Τα Δίπτυχα σήμερα είχαν υποσημείωση και παραπέμπανε στο Τ.Μ.Ε. στην σελίδα 341 και υποσ. 25 και εξηγούσαν ότι "τα ευλογητάρια καταλιμπάνονται, επειδή, αντί της στιχολογίας του Αμώμου, προβλέπεται πολυέλεος". Το Τ.Μ.Ε. όμως στην σημείωση που αναφέρουν τα Δίπτυχα δεν εξηγεί τον λόγο αλλά λέει απλά "Ευλογητάρια ου λέγονται". Επίσης το Τ.Μ.Ε. πολλές φορές έχει Πολυέλεο και Αναστάσιμα Ευλογητάρια π.χ. στις 26 του Οκτώβρη του Αγίου Δημητρίου αν τύχει σε ημέρα Κυριακή. Άρα κάποιος άλλος είναι ο λόγος.
Κώστας
Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και Αναστάσιμα Ευλογητάρια
- Αναγνώστης
- Τακτικός
- Δημοσιεύσεις: 20
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2008, 18:52
-
- Παλαίμαχος
- Δημοσιεύσεις: 123
- Εγγραφή: 21 Φεβ 2008, 15:42
Re: Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και Αναστάσιμα Ευλογητάρια
Κανονικά, κι όταν λέω κανονικά κατά την ακρίβεια της τάξεως, ψάλλονται και την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια, όπως και σε κάθε Θεομητορική Εορτή. (Εννοείται ως επέκταση του Αμώμου).
Τώρα, γιατί επικράτησε κατά το ΤΜΕ τις Θεομητορικές Εορτές και την Γ΄ των Νηστειών να "καταλιμπάνονται" τα Ευλογητάρια;
Μάλλον εκ παρεξηγήσεως των Τυπικών Διατάξεων ότι τις Δεσποτικές ή Θεομητεορικές εορτές δεν ψάλλονται τα Ευλογητάρια.
Είναι φανερό, ότι εφ΄ όσον ψάλλεται η Αναστάσιμος Ακολουθία τότε ψάλλονται και τα αναστάσιμα ευλογητάρια.
Άλλωστε ψάλλονται και το Σάββατο του Λαζάρου και το Μέγα Σάββατο ημέρες κατεξοχήν "Δεσποτικές".
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
Πρωτοψάλτης
Τώρα, γιατί επικράτησε κατά το ΤΜΕ τις Θεομητορικές Εορτές και την Γ΄ των Νηστειών να "καταλιμπάνονται" τα Ευλογητάρια;
Μάλλον εκ παρεξηγήσεως των Τυπικών Διατάξεων ότι τις Δεσποτικές ή Θεομητεορικές εορτές δεν ψάλλονται τα Ευλογητάρια.
Είναι φανερό, ότι εφ΄ όσον ψάλλεται η Αναστάσιμος Ακολουθία τότε ψάλλονται και τα αναστάσιμα ευλογητάρια.
Άλλωστε ψάλλονται και το Σάββατο του Λαζάρου και το Μέγα Σάββατο ημέρες κατεξοχήν "Δεσποτικές".
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
Πρωτοψάλτης
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος dkalpakidis την 30 Μαρ 2008, 23:49, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- Παναγιώτης
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 901
- Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 05:43
Re: Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και Αναστάσιμα Ευλογητάρια
Πάντως Δημήτρη, και το ΤΑΣ του 1545 δεν έχει Ευλογητάρια.
Ο Ρήγας (ΤΓΡ) έχει Άμωμο, Πολυέλεο και δεν έχει Ευλογητάρια, σ. 781.
Το δε ΣΤ του π. Παπαγιάννη έχει τα Ευλογητάρια σ. 626.
φιλικά,
Παναγιώτης
Ο Ρήγας (ΤΓΡ) έχει Άμωμο, Πολυέλεο και δεν έχει Ευλογητάρια, σ. 781.
Το δε ΣΤ του π. Παπαγιάννη έχει τα Ευλογητάρια σ. 626.
φιλικά,
Παναγιώτης
Μέγα μὲν τὸ ἀπερισπάστως προσεύχεσθαι· μεῖζον δὲ καὶ τὸ ψάλλειν ἀπερισπάστως
-
- Παλαίμαχος
- Δημοσιεύσεις: 123
- Εγγραφή: 21 Φεβ 2008, 15:42
Re: Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και Αναστάσιμα Ευλογητάρια
Παναγιώτη, ο Ρήγας έχει Ευλογητάρια. (σελ 781)
Και το ΤΑΣ πιθανόν να τα εννοεί ως επέκταση του Αμώμου.
Στο Άγιον Όρος ψάλλονται.
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
Και το ΤΑΣ πιθανόν να τα εννοεί ως επέκταση του Αμώμου.
Στο Άγιον Όρος ψάλλονται.
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
- Παναγιώτης
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 901
- Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 05:43
Re: Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και Αναστάσιμα Ευλογητάρια
Ναι Δημήτρη.
Τώρα το ΤΑΣ 1545 κατ' ακρίβειαν λέγει:
Τώρα το ΤΑΣ 1545 κατ' ακρίβειαν λέγει:
... Η συνήθης στιχολογία και ο πολυέλεος. Καθίσματα λέγομεν τα Αναστάσιμα. Μετά τον πολυέλεον καθίσματα του Σταυρού. Οι αναβαθμοί του ήχου. Ευαγγέλιον εωθινόν. Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι...
Μέγα μὲν τὸ ἀπερισπάστως προσεύχεσθαι· μεῖζον δὲ καὶ τὸ ψάλλειν ἀπερισπάστως
-
- Παλαίμαχος
- Δημοσιεύσεις: 123
- Εγγραφή: 21 Φεβ 2008, 15:42
Re: Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και Αναστάσιμα Ευλογητάρια
Η συνήθης στιχολογία είναι μόνον Β' και Γ' κάθισμα ή και ο Άμωμος;
Ο μακαρίτης Ιωάννης Φουντούλης υποστήριζε το δεύτερο.
Ο μακαρίτης Ιωάννης Φουντούλης υποστήριζε το δεύτερο.