Ἀπὸ τὸ κανάλι RumOrthodox, δείχνουμε τὴν ρωσικὴ ταινία γιὰ τὸν γέροντα Παΐσιο τὸν ἁγιορείτη.


Τὸ κατὰ Μᾶρκον ἅγιον Εὐαγγέλιον σὲ ἠχογράφηση ἑνὸς εὐσεβοῦς ἀδελφοῦ μας. Τὸ κείμενο εἶναι ἀπὸ τὴν Καινὴ Διαθήκη ἐκδόσεως Ἱερὰς Μεγίστης Μονῆς Βατοπεδίου (2008) καὶ βασίζεται στὴν ἔκδοση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἔτους 1904.

Ἀκοῦστε ὅλα τὰ κεφάλαια μαζί:

 

Ἀκοῦστε τὰ κεφάλαια ἕνα-ἕνα: 

Κεφάλαιον Α'

Κεφάλαιον Β'

Κεφάλαιον Γ'

Κεφάλαιον Δ'

Κεφάλαιον Ε'

Κεφάλαιον ΣΤ'

 

Διαβάστε περισσότερα: Καινὴ Διαθήκη: Κατὰ Μᾶρκον Εὐαγγέλιον (ἠχητικόν)

ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ


1. Είμαι και εγώ, όπως όλοι οι Αρχιερείς, οι Ιερείς και οι Μοναχοί και όπως όλοι οι πιστοί Ορθόδοξοι χριστιανοί της πατρίδος μας, είμαι, λέγω, κατάπικρος και εγώ για την προβολή του βλασφήμου και αισχρού έργου Corpus Christi. Καθένας βέβαια έχει το δικαίωμα να νομίζει και να εκφράζεται όπως θέλει, δεν πρέπει όμως να επιτρέπουμε σε κανένα να προσβάλλει δημόσια και προγραμματισμένα την πίστη μας. Ασφαλώς, μία τέτοια προσβολή της αμωμήτου πίστεώς μας έπρεπε να δημιουργήσει την αγανάκτηση και την διαμαρτυρία όλων μας, όπως και την εξέφρασαν οι γενναίοι εκείνοι χριστιανοί και ομολογητές, οι οποίοι, με κίνδυνο να κακοπάθουν, διαμαρτυρήθηκαν για την προβολή του ασεβεστάτου και βλασφήμου αυτού έργου. 

2. Εύγε σ᾽ αυτούς τους διαμαρτυρηθέντας χριστιανούς! Η διαμαρτυρία τους θα γραφεί στην εκκλησιαστική ιστορία και θα λάβουν για την ομολογία τους αυτή – να είναι βέβαιοι γι᾽ αυτό – χρυσό στεφάνι στην Βασιλεία του Χριστού την επουράνιο. Οι διαμαρτυρηθέντες αυτοί χριστιανοί είναι σ᾽ όλη την Εκκλησία γενικά μία γλυκειά παρηγοριά ότι και σήμερα, παρά την πλεονάζουσα αμαρτία, παρά τους αποκαλυπτικούς καιρούς που ζούμε, δεν εξέλιπαν οι αγωνιστές του Χριστού, οι οποίοι είναι έτοιμοι και μέχρι πεζοδρομίων και μέχρι αίματος και φυλακίσεων να εκφράσουν την αγάπη τους στον Χριστό, που ξανασταυρώνεται. Καλά το έλεγε ο Γέροντας της Φλώρινας πατήρ Αυγουστίνος, «ουκ εκλίψουσι τη Ορθοδοξία στρατιώται»! Και καλά το είχαν πει οι Ορθόδοξοι Πατριάρχες της Ανατολής, απαντώντας το 1848 στον Πάπα Πίον Θ´, ότι σε μας υπερασπιστής της πίστεως είναι ο λαός!

Διαβάστε περισσότερα: Ὁ Σεβ. Γόρτυνος Ἱερεμίας γιὰ τὸ βλάσφημο καὶ αἰσχρὸ ἔργο Corpus Christi

Αὐτὸ τὸ ἄρθρο τὸ εἶχα γράψει τό 2006 καὶ τὸ εἶχα ἀναρτημένο στὸ παλαιὸ Ἀναλόγιον (μπορεῖτε νὰ τὸ δεῖτε στὸ τέλος σὲ μορφή pdf).

Οἱ ἀπόψεις μου δὲν ἔχουν ἀλλάξει σὲ σχέση μὲ τὸ ἄρθρο, ἀλλὰ ἂν ἔγραφα τὸ ἄρθρο "σήμερα", θὰ τὸ ἔγραφα μὲ πιὸ ἥπιο ὕφος.

Εἶμαι σαφέστατα ὑπὲρ τῆς Εὐχῆς, ἀλλὰ κατὰ τοῦ νὰ καταλιμπάνεται ἡ ἀκολουθία στὴν Ἐκκλησία ἀπὸ τὸ κομποσχοῖνι, ἡ ὁποῖα πράξη εἶναι ψιλὴ πλάνη ἐκ δεξιῶν. Ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι (Ματθ. κγ' 23). Ἂς διδαχθοῦμε ἀπὸ τὸν Ἅγιο Πορφύριο τὸν Καυσοκαλυβίτη καὶ πάνυ φιλακόλουθο: «Ἀνακάλυψα ὅτι θησαυροὶ κρύβονται μέσα στὰ Μηναῖα, στὴν Παρακλητική, στὸν Ὄρθρο, τοῦ Τριωδίου, τοῦ Πεντηκοσταρίου. Καὶ θησαυροί. Ἐρωτικοὶ θησαυροί! (Θὰ σᾶς πῶ..., σ. 170)», καὶ τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσόστομο: «Ἀπατᾷς σαυτόν ἄνθρωπε· εὔξασθαι μὲν γὰρ καὶ ἐπὶ τῆς οἰκίας δυνατόν, οὕτω δὲ εὔξασθαι ὡς ἐπὶ τῆς Ἐκκλησίας ἀδύνατον», Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, PG 48,725.

«οὗ γάρ εἰσι δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ Ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσῳ αὐτῶν», Ματθ. ιη' 20.

Ὦ κοινοβιάτη μοναχέ, εἶναι ἄλλο νὰ λὲς «δὲν κάνω τὴν καθημερινὴ ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καὶ τοῦ Ἑσπερινοῦ στὴν Ἐκκλησία, ἐπειδὴ δὲν ἔχω χρόνο ἢ ἐπειδὴ βαριέμαι ἢ κτλ. καὶ κάνω μόνο κομποσχοῖνι στὸ κελλί μου», καὶ ἄλλο νὰ λὲς ὅτι «ἀντικαθιστῶ τὴν ἀκολουθία μὲ τὸ κομποσχοῖνι». Τὸ πρῶτο (ἂν γίνεται συστηματικά, χωρὶς νὰ ὑπάρχει λόγος κατὰ Χριστόν) εἶναι καταφρόνηση τῶν Ἱερῶν Κανόνων, καταφρόνηση τῶν Ἁγίων καὶ τεμπελιά, τὸ δεύτερο εἶναι ἐπιπλέον καὶ πλάνη ἱκανὴ νὰ πλανήσει καὶ τοὺς λαϊκούς. Τὸ κομποσχοῖνι, δὲν ἀντικαθιστᾶ τὶς Ἀκολουθίες, οὔτε τὰ Καθίσματα, οὔτε τοὺς Κανόνες ὡς τινὲς λέγουν καὶ πράττουν. Ἕτερον ἐκάτερον. Ἄλλο ἡ Ἀκολουθία στὴν Ἐκκλησία, ἄλλο τὸ κομποσχοῖνι καὶ ἡ Εὐχή.

Ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ πρέπει νὰ ἔχουμε πρῶτα ἀπὸ ὅλα τὶς Ἀκολουθίες στὴν Ἐκκλησία μας (σύμφωνα μὲ τὶς διατάξεις τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ἰδιαίτερα οἱ Μοναχοί), ἀλλὰ καὶ τὴν προσωπική μας Προσευχή (Κανόνα) στὸν οἴκον (κελλίον) μας.

Ὅπως ἔχουμε τὸ φαγητὸ καὶ τὸ νερό γιὰ νὰ ζήσουμε ὑλικά, ἔτσι πρέπει νὰ ἔχουμε καὶ τὴν Ἀκολουθία στὴν Ἐκκλησία (πρὸ παντός), καὶ τὴν κατ' οἶκον Προσευχή (Κανόνα) γιὰ νὰ ζήσουμε πνευματικά. Οὔτε τὸ νερὸ ἀντικαθιστᾶ τὸ φαγητό, ἀλλὰ οὔτε καὶ τὸ φαγητὸ ἀντικαθιστᾶ τὸ νερό.

Διαβάστε περισσότερα: Κομποσχοίνι στὸ Κελλί, ἀντὶ Ἀκολουθιῶν στὴν Ἐκκλησία;

Ἀξιόλογη ἐκπομπὴ 12 ἐπεισοδίων τῆς ΕΤ3 γιὰ τὴν ἰστορία τοῦ Πόντου.


Διαβάστε περισσότερα: Μνήμη μου σὲ λένε Πόντο (ΕΤ3)

Τοῦ Ὁσίου Θεοδοσίου:

Ὁ ἔχων ταπείνωσιν ταπεινοῖ τοὺς δαίμονας, ὁ δὲ μὴ ἔχων ταπείνωσιν ταπεινοῦται ὑπὸ τῶν δαιμόνων.


Τοῦ ἀββᾶ Ἡσαΐα:

Ὅποιος ἔχει ταπεινοφροσύνη, γλῶσσα δὲν ἔχει γιὰ νὰ ἐλέγξει τὸν ἕναν ποὺ εἶναι ἀμελής ἢ τὸν ἄλλον ποὺ εἶναι ἀσεβής· οὔτε μάτια ἔχει, γιὰ νὰ παρατηρεῖ τὰ ἐλαττώματα ἄλλου· οὔτε αὐτιὰ ἔχει, γιὰ νὰ ἀκούει ὅσα δὲν ὠφελοῦν τὴν ψυχή του· καὶ δὲν ἔχει νὰ μιλήσει σὲ κανέναν γιὰ τίποτε ἄλλο, παρὰ μόνο γιὰ τὶς ἁμαρτίες του· ἀλλὰ καὶ μὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους ἔχει εἰρηνικὲς σχέσεις ὄχι γιὰ κάποια φιλία, ἀλλὰ γιὰ χάρη τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ (Μάρκ. 9:50). Ἄν κανεὶς δὲν βαδίζει τὸν δρόμο τοῦτο (τῆς ταπεινοφροσύνης), ἀκόμα κι ἂν νηστεύει (αὐστηρά, τρώγοντας κάθε) ἕξι μέρες ἢ ἐπιδοθεῖ σὲ (ὁποιουσδήποτε) μεγάλους ἀγῶνες, χαμένοι πηγαίνουν ὅλοι του οἱ κόποι.[...] --Ἀπὸ τὸν Μικρὸ Εὐεργετινό    [ http://hristospanagia3.blogspot.com ]



Ἀπὸ τὸ κανάλι ISKITIAGIOUANDREOU, ἡ ψυχωφελὴς ὀμιλία τοῦ γέροντος Ἐφραῖμ τῆς Σκήτης τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου στὸ Ἅγιον Ὅρος στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γερασίμου Ζωγράφου Αθήνας περὶ Γάμου, Διαζυγίου, Ἐκτρώσεων, Σχέσεων γονέων-τέκνων, κ.ἄ.

Μελετῶντας τὴν ἔγκριτη ἱστορικὴ μελέτη τοῦ κ. Κώστα Β. Καραστάθη «Μέγας Κωνσταντῖνος: Κατηγορίες καὶ ἀλήθεια» (ἐκδ. Μπαρτζουλιάνου, 2008), βρῆκα τὴν ἐξῆς ἀξιοσημείωτη ὀπτικὴ γωνία τῆς συναθροίσεως τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου:

«Οἱ ἐπίσκοποι, συνοδευόμενοι ἀπὸ τοὺς πρεσβυτέρους καὶ διακόνους τους, μεταξὺ τῶν ὁποίων βρίσκονταν καὶ ἄτομα ἐξειδικευμένα στὴ διαλεκτική, συγκεντρώθηκαν στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας. Ὁ Θεοδώρητος περιγράφει ἐναργέστατα τὴ θλιβερὴ εἰκόνα τῶν ἐπισκόπων συνέδρων, ποὺ εἴχαν ὑποστεῖ βασανιστήρια κατὰ τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν: "Ἦταν μὲν πολλοὶ μὲ ἀποστολικὰ χαρίσματα, ποὺ διέπρεπαν, πολλοὶ ποὺ ἔφεραν τὰ «στίγματα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ», κατὰ τὸν θεῖο Ἀπόστολο, στὰ σώματά τους, ὅπως ὁ Ἰάκωβος ὁ Ἀντιοχείας τῆς Μυγδονίας, ποὺ ἀνέστησε νεκροὺς καὶ τοὺς συνέταξε μεταξὺ τῶν ζωντανῶν, καὶ ἔκανε καὶ ἄλλα μύρια θαύματα, ὁ Παῦλος ὁ Νεοκαισαρείας, ποὺ εἶχε δοκιμάσει τὴ λύσσα τοῦ Λικίνιου, ἔχοντας τὰ δυό του χέρια ἀχρηστευμένα ἀπὸ πυρακτωμένο σίδερο καὶ τὰ κινητικὰ νεῦρα νεκρωμένα. Ἄλλοι μὲ βγαλμένο τὸ δεξὶ μάτι, ἄλλοι μὲ κομμένες τὶς δεξιὲς κλειδώσεις. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν ὁ Παφνούτιος ὁ Αἰγύπτιος. Καὶ γενικὰ ἦταν σὰν νὰ ἔβλεπες συγκεντρωμένο «δῆμο μαρτύρων»" [Θεοδ. Ἐκκλ. Ἱστ. βιβλ., κεφ: 6]».

Διαβάστε περισσότερα: Συγκεντρωμένος δῆμος Μαρτύρων

Ἀπὸ τὸ κανάλι τῆς ἐνορίας τῆς Ἁγίας Ζώνης, παρατείθενται δύο βίντεο σχετικὰ μὲ τὴν μετάνοια τοῦ Χαριλάου Φλωράκη, ἀπὸ βιντεοσκοπημένη ὀμιλία τοῦ π. Ἀθανασίου Σιμωνοπετρίτη ποὺ ἔγινε στὴ Σχολὴ Γονέων (Ἀνοικτὸ Πανεπιστήμιο Κατερίνης) τὴν Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2008. 

Διαβάστε περισσότερα: Ἡ Μετάνοια τοῦ Χαριλάου Φλωράκη

Ἀ (21/4/2012) --Το 2011 στὴν ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Εὐδοκίμου, μετὰ τὴν θεία λειτουργία (περίπου 6 ἄτομα) πήγαμε στὸ μνῆμα τοῦ μακαριστοῦ γέροντα. Ἔβαλαν λάδι καὶ λουμίνι καὶ ἐψάχναμε ὅλοι γιὰ ἀναπτῆρα ἢ σπίρτα. Ἀναπτῆρα εἴχε μόνο μιὰ κοπέλα ἡ ὁποῖα μόλις ἄναψε τὸ καντῆλι μᾶς εἶπε: εἶχα τηλεφωνήσει στὸν γέροντα ὅταν ἦταν στὸ νοσοκομεῖο στὸ Ναύπλιο (ἐργαζόμουν τότε στὴν Βόρειο Ἑλλάδα) «γέροντα νὰ ἔρθω νὰ πάρω τὴν εὐχή σου»; Ὁ γέροντας μοῦ εἶπε, τώρα παιδί μου ξέρω ὅτι δὲν μπορεῖς νὰ ἔρθεις (ὁ γέροντας ἦταν στὸ νοσοκομεῖο τό 2004), ὅταν ὅμως θὰ ἔρθεις στὸ μοναστῆρι, ἐσὺ θὰ ἀνάψεις τὸ καντῆλι στὸ μνῆμα μου. Τὴν εὐχή του νὰ ἔχουμε.

Ἀ --Γιὰ κάποιο διάστημα ὅταν πήγαινα στὸ μοναστῆρι, μοῦ ἔλεγε ὁ γέροντας «μὲ τί ἤρθες;»; «Μὲ τὸ αὐτοκίνητο, γέροντα». «Πᾶμε νὰ μοῦ τὸ δείξεις», καὶ πηγαίναμε στὸ αὐτοκίνητο καὶ τὸ σταύρωνε ὁ γέροντας. Αὐτὸ συνέβη ἀρκετὲς φορές. Ἀργότερα τρακάρησα στὸ σημεῖο ποὺ σταύρωνε ὁ γέροντας, ἀλλὰ εὐτυχῶς μὲ μικροζημιές καὶ χωρὶς νὰ πάθω τίποτα.

 (25/2/2011) --Πρὶν τρία χρόνια ἤμουν μὲ ἕνα φίλο στὸ Ἅγιον Ὅρος. Κοντὰ στὴν Μονὴ Κουτλουμουσίου σὲ μιὰ καλύβη (Κελλί Ὁσίου Χριστοδούλου, Μονῆς Κουτλουμουσίου) εἶναι ὁ Γέροντας Γαβριήλ τὸν ὁποῖον ἐπισκεφθήκαμε. Ἀπὸ ποὺ εἴστε παιδιά; Γέροντα ἀπὸ Ζάκυνθο καὶ ὁ φίλος μου ἀπὸ ἕνα χωριὸ τῆς Κορινθίας ποὺ λέγεται Χιλιομόδι. Καὶ ὁ γέροντας Γαβριὴλ: Μετὰ τὸ Χιλιομόδι εἶναι ἕνα χωριὸ ὁ Ἅγιος Βασίλειος, πιὸ πέρα εἶναι τὰ Δερβενάκια, ἐκεῖ κοντὰ εἶναι ἕνα μικρὸ μοναστήρι ποὺ τὸ ἔφτιαξε ἕνας ἱερομόναχος ποὺ τώρα ἔχει κοιμηθεῖ, ὀνόματι Εὐδόκιμος. Αὐτὸς παιδιὰ νὰ ξέρετε ὅτι ἦταν σὲ μεγάλα μέτρα ἁγιότητος.

πρεσβυτέρα Καλυψὼ Δημητριάδη --ἦταν διορατικός, γιατί νά τό κρύψουμε τό ξέρουν όλοι, καί ὅλα τά πνευματικοπαίδια του κάτω ἀπό τό πετραχεῖλι ἔχουνε νά ποῦν... ἔλεγε παιδί μου αὐτό πρέπει νά κάνεις κάν'το καί θά δεῖς, καί πραγματικά ἔλυνε προβλήματα χιλιάδων ἀνθρώπων ὅπως καί τά δικά μου.

κ. Ἀ (2016) --Ὅταν ὁ γέροντας ἦταν στὸ νοσοκομεῖο, κάποια στιγμὴ πολλοὶ αἰσθανθήκαμε μιὰ ἄρρητη εὐωδία στὸ μοναστήρι. Έπικοινωνήσαμε μὲ τὸ νοσοκομεῖο καὶ μᾶς εἴπαν ὅτι ὁ Γέροντας κοιμήθηκε!

Διαβάστε περισσότερα: Ὁ Γέροντας Εὐδόκιμος: Διηγήσεις πνευματικῶν του παιδιῶν

Υποκατηγορίες