Απ: Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς, στην Συναπτή
Δημοσιεύτηκε: 27 Δεκ 2008, 17:35
Για το συγκεκριμένο θέμα νομίζω πως ξεκάθαρα ΔΕΝ πρέπει να το λέμε.
Ο πρώτος σημαντικός λόγος είναι ότι δεν νοούνται παράλληλα λόγια από ιερέα και ψάλτη. Βεβαίως κάποιοι λες πως ο ωάλτης υποψάλλει ή άλλες φορές ο ιερέας διακόπτεί την εκφώνηση μέχρι να ψαλεί το "υπεραγία...". Αυτά ββεβαίως αποδεικ΄νύουν το πόσο ανοίκειο είναι. Για τον ίδιο λόγο δε λέω ποτέ τις φφιλοφρονήσεις της απόλυσης (τον ευλογούντα...), προσθήκη της Τουρκοκρατίας. Η μόνη παρεμβολή που έχει γίνει επίσημα από την Εκκλησία είναι το "άξιον εστί..." κατά την αναφορά προς τιμή της Παναγίας, ύμνος ο οποίος δεν έχει πραγματικά καμία σύνδεση με το σημείο στο οποίο βρίσκεται. Γι' αυτό και εκεί θεωρώ πως πρέπει να ψάλλεται σύντομα και ο ιερέας να ζυνεχίζει εις επήκοον των πιστών την ευχή "...του αγίου ενδόξου προφήτου Προδρόμου..."
Ο σημαντικότερος όμως λόγος νομίζω πως είναι ο ουσιαστικός αποπροσανατολισμός του λαού από βασικά δόγματα της πίστεώς μας.
[διαχειριστής: αποκόπηκε το κείμενο που μιλούσε δογματικά. Θα πρέπει να αποφεύγουμε τα δογματικά θέματα εδώ πέρα το κατά δύναμιν. Η δογματική μας είναι αυτή της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και βρίσκεται στα βιβλία των αγίων μας, π.χ. Αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού, Περί Ορθοδόξου Πίστεως, κτλ..]
Ως προς την παράδοη και τις παραδόσεις, ας μην ομοιάσουμε στους γραμματείς με τοα Ταλμούδ, να τη μελετούμε και να την ακολουθούμε, χωρίς να την απολυτοποιούμε. Πολλά έχουν καθιερωθεί και είτε δεν είναι σωστά, είτε δεν εξυπηρετούν σήμερα κάποιο σκοπό και μάλλον βλάπτουν.
Ο πρώτος σημαντικός λόγος είναι ότι δεν νοούνται παράλληλα λόγια από ιερέα και ψάλτη. Βεβαίως κάποιοι λες πως ο ωάλτης υποψάλλει ή άλλες φορές ο ιερέας διακόπτεί την εκφώνηση μέχρι να ψαλεί το "υπεραγία...". Αυτά ββεβαίως αποδεικ΄νύουν το πόσο ανοίκειο είναι. Για τον ίδιο λόγο δε λέω ποτέ τις φφιλοφρονήσεις της απόλυσης (τον ευλογούντα...), προσθήκη της Τουρκοκρατίας. Η μόνη παρεμβολή που έχει γίνει επίσημα από την Εκκλησία είναι το "άξιον εστί..." κατά την αναφορά προς τιμή της Παναγίας, ύμνος ο οποίος δεν έχει πραγματικά καμία σύνδεση με το σημείο στο οποίο βρίσκεται. Γι' αυτό και εκεί θεωρώ πως πρέπει να ψάλλεται σύντομα και ο ιερέας να ζυνεχίζει εις επήκοον των πιστών την ευχή "...του αγίου ενδόξου προφήτου Προδρόμου..."
Ο σημαντικότερος όμως λόγος νομίζω πως είναι ο ουσιαστικός αποπροσανατολισμός του λαού από βασικά δόγματα της πίστεώς μας.
[διαχειριστής: αποκόπηκε το κείμενο που μιλούσε δογματικά. Θα πρέπει να αποφεύγουμε τα δογματικά θέματα εδώ πέρα το κατά δύναμιν. Η δογματική μας είναι αυτή της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και βρίσκεται στα βιβλία των αγίων μας, π.χ. Αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού, Περί Ορθοδόξου Πίστεως, κτλ..]
Ως προς την παράδοη και τις παραδόσεις, ας μην ομοιάσουμε στους γραμματείς με τοα Ταλμούδ, να τη μελετούμε και να την ακολουθούμε, χωρίς να την απολυτοποιούμε. Πολλά έχουν καθιερωθεί και είτε δεν είναι σωστά, είτε δεν εξυπηρετούν σήμερα κάποιο σκοπό και μάλλον βλάπτουν.