nmnovice00 έγραψε:Ίσως να υπάρχουν και τέτοιες φωνές σήμερα. Στο παρελθόν υπήρξαν. Αν μιλάς για μένα, εγώ έχω ξεκαθαρίσει και σε άλλα μηνύματα ότι δεν είμαι υπέρ της επαναφοράς της παλαιάς γραφής, αλλά της υπέρ της μελέτης αυτής.
Συμφωνῶ καί ἐπαυξάνω. Καί μέ ἁπλή λογική νά τό δεῖς, κάθε ἐπιπλέον γνώση καί ἐμπειρία δέν μπορεῖ παρά νά εἶναι χρήσιμη. Πολλῶ μᾶλλον ὅταν κανείς ἔχει δεῖ ἔμπρακτα τά ὀφέλη ἀπό τήν μελέτη αὐτή.
nmnovice00 έγραψε:Η μεταρρύθμιση έπρεπε να γίνει. Αλλά δεν πρέπει να σταθούμε εκεί και να την παραλάβουμε άκριτα και ως Ευαγγέλιο. "Έργο χειρών ανθρώπων" είναι κι αυτό, αν μου επιτρέπεται η αλληγορία. Πρέπει να διεισδύσουμε στην προβληματική της εποχής. Η μεταρρύθμιση έγινε, ευτυχώς. Έτσι, καταφέραμε να μη χάσουμε και τα λίγα για χάρη των πολλών, κατά την γνωστή παροιμία.
Ἀπολύτως ρεαλιστικός!
nmnovice00 έγραψε:Αυτό που λέω εγώ είναι ότι η μελέτη της νέας γραφής έχει αρκετούς περιορισμούς στο πόσα μπορεί να σου αποκαλύψει για το βάθος και την ιστορία της μουσικής.
Εἶναι ἀδύνατον φυσικά νά διαφωνήσει κανείς σέ αὐτό. Εἶναι μιά μέθοδος 200 ἐτῶν, ἐνῶ ἡ μουσική μας ἔχει αὐτοσυνειδησία στήν ἱστορία της γιά 2000 ἔτη.
nmnovice00 έγραψε:Πρέπει, όμως, να ψάξουμε πάλι για τα πολλά που μείναν πίσω, όσο αυτό είναι εφικτό. [...]
Πολύ ωραία και η εικόνα που έδωσες με το παζλ και τις πινελιές. Αυτό που λέω εγώ είναι ότι η μελέτη της νέας γραφής έχει αρκετούς περιορισμούς στο πόσα μπορεί να σου αποκαλύψει για το βάθος και την ιστορία της μουσικής. Οι πινελιές μένουν ακατανόητες αν και είναι ορατές. Επίσης, οι θέσεις έχουν και συνδέσεις. Άρα, μόνο αεράτες πινελιές δεν φτάνουν. Όλα αυτά συμβαίνουν, γιατί βλέπουμε το κάθε κείμενο με τα μάτια κάποιου συγκεκριμένου εξηγητού. Αυτή είναι η μεγάλη του αξία σαν κείμενο, αλλά και η μεγάλη αδυναμία του. Γιατί δεν μπορείς να καταλάβεις με την νέα γραφή γιατί το έγραψε έτσι ή αλλιώς το κάθε σημείο. Αυτό μόνο η μελέτη της παλαιάς γραφής μπορεί να στο αποκαλύψει.
Μιλῶντας ἐξ ἰδίας πείρας, φρονῶ ὅτι ἡ Νέα Μέθοδος δέν ἔχει μελετηθεῖ ὅσο πρέπει. Μπορῶ νά πῶ μέ ἀρκετή σιγουριά ὅτι περιέχει πάρα πολλά μυστικά πού ὅταν ἀποκρυπτογραφηθοῦν ἤ ἀποκωδικοποιηθοῦν ἀνοίγουν ὀρίζοντες πού προηγουμένως δέν φανταζόταν κανείς. Πολλά ἀπό αὐτά, πιστεύω ὅτι πρέπει νά ἔχει κανείς μελετήσει σέ πολύ μεγάλο βάθος, καί τότε, ἄν καταπιαστεῖ μέ τήν παλαιά γραφή, πολύ εὐκολότερα καί συντομότερα θά διεισδύσει σ᾿ αὐτήν. Ξανά ἐξ ἰδίας πείρας, βλέπω ὅτι πολλά πού ὄντως μεῖναν πίσω, μπορεῖς νά τά ἐξιχνιάσεις διά τῆς Νέας Μεθόδου καί πολλές πινελιές -σιγουρότατα ὄχι ὅλες- δέν θά φαίνονται τόσο ἀκατανόητες ὅσο πρίν. Τότε καί ἡ μελέτη τῆς παλαιᾶς πιστεύω πώς θά ὁδηγήσει σέ πολύ πιό σφαιρικά συμπεράσματα.
Αὐτό φυσικά ἀπαιτεῖ πολυχρόνια ἐνασχόληση, ἐφάμιλλη μέ τήν ἐκμάθηση τῆς μουσικῆς διά τῆς παλαιᾶς μεθόδου. Δέν εἶναι ὅμως περιττή ὅπως φαίνεται ἐκ πρώτης ὄψεως. Φρονῶ ὅτι εἶναι ἰσάξια μέ τήν μελέτη τῆς παλαιᾶς καί ὅτι πρέπει νά προηγηθεῖ. Ἐξ ἄλλου σήμερα, ἡ Νέα Μέθοδος εἶναι τό κατ᾿ ἐξοχήν ἐργαλεῖο διάνοιξης τῆς παλαιᾶς.
Δέν ἔχει νόημα νά ἀναφέρω ἁπλῶς παραδείγματα, ἀλλά ἄν μπορέσω θά προσπαθήσω νά ἀναλύσω κάποτε ἐκτενῶς κάποιο ἀπό αὐτά.
nmnovice00 έγραψε:Επίσης, οι θέσεις έχουν και συνδέσεις. Άρα, μόνο αεράτες πινελιές δεν φτάνουν. Όλα αυτά συμβαίνουν, γιατί βλέπουμε το κάθε κείμενο με τα μάτια κάποιου συγκεκριμένου εξηγητού. Αυτή είναι η μεγάλη του αξία σαν κείμενο, αλλά και η μεγάλη αδυναμία του.
Ἐδῶ θίγετε ἕνα τεράστιο ζήτημα πού τελικά μᾶς ἀνάγει στήν σημασία τῆς σωστῆς διδασκαλίας. Γιατί νά θεωρεῖται δεδομένο ἀπό τήν πλειοψηφία ὅτι ἀποκλείεται αὐτή ἡ συνδυαστική μελέτη τῶν θέσεων; Καί γιατί -ὑποβάλλω μιά πρόχειρη πρόταση πρός συζήτησιν- αὐτή νά μήν ξεκινᾶ ἀπό τήν Νέα Μέθοδο μέ μιά ἁπλή, κατ᾿ ἀρχήν, παραπομπή στήν παλαιότερη γραφή της;
nmnovice00 έγραψε:Αυτό μόνο η μελέτη της παλαιάς γραφής μπορεί να στο αποκαλύψει.
Ὑποθέτω πώς ἀναφέρεστε κυρίως στήν ἀναλυτική γραφή τοῦ Πέτρου Λαμπαδαρίου. Ἄν ὄχι, μπορεῖτε νά μᾶς ἐξηγήσετε συνοπτικά τί περισσότερο μπορεῖ νά προσφέρει ἡ παλαιότερη ἀκόμη γραφή ὡς στενογραφική, πέραν τῆς αὐτονόητης βέλτιστης συνολικῆς εἰκόνος τῆς κάθε θέσεως;