Περί ἀναγνώσεως «μυστικῶς» τῶν εὐχῶν τῆς θείας Λειτουργίας καὶ τῶν λοιπῶν ἱερῶν Μυστηρίων καί ἐμμελοῦς ἀναγνώσεως τοῦ Ἀποστόλου καί τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου.

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πρός τούς Σεβ. Ἱεράρχας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

Ὑπό τῶν ἱερῶν Κανόνων καί τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας, ὑποχρεοῦται ἡ Ἱερά Σύνοδος, ἵνα ἐπιβλέπῃ ἐπί τήν ἀκριβῆ τέλεσιν τῶν εἰς τήν θείαν λατρείαν ἀφορώντων, ἐπί τῷ τέλει τῆς διατηρήσεως ἐν αὐτῇ τῶν παραδεδομένων καὶ κοινῇ ὑπό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας παραδεδεγμένων, καί ἐπί τηρήσει τοῦ Ἀποστολικοῦ παραγγέλματος «πάντα εὐσχημόνως καί κατά τάξιν γινέσθω».

Τῷ καθήκοντι τούτῳ στοιχοῦσα ἡ Ἱερά Σύνοδος, ἐπέστησε τήν προσοχήν αὐτῆς ἐπί τῆς ἀρτιφανοῦς συνηθείας κληρικῶν τινῶν, ἀναγινωσκόντων μεγαλοφώνως τὰς εὐχάς τῆς θείας Λειτουργίας, καὶ λοιπῶν ἱερῶν Μυστηρίων, παρὰ τὰ ἐν τοῖς λειτουργικοῖς βιβλίοις σημειούμενα καὶ διατασσόμενα περί «μυστικῆς» αὐτῶν ἀναγνώσεως.

Τούτου ἕνεκεν, ἤχθη εἰς τήν ἀπόφασιν νά παρακαλέσῃ Ὑμᾶς, διά τῆσδε τῆς Ἐγκυκλίου αὐτῆς, ἵνα, δι' ἐγκυκλίου Ὑμῶν, αὐστηρῶς διατάξητε τοῖς παρ' Ὑμῖν κληρικοῖς ἵνα ποιῶνται τήν ἀνάγνωσιν τῶν ὡς εἴρηται εὐχῶν «μυστικῶς» καί οὐχί εἰς ἐπήκοον τοῦ ἐκκλησιάσματος.

Θεωροῦσα δέ τό ζήτημα τοῦτο, ἀφ' ἑνός μέν ὡς ζήτημα εὐταξίας ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ καί σεβασμοῦ πρός τήν λειτουργικήν παράδοσιν, ἀφ' ἑτέρου δέ ὡς θέμα πειθαρχίας ἐν τοῖς ἀφορῶσιν εἰς τά τῆς θείας λατρείας, ἀξιοῖ τήν πιστήν παρακολούθησιν τῆς Συνοδικῆς ταύτης ἐντολῆς, πρός ἀπαρέγκλιτον αὐτῆς ὑπό τοῦ ἱεροῦ κλήρου ἐφαρμογήν. Ἐπί τούτοις ἀπεφασίσθη ὅπως ὁ Ἀπόστολος καί τό ἱερόν Εὐαγγέλιον ἀναγινώσκονται ἐμμελῶς, ὑπό τόν ὅρον ὅμως ὅπως μή συντελῇ ἡ ἐμμελής ἀνάγνωσις εἰς βλάβην τῆς ἐννοίας τοῦ ἱεροῦ κειμένου.

Ἐν Ἀθήναις τῇ 9 Ἰουνίου 1956.

+ Ὁ Ἀθηνῶν ΔΩΡΟΘΕΟΣ, Πρόεδρος, + Ὁ Βερροίας καί Ναούσης ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, + Ὁ Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, + Ὁ Φθιώτιδος ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ, + Ὁ Ὕδρας, Σπετσῶν καί Αἰγίνης ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ, + Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ, + Ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, + Ὁ Λαρίσης ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, + Ὁ Ἄρτης ΣΕΡΑΦΕΙΜ, + Ὁ Τριφυλίας καί Ὀλυμπίας ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ, + Ὁ Ἱερισσοῦ, Ἅγίου Ὄρους καί Ἀρδαμερίου ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ, + Ὁ Κεφαλληνίας ΙΕΡΟΘΕΟΣ, + Ὁ Λήμνου ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Θέμελης.

 

 

Ἱερὰ Ἐξομολόγηση: Ἐρωτήματα καὶ Ἀπαντήσεις

Τι είναι η Εξομολόγηση;

Η Εξομολόγηση είναι ένα από τα βασικά μυστήρια της Εκκλησίας. Μας δίνει τη δυνατότητα να «συμφιλιωθούμε» με τον Θεό, να εξετάσουμε την πίστη και τη ζωή μας και να εξασφαλίσουμε πνευματική υγεία. Είναι πράξη μετανοίας. Και μετάνοια σημαίνει αλλαγή του εαυτού μας, στροφή, μεταμόρφωση. Όταν αμαρτάνουμε απομακρυνόμαστε από τον Θεό. Όταν όμως μετανοούμε, ομολογούμε τις αμαρτίες μας και ζητάμε συγχώρεση, επιστρέφουμε σ' Αυτόν.

Ἱερὰ Ἐξομολόγηση: Ἐρωτήματα καὶ Ἀπαντήσεις

Ἡ καθημερινὴ προσευχὴ θωρακίζει τὴν ψυχὴ κατὰ τῆς ἁμαρτίας (Ἅγ. Ἰωάννης Χρυσόστομος)

Κανένα ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ συντελοῦν εἰς τὴν εὐσέβειαν δὲν μπορεῖ νὰ εἰσέλθῃ εἰς ψυχὴν ποὺ εἶναι ἔρημος ἀπὸ προσευχὴν καὶ ἀπὸ δέησιν· ἀλλὰ ὡσὰν πόλις ἀνοχύρωτος εὔκολα μπορεῖ νὰ ὑποταχθῆ εἰς τοὺς ἐχθροὺς ἀπὸ ἔλλειψιν κάθε ἐμποδίου. Τὸ ἴδιο λοιπὸν καὶ ψυχήν, ποὺ δὲν εἶναι ὀχυρωμένη μὲ προσευχές, εὔκολα ὁ διάβολος τὴν ὑποτάσσει καὶ τὴν γεμίζει μὲ εὐκολίαν μὲ κάθε ἁμαρτίαν. Κατ' ἀρχήν, ὅταν ἰδῆ ψυχὴν θωρακισμένην μὲ προσευχὲς δὲν τολμᾶ νὰ τὴν πλησιάσῃ.

Η καθημερινή προσευχή θωρακίζει την ψυχή κατά της αμαρτίας (Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος)

Τὰ βιβλία μας

Δωρεάν pdf            Δωρεάν pdf
 
Δωρεάν pdf            Δωρεάν pdf
 

Συστηματοποίηση Τυπικοῦ

Ἐπικοινωνία

Στατιστικά

  • Χρήστες 1
  • Άρθρα 337
  • Εμφανίσεις Άρθρων 2943323

Σὲ σύνδεση

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 750 επισκέπτες και κανένα μέλος