Εσπερινός μετά Προηγιασμένης θ. Λειτουργίας: Τυπική Διάταξις

Τυπικόν Τριωδίου, Χαιρετισμοί, Προηγιασμένη θεία Λειτουργία, Μεγάλη Εβδομάδα, κτλ.
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 901
Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 05:43

Εσπερινός μετά Προηγιασμένης θ. Λειτουργίας: Τυπική Διάταξις

Δημοσίευση από Παναγιώτης »

Παρατίθεται επισυναπτομένη (pdf) η γενική τυπική διάταξις του Εσπερινού μετά της Προηγιασμένης θείας Λειτουργίας (θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων)
Genikh Diatajis Prohgiasmenhs 0eias Leitourgias.pdf
Παναγιώτης.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Μέγα μὲν τὸ ἀπερισπάστως προσεύχεσθαι· μεῖζον δὲ καὶ τὸ ψάλλειν ἀπερισπάστως
Άβαταρ μέλους
cpolitop
Νέος
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 24 Φεβ 2010, 23:09

Απ: Εσπερινός μετά Προηγιασμένης θ. Λειτουργίας: Τυπική Διάτ

Δημοσίευση από cpolitop »

Θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτήσεις σχετικά με την τυπική διάταξη της προηγιασμένη.
Αν η προηγιασμένη τελεσθεί το απόγευμα λέμε ακριβώς τα ίδια ή αλλάζει κάτι σχετικά με τα στιχηρά του εσπερινού; Συγκεκριμένα λέμε του εσπερινού της επομένης ή της ημέρας που τελούμε την προηγιασμένη;
Αν έχει η ημέρα εορταζόμενο άγιο:
Α) Αν τελεσθεί πρωί η προηγιασμένη ποιον επσερινό θα κάνουμε της ημέρας του αγίου μιας και το μηναίο επισυνάπτει τροπάρια εσπερινού μετά την σχετική ακολουθία του όρθου του αγίου η της επομένης;
Β) Αν τελεσθεί απόγευμα θα κάνουμε εσπερινό της επόμενης αφού θα έχουμε κάνει ενάτη ; και από τριώδιο και από μηναίο θα πούμε τα του εσπερινού για την επόμενη μέρα;
Γ) Απόστολος και Ευαγγέλιο τι λέμε; Αν κάνουμε την προηγιασμένη το πρωί λέμε της ημέρας του αγιού ενώ αν κάνουμε το απόγευμα δεν έχει γιατί ίσως δε κάνουμε εσπερινό της ημέρα αυτής αλλά της επόμενης;

Σας παρακαλώ, λύστε μου την απορία!!!
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 901
Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 05:43

Απ: Εσπερινός μετά Προηγιασμένης θ. Λειτουργίας: Τυπική Διάτ

Δημοσίευση από Παναγιώτης »

Εφόσον τελείται Εσπερινός αυτό σημαίνει ότι έχει προηγηθεί η Θ' ώρα. Συνεπώς εσπέρια στιχηρά ψάλλονται της επομένης, όπως κανονικά στον Εσπερινό, αλλά κατ' εξαίρεσιν σε ημέρες εορταζομένων Αγίων (εχόντων Απόστολον και Ευαγγέλιον, π.χ. του Αγίου Χαραλάμπους, του Τιμίου Προδρόμου, και των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων) ψάλλονται εσπέρια στιχηρά της ημέρας, όπως φαίνεται στην υποσ. της σελ. 122 της Τυπικής Διατάξεως 2010 του κ. Αποστόλου Παπαχρήστου.

Π.χ. στις 24/2/2010, στην Προηγιασμένη που τελέστηκε το πρωί, ψάλλουμε εσπέρια στιχηρά του Προδρόμου και όχι της 25ης (βλ. Τυπική Διάταξις 2010, σελ. 122) και επίσης βλ. Τυπικόν της Εκκλησίας της Ελλάδος, σελ. 134: http://www.ecclesia.gr/tipikon/2010/2.pdf , και επίσης στο Τυπικόν της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας: http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2010/2010-02-24.htm , με την σημείωσιν «ζήτει ταῦτα εἰς τόν Ἑσπερινόν πρό τῆς 25ης Φεβρουαρίου».

- Ο κ. Παπαχρήστος διευκρινίζει, σελ. 122, ότι «άλλοι εορτάσιμοι ακολουθίαι (πέραν των τριών αναφερθεισών ανωτέρω) τυγχάνουσι από Δευτέρας έως Παρασκευής της αγ. και μεγάλης τεσσαρακοστής νηστείας δέον, καίτι και δι' αυτάς υπάρχει η παρ. 22 της τυπικής διατάξεως του Τριωδίου, να ψάλλωνται εν τοις σάββασιν».
Μέγα μὲν τὸ ἀπερισπάστως προσεύχεσθαι· μεῖζον δὲ καὶ τὸ ψάλλειν ἀπερισπάστως
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τριώδιον”