Ὑπεραγία Θεοτόκε σῶσον ἡμᾶς ἢ πρέσβευε ὑπέρ ἡμῶν;

Αὐτὸ τὸ ἄρθρο τοῦ 2008, εἶναι ἀντιγραφὴ ἀπὸ παρόμοιο θέμα στὸ φόρουμ Ἀναλόγιον.

Στις εκκλησιαστικές ακολουθίες λέγεται εξ αρχαιοτάτης αγράφου παραδόσεως "Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς" και έτσι πρέπει να συνεχίσει να λέγεται.

"Μετά τη θεία μετάσταση ή Θεοτόκος συμβασιλεύει με τον Υιό της στους ουρανούς. Από την τιμητική αυτή θέση συμπαρίσταται δυναμικά στο ανθρώπινο γένος. Έχει το "δύνασθαι του θέλειν ισοτάλαντον", διό έδάνεισε τη σάρκα της "τω παντεχνήμονι Λόγω", ο Οποίος γι' αυτό της είναι αιωνίως χρεώστης, κατά τον άγιο Νικόδημο.

Έχοντας τέτοια δύναμη ή Θεοτόκος, "διαπορθμεύει" σε όλους τις θεϊκές δωρεές, μεσιτεύει με τίς σωστικές πρεσβείες της υπέρ των ανθρώπων και επηρεάζει τίς βουλές του Υιού της. Η θαυματουργική της χάρη, ξεχωριστή και πιο ισχυρή από των άλλων αγίων, εκδηλώνεται στους ανθρώπους με πολλούς τρόπους. Έτσι η Παναγία εμφανίζεται σαν υπέρμαχος στρατηγός στους πολέμους, άμισθος ιατρός στίς αρρώστιες, "ταχεία σκέπη και βοήθεια" σε κάθε ανάγκη.", Από το: Εμφανίσεις και θαύματα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ, ΕΚΔΟΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ.

Επίσης το ρήμα σώζω σημαίνει,

σώζω = σώζω, διατηρώ ζώντα, διασώζω, διαφυλάττω, διατηρώ ασφαλές, τηρώ, φυλάττω, φέρω σώον εις, κτλ. (Λεξικόν Π.Χ. Δορμπαράκη).

Θυμάμαι μια φορά στον Άγιο Αντύπα, είχε μιλήσει σχετικά ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, αλλά δυστυχώς δεν είχα μαγνητοφωνάκι κοντά μου. Ανέφερε σχετικά χωρία από την Γραφή όπου π.χ. ο Απόστολος Παύλος λέει ότι θα σώσει μερικούς Χριστιανούς.

Ματθ. κζ' 49: "άφες ίδωμεν ει έρχεται Ηλίας σώσον Αυτόν" (!)
Ρωμ. ια' 14: "ει πως παραζηλώσω μου την σάρκα και σώσω τινάς εξ αυτών"
Α' Κορ. θ' 22: "τοις πάσι γέγονα τα πάντα, ίνα πάντως τινάς σώσω"

Βέβαια ο Σωτήρ ημών είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.

Αν όμως σώζει ο Απόστολος Παύλος (όπως λέει ο ίδιος), πολλώ μάλλον σώζει η Υπεραγία Θεοτόκος, όπου βέβαια το ρήμα σώζω εδώ χρησιμοποιείται σύμφωνα με την Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Σχετικά έχει γράψει και ο π. Επιφάνιος Θεοδορώπουλος, αλλά επειδή δεν έχω πρόσκαιρο το βιβλίο του αντιγράφω από τον β' τόμον των "Αποριών" του μακαριστού Ιωάννου Μ. Φουντούλη, σ. 321:

"...ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος σ' ένα άρθρο του με τίτλο 'Πρέπει ν' αποβληθή το Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς;', που εδημοσιεύθη στο περιοδικό Ενορία, τ. ΙΓ' (1958), σελ. 121-122: "Ουδόλως είναι απορριπτέον το Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς, διότι άδοντες και ψάλλοντες χείλεσί τε και καρδία τούτο, δεν ζητούμεν παρά της αχράντου Δεσποίνης ίνα σώση ημάς ιδία δυνάμει και εξουσία και φυσικώ ιδιώματι, ως κακώς υπολαμβάνουσί τινες, αλλ' ίνα, χρωμένη τη απείρω αυτής μητρική παρρησία προς τον Θεόν Λόγον, εις Όν εκ της ιδίας αυτής σαρκός εδάνεισε, συντελέση δια των πρεσβειών Αυτής, όπως κερδήσωμεν τελικώς την εν Χριστώ σωτηρίαν και απαλλαγώμεν εκ του αθανάτου θανάτου"".

Επίσης πολλαχού στην υμνολογία της Εκκλησίας μας υπάρχουν παραπλήσιες φράσεις:

π.χ.

28/10, Πολλαχώς Κόρη οίδαμεν, καί λαμπρώς τεθεάμεθα, τής Αγίας Σκέπης σου τήν εκδήλωσιν, εν τεκμηρίοις καί θαύμασιν, ημίν διαλάμπουσαν, καί εν δάκρυσι θερμοίς, τήν πολλήν σου χρηστότητα,εδοξάσαμεν· ότι σώζεις ημάς εν τοίς κινδύνοις, καί παρέχεις ευφροσύνην, τοίς θλιβομένοις καί πάσχουσι.

Τήν θαυμαστήν, καί αστραπόμορφον Σκέπην σου, δι' ής σκέπεις, καί σώζεις Πανύμνητε, τών ευσεβούντων πάσαν ψυχήν, ανυμνολογούμεν, οι διά ταύτης σωζόμενοι, δεινών πειρατηρίων, καί πιστώς σοι βοώμεν· χαίρε Κόρη ανθρώπων βοήθεια.

Άγγελοι τήν Σκέπην τής Θεοτόκου, ορώντες κατεπλήττοντο, πώς περισκέπει καί σώζει τούς επ' αυτή πεποιθότας.

και αμέτρητα άλλα παραδείγματα.

Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς.

ΠΠαπαδημητρίου, 17/4/08.

Ἱερὰ Ἐξομολόγηση: Ἐρωτήματα καὶ Ἀπαντήσεις

Τι είναι η Εξομολόγηση;

Η Εξομολόγηση είναι ένα από τα βασικά μυστήρια της Εκκλησίας. Μας δίνει τη δυνατότητα να «συμφιλιωθούμε» με τον Θεό, να εξετάσουμε την πίστη και τη ζωή μας και να εξασφαλίσουμε πνευματική υγεία. Είναι πράξη μετανοίας. Και μετάνοια σημαίνει αλλαγή του εαυτού μας, στροφή, μεταμόρφωση. Όταν αμαρτάνουμε απομακρυνόμαστε από τον Θεό. Όταν όμως μετανοούμε, ομολογούμε τις αμαρτίες μας και ζητάμε συγχώρεση, επιστρέφουμε σ' Αυτόν.

Ἱερὰ Ἐξομολόγηση: Ἐρωτήματα καὶ Ἀπαντήσεις

Ἡ καθημερινὴ προσευχὴ θωρακίζει τὴν ψυχὴ κατὰ τῆς ἁμαρτίας (Ἅγ. Ἰωάννης Χρυσόστομος)

Κανένα ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ συντελοῦν εἰς τὴν εὐσέβειαν δὲν μπορεῖ νὰ εἰσέλθῃ εἰς ψυχὴν ποὺ εἶναι ἔρημος ἀπὸ προσευχὴν καὶ ἀπὸ δέησιν· ἀλλὰ ὡσὰν πόλις ἀνοχύρωτος εὔκολα μπορεῖ νὰ ὑποταχθῆ εἰς τοὺς ἐχθροὺς ἀπὸ ἔλλειψιν κάθε ἐμποδίου. Τὸ ἴδιο λοιπὸν καὶ ψυχήν, ποὺ δὲν εἶναι ὀχυρωμένη μὲ προσευχές, εὔκολα ὁ διάβολος τὴν ὑποτάσσει καὶ τὴν γεμίζει μὲ εὐκολίαν μὲ κάθε ἁμαρτίαν. Κατ' ἀρχήν, ὅταν ἰδῆ ψυχὴν θωρακισμένην μὲ προσευχὲς δὲν τολμᾶ νὰ τὴν πλησιάσῃ.

Η καθημερινή προσευχή θωρακίζει την ψυχή κατά της αμαρτίας (Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος)

Τὰ βιβλία μας

Δωρεάν pdf            Δωρεάν pdf
 
Δωρεάν pdf            Δωρεάν pdf
 

Συστηματοποίηση Τυπικοῦ

Ἐπικοινωνία

Στατιστικά

  • Χρήστες 1
  • Άρθρα 366
  • Εμφανίσεις Άρθρων 3117976

Σὲ σύνδεση

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 529 επισκέπτες και κανένα μέλος