παίρνατε τα ίδια μέτρα 1 μήνα πριν, στην "έξαρση";
- Δεῦτε καταπαύσωμεν πάσας τὰς Ἑορτὰς τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τῆς γῆς: Οὐαὶ ὑμῖν Ἄρχοντες Ὑποκριταὶ ὅτι κλείνετε ταῖς ἐκκλησίες, ταῖς δὲ ὑπεραγορὲς ἀφήνετε ἀνοιχτές
- Ιερομόναχος Ευθύμιος (Καψάλα): «Κύριε, σώσον λαόν απεγνωσμένον»
- Πόσα κρούσματα χρειάζονται για να είναι κλειστές οι Εκκλησίες;
- Κάλεσμα για συμμετοχή σε 24ωρη προσευχή!
- Κηρύγματα γέροντος Στεφάνου Αναγνωστοπούλου (7, 9, 10, 21/4/2020)
- Ομιλία γέροντος Στεφάνου για τον γέροντά του Εφραίμ (5η ομιλία), και για την κατάσταση με τον κορωνοϊό
- Είναι υποχρεωτική η κατάλυσις ελαίου τα Σάββατα και τις Κυριακές;
- Ομιλία π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου για την τρέχουσα κατάσταση με τον κορωνοϊό (Μέρος 2ο)
- Ομιλία π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου για την τρέχουσα κατάσταση με τον Κορωνοϊό
- Οἱ πιστοὶ ἀπέναντι στὶς ἐπιδημίες
- Ἡ πνευματικὴ ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας τοῦ Κορωνοϊοῦ
- Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς ἐλεήσει (καὶ γιὰ τὸν κορωνοϊό)...
- Περὶ Ὕπνου, Προσευχῆς καὶ Ἀγρυπνίας
- Ομιλία στο 40-ήμερο μνημόσυνο του γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου στην Αγρυπνία του Αγίου Αντωνίου
- Οι δέκα κακοί μας φίλοι
- π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η Γαλλική Επανάσταση και ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός υπό το βλέμμα της Ορθόδοξης Φιλοκαλικής Αναγέννησης
- +Μητρ. Γλυφάδος κ. Παύλος: Υπόμνημα - «Συναφειακές», «Μεταπατερικές» και άλλες «Θεολογικές» Αναζητήσεις σε Συνέδριο της Θεολογικής Ακαδημίας του Βόλου
- Νεοπατερική, μεταπατερική καί συναφειακή «θεολογία»
- Ἡ γλῶσσα τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὁ Ἅγιος γέροντας Πορφύριος
- Κανών ΟΕ' της ΣΤ' Οικ. Συνόδου (Τους επί το ψάλλειν...)
- Περὶ τῆς Προσευχῆς
- Ο Πνευματικός Νόμος - Οσίου Μάρκου του Ασκητού
- Κήρυγμα 6/2/2019 γέροντος Στεφάνου Αναγνωστοπούλου
- Πως καλλιεργείται η ταπείνωση και πως διατηρείται
- Ο Γέρων Ιάκωβος Τσαλίκης (όπως τον έζησε ο Σεβασμιώτατος Μητρ. Μόρφου κ. Νεόφυτος)
- Είναι απαραίτητο οι ιερείς να προσεύχονται τελώντας τις ακολουθίες
- Περὶ τῶν ἀνεκφράστων λογισμῶν βλασφημίας
- Ἡ κατὰ Χριστὸν οἰκογένεια καὶ τὰ προβλήματά της
- Ἡ εἰρήνη στὴν οἰκογένεια ὡς καίριος παράγοντας ἀγωγῆς