- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: γ. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 635
Ο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ
γ. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος, Κυριακή 27-5-1979
Εἴχαμε ἀναφερθῆ τήν περασμένη φορά εἰς τό θέμα γενικά τῆς αἱρέσεως. Ἀλλά τίθεται τό ἐρώτημα:
Τί εἶναι αἵρεσις;
Αἵρεσις εἶναι ἡ λογική ἑρμηνεία τοῦ δόγματος· δηλαδή εἶναι ἡ προσπάθεια τοῦ ἀνθρώπου νά κατανοήση τό μυστήριον τοῦ Θεοῦ. Καί ὅταν προσπαθῆ ὁ ἄνθρωπος νά τό κατανοήση, θέλει νά τό κατατάξη μέσα εἰς τά λογικά κατηγορήματα· δηλαδή θέλει νά λογικοποιήση κάτι πού εἶναι πέρα ἀπό τήν λογική. Στήν προσπάθειά του ὅμως νά λογικοποιήση, νά κάνη λογικό δηλαδή, ἐκεῖνο τό ὁποῖον δέν μπαίνει μέσα στά στενά ὅρια τῆς λογικῆς, κατ’ ἀνάγκην θά ξεφύγη· κι ἀφοῦ θά ξεφύγη, αὐτό εἶναι αἵρεσις. Ὥστε λοιπόν αἵρεσις πάντοτε εἶναι ἡ λογικοποίησις τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ, τῆς ἀποκαλύψεως· ἐπειδή πάντα, ἐπαναλαμβάνω, ἡ ἀποκάλυψις εἶναι ὑπέρ λόγον, εἶναι πιό πάνω ἀπό τήν λογική.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἅγιος (Γέροντας) Παΐσιος
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 1043
Πῶς ἀποκτοῦμε εὐλάβεια
Ὁσίου Παϊσίου Ἁγιορείτου - Λόγοι Β' «Πνευματική Ἀφύπνιση»,
Ἱ. Ἡσυχ. Εὐαγγ. Ἰωάννης ὁ Θεολόγος, Σουρωτή Θεσ/νίκης, 1999,
Κεφ. 4ον, «Ἡ εὐλάβεια συγκινεῖ τὸν Θεό», σσ. 132-136
– Γέροντα, πῶς θὰ ἀποκτήσω εὐλάβεια;
– Οἱ Πατέρες λένε ὅτι, γιὰ νὰ ἀποκτήσης εὐλάβεια, πρέπει νὰ ζῆς ἢ νὰ συναναστρέφεσαι μὲ ἀνθρώπους ποὺ ἔχουν εὐλάβεια καὶ νὰ παρατηρῆς πῶς συμπεριφέρονται. Ὁ Μέγας Παΐσιος, ὅταν τὸν ρώτησε κάποιος «πῶς μπορῶ νὰ ἀποκτήσω φόβο Θεοῦ», τοῦ ἀπάντησε: «Νὰ συναναστρέφεσαι μὲ ἀνθρώπους ποὺ ἀγαποῦν τὸν Θεὸ καὶ ἔχουν φόβο Θεοῦ, γιὰ νὰ ἀποκτήσης καὶ ἐσὺ θεῖο φόβο»3. Αὐτὸ βέβαια δὲν σημαίνει ὅτι θὰ κάνης ἐξωτερικὰ ὅ,τι βλέπεις νὰ κάνουν ἐκεῖνοι, χωρὶς νὰ τὸ νιώθης ἐσὺ ἐσωτερικά, γιατὶ αὐτὸ δὲν εἶναι εὐλάβεια ἀλλὰ ψευτοευλάβεια. Τὸ ψεύτικο εἶναι ἀποκρουστικό. Ἡ εὐλάβεια εἶναι Χάρις ἀπὸ τὸν Θεὸ μέσα στὸν ἄνθρωπο. Ὅ,τι κάνει ὁ εὐλαβὴς τὸ κάνει, γιατὶ ἔτσι τὸ νιώθει μέσα του. Βέβαια μέσα μας ὑπάρχει φυσικὴ ἡ εὐλάβεια, ἀλλά, ἂν ὁ ἄνθρωπος δὲν τὴν καλλιεργήση, τὸ ταγκαλάκι τὸν ρίχνει μὲ τὴν λήθη στὴν ἀναισθησία καὶ στὴν ἀνευλάβεια. Μὲ τὴν συμπεριφορὰ ὅμως τοῦ εὐλαβοῦς, ξυπνᾶ πάλι μέσα του ἡ εὐλάβεια.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἅγιος (Γέροντας) Παΐσιος
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 919
Τί εἶναι εὐλάβεια
Ὁσίου Παϊσίου Ἁγιορείτου - Λόγοι Β' «Πνευματική Ἀφύπνιση»,
Ἱ. Ἡσυχ. Εὐαγγ. Ἰωάννης ὁ Θεολόγος, Σουρωτή Θεσ/νίκης, 1999,
Κεφ. 4ον, «Ἡ εὐλάβεια συγκινεῖ τὸν Θεό», σσ. 131-132
Γέροντα, τί εἶναι εὐλάβεια;
– Εὐλάβεια εἶναι ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ, ἡ συστολή, ἡ πνευματικὴ εὐαισθησία. Ὁ εὐλαβὴς μπορεῖ νὰ σφίγγεται, ἀλλὰ αὐτὸ τὸ σφίξιμο στάζει μέλι στὴν καρδιά του· δὲν τοῦ κάνει μαρτυρικὴ τὴν ζωή, ἀλλὰ τὸν εὐχαριστεῖ. Οἱ κινήσεις του εἶναι λεπτές, προσεγμένες. Αἰσθάνεται ἔντονα τὴν παρουσία τοῦ Θεοῦ, τῶν Ἀγγέλων, τῶν Ἁγίων. Νιώθει δίπλα του τὸν Φύλακα Ἄγγελο νὰ τὸν παρακολουθῆ. Ἔχει συνέχεια στὸν νοῦ του ὅτι τὸ σῶμα του εἶναι Ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος1 καὶ ζῆ ἁπλά, ἁγνὰ καὶ ἁγιασμένα. Παντοῦ συμπεριφέρεται μὲ προσοχὴ καὶ συστολὴ καὶ νιώθει ζωντανὰ ὅλα τὰ ἱερά.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: μ. Ἰωσήφ Βιγλιώτης
- Κατηγορία: Θεολογικά
- Εμφανίσεις: 910
«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του
Ἅγιον Ὄρος, 11 Νοεμβρίου 2024.
Ὑπὸ Ἰωσὴφ Μοναχοῦ Βιγλιώτου.
Τὸ κείμενο τῶν ἀπαντήσεων ξεπέρασε τὸ ἐπιστολικὸ ὅριο.
«Τὸ σύντομο ἀπαιτεῖ νὰ παραλειφθοῦν πολλὰ ἀπὸ τὰ ἀναγκαῖα, ἐνῷ τό νὰ θέλει ὁ λόγος νὰ εἶναι ὁλοκληρωμένος, σημαίνει ἡ γραφή μας νὰ φθάση σὲ μῆκος»2 λέγει ὁ Ἅγιος Φώτιος. Σὲ προϊδεάζω, π.Γιγάντιε, καταγράφοντας, ὑπὸ μορφὴν περιεχομένων, ποιά εἶναι τὰ θέματα ποὺ θὰ προσεγγιστοῦν.
Α΄. Ἀποδεικνύεται ὅτι ὅ,που κι ἂν τοποθετηθεῖ ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστός, δὲν εἶναι «στατικός, ἀκίνητος καὶ αἰώνια νεκρὸς» πού θέλει ὁ Μητροπολίτης. Διαφορετικὰ θὰ πιστεύαμε σὲ ἕναν πεθαμένο, νεκρό, ἄρα ἀνύπαρκτο Θεό.
Β΄. Κονιορτοποιεῖται ἡ βλάσφημη θέση τοῦ Μητροπολίτη, ὅτι τὴν Μεγάλη Παρασκευὴ ἔχουμε σῶμα «πεθαμένου Θεοῦ», γιατί ἂν ἦταν ἔτσι θὰ εἴχαμε Θεοεγκατάλειψη γιὰ τρεῖς ἡμέρες. Αὐτὸ συνιστᾶ Ἀρειοθεοπασχίτικη αἵρεση.
Γ΄. Ἀποδεικνύεται ὅτι ὁ Μητροπολίτης ὑποστηρίζει ἀναληθῶς ὅτι ἡ προσκύνηση τοῦ Ἐσταυρωμένου εἶναι συνήθεια μόνο τῶν Λατίνων, ἐνῷ, δυστυχῶς γι’ αὐτὸν, ἡ προσκύνηση τοῦ Ἐσταυρωμένου εἶναι βασικὴ προϋπόθεση στὸ νὰ εἶναι ἢ νὰ γίνει κάποιος Χριστιανός. Ἐπίσης ἡ ἐκ μέρους του… «βάπτιση» τοῦ Ἐσταυρωμένου σὲ Τίμιο Σταυρὸ εἶναι πρωτάκουστη. Ἀποδεικνύεται τὸ βλάσφημο τῶν συλλογισμῶν αὐτῶν.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: ΠΠαπαδημητρίου
- Κατηγορία: Θεολογικά
- Εμφανίσεις: 2002
Ἡ Προτεσταντική «θεολογία» καί ἡ «θεολογία» τοῦ Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο *
Παν. Δ. Παπαδημητρίου
Ὀρθόδοξος Τύπος, 20/12/2024, ἀρ. φύλλου 2523, σσ. 1, 5.
Δημοσιεύτηκε στόν Ὀ.Τ. μέ τίτλο: “Προτεσταντικὴ ἡ «θεολογία» τοῦ Μητρ. Περιστερίου”
* Πρωτότυπος τίτλος. Ἐστάλη γιὰ δημοσίευση στίς 9/12/2024.
Στό προηγούμενο ἄρθρο μας, «Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα»,1 ἀναλύσαμε τὴν Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο, καὶ δείξαμε ὅτι ἀνέκαθεν ὁ μεγάλος Σταυρός (μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο ἰδίως μετὰ τὴν Εἰκονομαχία) ἦταν στὴν Ἁγία Τράπεζα. Ὅσο ὑπάρχουν Ὀρθόδοξοι Τάφοι χωρὶς Σταυρό, ἄλλο τόσο ὑπάρχει Ὀρθόδοξη Ἁγία Τράπεζα χωρίς Σταυρό! Καὶ σήμερα, ἡ Ἁγία Τράπεζα στὶς Ἐκκλησίες μας, ὅπως παλαιά, εἶναι Τάφος Μαρτύρων. Ἡ Ἁγία Τράπεζα συμβολίζει τὸν θρόνο τοῦ Θεοῦ, καὶ τὸν Γολγοθᾶ τῆς Θυσίας τοῦ Χριστοῦ.2 Τί λυπηρὸ εἶναι νὰ βλέπει κανεὶς νεωτεριστὲς σημερινοὺς Ἐπισκόπους3 νὰ ἀφήνουν τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση, γιὰ νὰ ἀκολουθήσουν πράξεις αἱρετικῶν (ἴσως καὶ τινῶν σλαβοφώνων) καὶ νὰ ἀποβάλλουν ἀνερυθριάστως τὸν Ἐσταυρωμένο ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, σκολιῶς καὶ πανούργως,4 καὶ νὰ βάζουν γιὰ τὸ θεαθῆναι, ἐπιλεκτικά ἀπὸ τὴν ἰστορία, νεοφανῆ νεωτεριστικὰ Σύνθρονα ποὺ βλέπουν πρὸς τὴν Δύση (στὴν Δύση προσεύχονται οἱ Ὀρθόδοξοι;), τὰ ὁποῖα εἶχαν καταργήσει οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας, καὶ συνάμα, νὰ παραθεωροῦν τὰ παλαιοχριστιανικὰ Ἱερὰ Κιβώρια μὲ τὰ Παραπετάσματα αὐτῶν, ἐπειδὴ προφανῶς τοὺς κόβουν τὴν ...θέα.5
Σὲ αὐτὸ τὸ ἄρθρο δυστυχῶς, ὡς μὴ ὤφελε, ἀναγκαζόμαστε νὰ ἀναφέρουμε τὴν Προτεσταντική6 «θεολογία» γιὰ τὸν Ἐσταυρωμένο, γιὰ νὰ τὴν ἀντιπαραβάλλουμε μὲ τὴν «θεολογία» τοῦ Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου, ὥστε νὰ ἀνακοπεῖ αὐτὴ ἡ νεωτεριστικὴ γάγγραινα τῆς ἀποβολῆς (ἢ μετακόμισης) τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, καὶ ὁ ἐπιδιωκόμενος ἐκπροτεσταντισμός τῆς σκέψεως τῶν Ὀρθοδόξων, Κληρικῶν καὶ Λαϊκῶν, γιὰ τὴν ἐπιδιωκόμενη ψευδο-ἔνωση μὲ τοὺς Αἱρετικούς.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 654
Ἐπιστολή τοῦ Μητρ. Πειραιῶς Σεραφείμ πρός τόν Οἰκ. Πατρ. Βαρθολομαῖον (Ἀπόσπασμα)
Μητρ. Πειραιῶς Σεραφείμ, Ἀρ. Πρωτ. 722 / 27-6-2013.
Παραθέτουμε παρακάτω, σχετικό ἀπόσπασμα γιὰ τοὺς Αἱρετικοὺς Προτεστάντες, ἀπὸ τὴν Ἐπιστολή τοῦ Μητρ. Πειραιῶς Σεραφείμ πρός τόν Οἰκ. Πατρ. Βαρθολομαῖον, Ἀρ. Πρωτ. 722 / 27-6-2013, σσ. 12-14.
[...]
Ἀναγνωρίζετε, Παναγιώτατε Δέσποτα, καί τόν Προτεσταντισμό ὡς «Ἐκκλησία».
Εἶναι, ὅμως, «ἐκκλησία» ἤ αἵρεση;
Οἱ αἱρετικοί Λουθηροκαλβῖνοι ἤ Προτεστάντες ἤ Διαμαρτυρόμενοι ὀνομάζονται Χριστιανοί, ἀλλά εἰς μάτην περιφέρουν τό ὄνομα καί καυχῶνται ὅτι εἶναι Χριστιανοί, διότι δέν ἔχουν μέρος μέ τό Χριστό. Οἱ Διαμαρτυρόμενοι μόρφωση μόνο ἔχουν Χριστιανισμοῦ, τήν δέ δύναμή του ἀρνήθηκαν, διότι :
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Δημήτριος Τσελεγγίδης
- Κατηγορία: Αἱρέσεις
- Εμφανίσεις: 836
Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΥ
Δημήτριος Τσελεγγίδης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
Γένεση - Προσδοκίες - Διαψεύσεις
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ Α.Π.Θ. 20-24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2004
Εισαγωγή
Για να κατανοήσουμε σωστά την θεολογική ταυτότητα του Προτεσταντισμού, θα πρέπει να αναφερθούμε απαραιτήτως στις θεολογικές προϋποθέσεις, στις «ρίζες» δηλαδή της Προτεσταντικής θεολογικής σκέψεως. Γνωρίζοντας τις «ρίζες», με άλλα λόγια το θεολογικό υπόβαθρο του Προτεσταντισμού, θα μπορέσουμε να ερμηνεύσουμε σε βάθος τις δογματικές και θεσμικές αποκλίσεις του από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Έτσι, θα μπορέσουμε στα στενά πλαίσια αυτής της εισηγήσεως να σκιαγραφήσουμε επιστημονικά και χωρίς προκαταλήψεις την θεολογική ιδιοπροσωπία του.
Όπως είναι ευρύτερα γνωστό, ο Προτεσταντισμός απέρριψε την αυθεντία και το αλάθητο των Οικουμενικών Συνόδων. Αυτό σημαίνει ότι απέρριψε την εν Αγίω Πνεύματι αυθεντική ζωή της Εκκλησίας, η οποία αποτελεί και το αντίκρισμα της θεολογίας της. Οι αλήθειες των Οικουμενικών Συνόδων διασφαλίζουν αλαθήτως αυτήν ακριβώς την πνευματική εμπειρία του πληρώματος της Εκκλησίας. Εύλογα, λοιπόν, οι ρίζες της Προτεσταντικής θεολογικής σκέψεως θα πρέπει να αναζητηθούν πρωτίστως στην έλλειψη εκ μέρους των Προτεσταντών της αγιοπνευματικής εμπειρίας της Εκκλησίας. Ο Προτεσταντισμός απέδειξε στην πράξη ότι στερείται την ζώσα και ενεργό παρουσία του Αγίου Πνεύματος στη ζωή των θρησκευτικών κοινοτήτων του.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Γεώργιος Ι. Μαντζαρίδης
- Κατηγορία: Θεολογικά
- Εμφανίσεις: 1033
Οριοθέτηση Ορθοδοξίας και αιρέσεως – Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς
Γεώργιος Ι. Μαντζαρίδης, Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
13 Μαρτίου 2023
Την πρώτη Κυριακή των Νηστειών της Μ. Τεσσαρακοστής γιορτάζει η Εκκλησία μας την νίκη της Ορθοδοξίας εναντίον των αιρέσων. Το ιδιαίτερο ιστορικό γεγονός, που αποτέλεσε την βάση και την απαρχή του εορτασμού αυτού, ήταν η νίκη της Εκκλησίας εναντίον της εικονομαχίας. Οι εικονομάχοι πρέσβευαν ότι η χρήση των εικόνων είναι αντιχριστιανική. Δεν δέχονταν την προσκύνηση της εικόνας του Χριστού, όπως και την τιμή των εικόνων και των ιερών λειψάνων των αγίων. Η τοποθέτησή τους αυτή δεν ήταν επιφανειακή, αλλά προχωρούσε βαθύτερα ως την άρνηση της απεικονίσεως του Χριστού, πράγμα που οδηγεί τελικά στην άρνηση της σαρκώσεώς του και της παρουσίας του ως αληθινού ανθρώπου μέσα στον κόσμο. Η απόληξη αυτή της εικονομαχίας φανερώνει και τον αιρετικό χαρακτήρα της· μαρτυρεί ότι ήταν πραγματική αίρεση.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. πρ. Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος
- Κατηγορία: Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση
- Εμφανίσεις: 766
Αἴγιον, 16 Σεπτεμβρίου 2024
Σεβασμιώτατε,
Παρακαλῶ Ὑμᾶς, νά μοῦ συγχωρήσετε τήν δημοσίαν ταύτην παρέμβασίν μου, τήν ὁποίαν ἐπιχειρῶ, ἐπικαλούμενος τά λόγια τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ὁ Ὁποῖος μᾶς συμβουλεύει: “Τά δημοσίως λεγόμενα καί πραττόμενα, δημοσίως νά ελέγχωνται.” (βλ. ΕΠΕ, τόμ.23, 393).
Ἀλλά καί ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ἐπίσης μᾶς συμβουλεύει: «Αν ο προεστώς σου είναι σφαλερός εις την πολιτείαν και τα έργα του (δηλ. εἰς τήν προσωπικήν του ζωήν), μη περιεργάζεσαι. Αν όμως είναι σφαλερός κατά την πίστιν, φεύγε και παραίτησέ τον, όχι μόνο αν είναι άνθρωπος, αλλά κάν άγγελος είναι από τον ουρανόν» (βλ. Περί συνεχοῦς Μεταλήψεως, σ. 175).
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Μητρ. Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος
- Κατηγορία: Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση
- Εμφανίσεις: 1257
Αἱ μεταφράσεις τῶν Λειτουργικῶν Κειμένων
τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου
Ὀρθόδοξος Τύπος, 14/5/2010, τ. 1831, σ. 6
Τόν τελευταῖο καιρό ἐπιτείνεται μία τάση πού παρετηρεῖτο καί παλαιότερα, δηλαδή ἐπικρατεῖ μία «φρενῖτις» μεταφράσεων τῶν λειτουργικῶν κειμένων καί μάλιστα τῶν λειτουργικῶν εὐχῶν μέ ἀπρόβλεπτες συνέπειες.
Μία ἀπό τίς συνέπειες, ἡ χαρακτηριστικότερη, εἶναι νά δημιουργοῦνται νέες εὐχές τῆς θείας Λειτουργίας, μέ τήν χρησιμοποίηση ὁμηρικῶν λέξεων. Δηλαδή, ἐνῷ μερικές κινήσεις ἁπλοποιοῦν τίς εὐχές στήν λειτουργική γλῶσσα, ἄλλες τίς «ἐμπλουτίζουν» μέ ὁμηρικές λέξεις, πρᾶγμα πού δέν ἔκαναν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας πού γνώριζαν πολύ καλά καί τόν Ὅμηρο…
Θεωρῶ ὅτι ὅλη αὐτή ἡ νοοτροπία πρέπει νά ἀντιμετωπισθῆ ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο, γιατί οἱ αὐθαιρεσίες πρέπει νά σταματήσουν. Στίς ἡμέρες μας ἐπιχειρεῖται αὐτό πού δέν γινόταν ἐπί Τουρκοκρατίας, ἄν καί τότε τό μορφωτικό ἐπίπεδο ἦταν χαμηλό, ἐνῷ σήμερα ὑψηλό.
- Ὁ Διάβολος συγχαίρει γιά τή μετάφραση (Ἐκλογάδιον Ἀρχιεπ. Χριστοδούλου)
- ΝΑΙ ἤ ΟΧΙ στήν μετάφραση τῆς Λειτουργικῆς γλώσσας;
- Ἡ Εἰκόνα τῆς Σταυρώσεως
- Λατινογενής η Λειτουργική Μεταρρύθμισις (Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)
- Ο Προσανατολισμός εν τη Λατρεία (Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)
- Εἶναι ἀδύνατον οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους (Μητρ. Κονίτσης Ἀνδρέας γιὰ ἑορτασμὸ Πάσχα 2025)
- Η «Λειτουργική Κίνησις» της Δύσεως και ο Οικουμενισμός (Ἀρχιμ. Νικόδημος Μπαρούσης)
- Κάποια προδοσία τῆς Πίστης ἑτοιμάζεται μυστικά καί ὑπόκωφα (+ Μητρ. Γόρτυνος Ἱερεμίας)
- Τοιοῦτος ἡμῖν ἔπρεπεν Ἀρχιερεύς - π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος (Μνήμη Ἁγίου Γρηγορίου Θεολόγου)
- Εις τύπον και τόπον Χριστού (Ἀρχιμ. Μελέτιος Ἀπ. Βαδραχάνης)
- Ἡ μεταπατερική Θεολογία εἶναι βλασφημία ἐναντίον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (+ Μητρ. Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως Ἰερεμίας)
- Η εγκύκλιος της Δ.Ι.Σ του 1929 "Οι Αρχιμανδρίται προηγούνται των οφφικιούχων Πρεσβυτέρων εν ταις Ιεραίς Ακολουθίαις" - Εμπόδιο στις Ιερατικές κλίσεις; (π. Ἐλευθέριος Χαβάτζας)
- Ὅπου Θυσιαστήριον ἐκεῖ καί ὁ Ἐσταυρωμένος
- Αναίρεση της φυλλάδας της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου και του Μητροπολίτη της Γρηγορίου σχετικά με τον Σταυρό στην Αγία Τράπεζα
- Επίσημος καταδίκη της Τετραφωνίας (Οικουμενικόν Πατριαρχείον, 1846)
- Εγκύκλιος 9-6-1956 περί αναγνώσεως «μυστικώς» των Ευχών της θείας Λειτουργίας, και εμμελούς αναγνώσεως του Αποστόλου και του Ιερού Ευαγγελίου
- Περί της χειροτονίας της πρώτης γυναίκας διακόνισσας στη σύγχρονη εποχή (Ι. Μ. Πάφου)
- Οικουμενισμός και Αντι-Οικουμενισμός (Αντίκρουση ισχυρισμού ότι ο Οικουμενισμός είναι «ανύπαρκτος» ή «ακίνδυνος»)
- Η Δαιμονική και Αποκρυφιστική Υφή του Οικουμενισμού
- Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ (Σεβ. Μητρ. Κυθήρων Σεραφείμ)
- Η φιλακολουθία των αγωνιστών Χριστιανών
- Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης (Αριζονίτης): Με την καρδιακή προσευχή κατανοούμε τις άγιες γραφές και τους Πατέρες, ας είναι στην αρχαία διάλεκτο
- Δίγαμος ορθόδοξος ιερέας και χειροτονία γυναικός θίγουν το κύρος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας
- Μεγάλη Εβδομάδα 2024 (Οικουμενικόν Πατριαρχείον)
- Η ευχαριστιακή νηστεία και η Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων (ιστορικοκανονική προσέγγιση)
- Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς ή πρέσβευε υπέρ ημών;
- Νηστεία πρό τῆς Θείας Κοινωνίας
- Κληρικοί τοῦ «παλαιοῦ τυπικοῦ»
- Προαναγγελία κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς Αἱρετικούς τό 2025 (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Περί τοῦ Πασχαλίου Κανόνος. Δύναται νά ἀλλαγῇ; (Ἱερά Μητρ. Πειραιῶς)
- Το Άγιον Όρος για το νομοσχέδιο σχετικά με τους «γάμους» ομοφυλόφιλων ζευγαριών
- Περί του Σταυρού πίσω από την Αγία Τράπεζα [Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου]
- Μα δεν υπάρχουν ψάλτες!
- Γιατί προσευχόμαστε στραμμένοι προς την ανατολή;
- Υπάρχει επιτακτική ανάγκη επαφής με τη σκέψη των αγίων ασκητικών Πατέρων της Εκκλησίας μας
- Οι νερόβραστοι Χριστιανοί
- Τὸ μυστήριον τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως καὶ Μετανοίας
- Ἡ ἀληθινὴ μετάνοια κατὰ τὸν Μέγα Βασίλειο καὶ τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο, μὲ ἐκτενὴ εἰσαγωγὴ γιὰ λανθασμένους τρόπους ἐξομολογήσεως
- Η Νοερά Προσευχή (Η Ευχή / Ευχή του Ιησού / Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με)
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2022)
- Οι νοερές προσβολές των Δαιμόνων
- Ἡ Φαντασία (ἡδονή-ὀδύνη)
- Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: Ὁ τέταρτος Ἱεράρχης καί ὁ τέταρτος Θεολόγος
- Η φαντασιώδης προσευχή, και η Ησυχαστική Προσευχή
- Μία ἀπάντησις εἰς τὴν Ἀκαδημίαν Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου
- Σύντομη Λειτουργία (Ὄρθρος + Θ. Λειτουργία)
- Οἱ Δέκα Ὅροι τοῦ Ἁγίου Διαδόχου Ἐπισκόπου Φωτικῆς
- Ποῦ συμφέρει νὰ προσφέρουμε τὰ χρήματα· στὶς Ἐκκλησίες ἢ στοὺς φτωχούς;
- Περὶ Μνημονεύσεως Ἐπισκόπου, καὶ Σχίσματος
- Ὁμιλίες γ. Στεφάνου Ἀναγνωστοπούλου (2021)
- Τὸ πάθος τῆς Ὑπερηφανείας
- Ἡ πνευματική σημασία τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821
- Λυπᾶμαι ποὺ Ἀρχιερεῖς ἔφθασαν στὸ σημεῖο νὰ ἀπειλοῦν καὶ νὰ καταδιώκουν τοὺς πιστοὺς ἱερεῖς καὶ πιστοὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας
- Ὁ Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων γιὰ τὶς τρομερὲς στιγμὲς στὴν Ἀφρική
- Ἐπιλεγμένες ὀμιλίες Μητρ. Λεμεσοῦ κ. Ἀθανασίου (ἐνημερώνεται συνεχῶς)
- Παναγία Παρηγορήτρια (Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, Βύρωνας), προσκύνημα στις 26/2/2021
- Ανακοινωθέν Ι. Μητρ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας: Η Ελληνική Ιεραποστολική Ένωση είναι μη συμβατή με την Ορθόδοξη Πίστη
- Εγκύκλιος Μητροπολίτου Μόρφου προς το Ποίμνιο του για Ακολουθίες και Μυστήρια κατόπιν κυβερνητικών μέτρων (9/12/2020)
- Οὐ μὴ γὰρ τοῖς ἐχθροῖς Σου τὸ Μυστήριον εἴπω
- 20 πρακτικὲς συμβουλὲς γιὰ ταπείνωση
- Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης : 6 ομιλίες του γ. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου για τον γέροντά του
- Ἐπιθυμοῦμε τὴν κάθαρσι, τὸν φωτισμὸ καὶ τὴν ἁγιότητα, τὴν τελείωσι τοῦ ὅλου ἀνθρώπου, ἀλλὰ δὲν κάνουμε τίποτα γιὰ νὰ τὴ φθάσουμε
- Κατηγορώντας τὸν ἑαυτόν μας, μᾶς ἀποκαλύπτεται ὁ Θεός
- Τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ
- Συνειδητή αντίσταση εναντίον όλων εκείνων των θεομάχων, αθέων και των κουλτουριάρηδων
- Ἡ οἰκογένεια ὡς εἰκόνα τῆς Ἁγίας Τριάδος (#172, 10/3/2014)
- Γέροντας Στέφανος: Προφητεία Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου (Αριζονίτου)
- Δρ. Ιω. Ιωαννίδης (καθηγητής πανεπιστημίου Στάνφορντ) στην εκπομπή: Αντιθέσεις - Ελληνικό Εθνικό Lockdown No2 και SARS-CoV2 / Covid 2019 (ΚΡΗΤΗ TV, Επιμέλεια-παρουσίαση: Γιώργος Σαχίνης, 7/11/2020) (βίντεο, mp3)
- Πατερική Θεολογία και Μεταπατερική Αίρεση - Εισηγήσεις (Ημερίδα Ι.Μ. Πειραιώς, 15-2-2012)
- Πατερική Θεολογία και Μεταπατερική Αίρεση - Πορίσματα (Ημερίδα Ι.Μ. Πειραιώς, 15-2-2012)
- Δέν ἐπιτρέπεται ὁ διάλογος, φιμώνεται καί λοιδορεῖται ἡ ἀντίθετη ἄποψη... (11/2020)
- Τί πρέπει νὰ κοσμῇ ἕναν ὑποψήφιο Βουλευτή
- Ιερά Μονή Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, Δερβενάκια (βίντεο)
- Ο πατήρ Ευμένιος Σαριδάκης (1 Ἰαν. 1931, † 23 Μαΐου 1999)
- Ο Γέροντας Πατάπιος Δρούζας (1932-2020)
- Εκκλησία της Ελλάδος (ΔΙΣ) - Για την Θεία Κοινωνία, και για προτεστάντες, την γιόγκα, τους ροταριανούς (rotary), τους lions
- Μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης: Η αλήθεια για την λεγόμενη «Νέα Εποχή» (2010)
- Γέροντας Στέφανος: Κυριακάτικη ὀμιλία 3-5-2020 (ἄνευ τίτλου): «Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ἀδιαπραγμάτευτη»
- Ιερά Μονή Οσίου Νικάνωρος (Ζάβορδα)
- Ὀμιλία 148: Οἱ ἀφανεῖς ἅγιοι καὶ τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν (2010)
- Με 15 κρούσματα, παίρνετε δρακόντεια μέτρα το Πάσχα των Ορθοδόξων! Γιατί δεν τα παίρνατε τα ίδια μέτρα 1 μήνα πριν, στην "έξαρση";
- Δεῦτε καταπαύσωμεν πάσας τὰς Ἑορτὰς τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τῆς γῆς: Οὐαὶ ὑμῖν Ἄρχοντες Ὑποκριταὶ ὅτι κλείνετε ταῖς ἐκκλησίες, ταῖς δὲ ὑπεραγορὲς ἀφήνετε ἀνοιχτές
- Ιερομόναχος Ευθύμιος (Καψάλα): «Κύριε, σώσον λαόν απεγνωσμένον»
- Πόσα κρούσματα χρειάζονται για να είναι κλειστές οι Εκκλησίες;
- Κάλεσμα για συμμετοχή σε 24ωρη προσευχή!
- Κηρύγματα γέροντος Στεφάνου Αναγνωστοπούλου (7, 9, 10, 21/4/2020)
- Ομιλία γέροντος Στεφάνου για τον γέροντά του Εφραίμ (5η ομιλία), και για την κατάσταση με τον κορωνοϊό
- Είναι υποχρεωτική η κατάλυσις ελαίου τα Σάββατα και τις Κυριακές;
- Ομιλία π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου για την τρέχουσα κατάσταση με τον κορωνοϊό (Μέρος 2ο)
- Ομιλία π. Στεφάνου Αναγνωστοπούλου για την τρέχουσα κατάσταση με τον Κορωνοϊό
- Οἱ πιστοὶ ἀπέναντι στὶς ἐπιδημίες
- Ἡ πνευματικὴ ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας τοῦ Κορωνοϊοῦ
- Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς ἐλεήσει (καὶ γιὰ τὸν κορωνοϊό)...
- Περὶ Ὕπνου, Προσευχῆς καὶ Ἀγρυπνίας
- Ομιλία στο 40-ήμερο μνημόσυνο του γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου στην Αγρυπνία του Αγίου Αντωνίου
- Οι δέκα κακοί μας φίλοι
- π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η Γαλλική Επανάσταση και ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός υπό το βλέμμα της Ορθόδοξης Φιλοκαλικής Αναγέννησης
- +Μητρ. Γλυφάδος κ. Παύλος: Υπόμνημα - «Συναφειακές», «Μεταπατερικές» και άλλες «Θεολογικές» Αναζητήσεις σε Συνέδριο της Θεολογικής Ακαδημίας του Βόλου
- Νεοπατερική, μεταπατερική καί συναφειακή «θεολογία»
- Ἡ γλῶσσα τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὁ Ἅγιος γέροντας Πορφύριος