Η θέσις της τάξεως του Εωθινού (Ορθρινού) Ευαγγελίου
Δημοσιεύτηκε: 12 Απρ 2008, 21:24
Η θέσις της τάξεως του Εωθινού (Ορθρινού) Ευαγγελίου. Ποια η σωστή του θέσις; Προ των Κανόνων ή μετά την Καταβασία της η' ωδής; Γιατί το ΤΜΕ (Τυπικόν της Μ.Χ.Ε., Βιολάκη) έχει το Εωθινόν Ευαγγέλιον (Κυριακές) μετά την Καταβασία της η' ωδής, ενώ σε μνήμες Αγίων το Ορθρινό Ευαγγέλιον το έχει προ των Κανόνων; Ποιος ο λόγος αυτής της διακρίσεως;
Συμφώνως μὲ ἀπόφασιν τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ληφθεῖσαν τῇ 11ῃ Δεκεμβρίου 2003, τὸ ἑωθινὸν Εὐαγγέλιον τοῦ ὄρθρου τῶν Κυριακῶν μεταφέρεται (μετὰ πάσης τῆς τάξεως αὐτοῦ) εἰς τὴν ἀρχαίαν καὶ κανονικὴν θέσιν αὐτοῦ μετὰ τὸ προκείμενον τοῦ ἤχου καὶ πρὸ τῶν κανόνων. Εἰς τὴν θέσιν αὐτὴν ὁρίζεται τὸ ἑωθινὸν Εὐαγγέλιον εἰς τὸ τυπικὸν τῆς Λαύρας τοῦ ἁγίου Σάββα καὶ εἰς ὅλα τὰ ἀρχαῖα τυπικά, καθὼς καὶ εἰς ὅλας τὰς ἐκδόσεις τῆς Παρακλητικῆς, ἀλλὰ τὰ νεώτερα πατριαρχικὰ τυπικὰ εἶχον μεταφέρει αὐτὸ μετὰ τὴν η' ᾠδὴν τῶν καταβασιῶν. Διὰ τοῦτο ἀπὸ ἐφέτος εἰς τὰς τυπικὰς ὁδηγίας σημειοῦται ἡ θέσις τοῦ ἑωθινοῦ Εὐαγγελίου συμφώνως μὲ τὴν ἀνωτέρω συνοδικὴν ἀπόφασιν καὶ ὄχι ὅπως τὰ προηγούμενα ἔτη.
Συμφώνως μὲ ἀπόφασιν τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ληφθεῖσαν τῇ 11ῃ Δεκεμβρίου 2003, τὸ ἑωθινὸν Εὐαγγέλιον τοῦ ὄρθρου τῶν Κυριακῶν μεταφέρεται (μετὰ πάσης τῆς τάξεως αὐτοῦ) εἰς τὴν ἀρχαίαν καὶ κανονικὴν θέσιν αὐτοῦ μετὰ τὸ προκείμενον τοῦ ἤχου καὶ πρὸ τῶν κανόνων. Εἰς τὴν θέσιν αὐτὴν ὁρίζεται τὸ ἑωθινὸν Εὐαγγέλιον εἰς τὸ τυπικὸν τῆς Λαύρας τοῦ ἁγίου Σάββα καὶ εἰς ὅλα τὰ ἀρχαῖα τυπικά, καθὼς καὶ εἰς ὅλας τὰς ἐκδόσεις τῆς Παρακλητικῆς, ἀλλὰ τὰ νεώτερα πατριαρχικὰ τυπικὰ εἶχον μεταφέρει αὐτὸ μετὰ τὴν η' ᾠδὴν τῶν καταβασιῶν. Διὰ τοῦτο ἀπὸ ἐφέτος εἰς τὰς τυπικὰς ὁδηγίας σημειοῦται ἡ θέσις τοῦ ἑωθινοῦ Εὐαγγελίου συμφώνως μὲ τὴν ἀνωτέρω συνοδικὴν ἀπόφασιν καὶ ὄχι ὅπως τὰ προηγούμενα ἔτη.