Του δούλου Σου (για την Παναγία) ή του δούλου Αυτού;

Διορθωτέα και μη Διορθωτέα, στα λειτουργικά βιβλία της Εκκλησίας.
stelstam
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 14 Φεβ 2008, 16:18

Re: Του δούλου Σου (για την Παναγία) ή του δούλου Αυτού;

Δημοσίευση από stelstam » 30 Απρ 2008, 14:02

Ρώτησα έναν πνευματικό άνθρωπο, σχετικά με τον "δούλο της Παναγίας" και μου είπε:
"ος εάν θέλη γενέσθαι μέγας εν υμίν, έσται διάκονος υμών, και ος εάν θέλη γενέσθαι πρώτος, έστω πάντων δούλος". (Ματθ. κ', 26-27). Αν λοιπόν αυτά είναι τα λόγια του Χριστού και ισχύουν για όλους, τότε ναι, είμαι δούλος, όχι μόνο της Παναγίας μας, αλλά και των Αγίων μας και όλων των ανθρώπων που είναι καθ'εικόνα και ομοίωσιν...

Στέλιος
Theodosiou

Απ: Re: Του δούλου Σου (για την Παναγία) ή του δούλου Αυτού;

Δημοσίευση από Theodosiou » 13 Μάιος 2009, 12:12

panayiotis έγραψε:Από το: http://analogion.net/forum/viewtopic.php?p=459#p459
Δημήτριος έγραψε:Λέει ο Παύλος ότι δεν μπορεί κάποιος να δουλεύει για 2 κυρίους.
Πάντα ο δούλος ήταν του τάδε. Καθ επέκταση και της γυναικός του , της μητρός του και των παιδιών του.
Ο δούλος είχε έναν κύριο κατά τα αρχαιοελληνικά συγγράμματα και κατά την γραφή.
Κι εμείς σαν χριστιανοί έχουμε έναν και μόνον. Εις Αγιος, εις Κύριος , ο Ιησούς Χριστός ο οποίος είναι τριαδικός.
Η Θεοτόκος αν και μητέρα του Θεού δεν παύει να είναι και δούλη του. Είπε η ίδια "ότι επέβλεψεν επί την Δούλην αυτού" δηλ. επί την δούλη Μαρία.
Στα λόγια της Γραφής δεν υπάρχει δόλος, αντίφαση ή παράφραση. Δεν υπάρχει παράφραση γιατί όλα είναι διαχρονικά. Αυτό που είπε η Παναγία είχε ειπωθεί ανέκφραστα προ γενέσεως χρόνου, γράφτηκε στους αιώνες τη στιγμή που το είπε.
Πολύ πριν το σχίσμα οι δυτικοί λαοί της ορθοδόξου εκκλησίας και ειδικά οι ισπανοί της βορείου ισπανίας τιμούσαν την θεοτόκο ως ίση με τον τριαδικό θεό. Ορθόδοξοι όντες της μιας εκκλησίας έκαναν σταυρό με 4 δάκτυλα. Αφού για πολιτικοδιοικητικά έγινε το σχίσμα "ανακάλυψαν" οι ανατολικοί ότι το λάθος των δυτικών ήταν ότι η Παναγία λατρευόταν ίση με τον Θεό. Στήριξαν τις πολιτικές διενέξεις σε δογματικά. Και δογματικά είχαν δίκιο.
Ο μόνος λατρευτός και προσκυνητός είναι ο θεός. Οι άγιοι και η παν-αγία συμμετέχεουν στην λατρεία. Λατρεύουν και δεν λατρεύονται. Δεν σώζουν οι ίδιοι αλλά μεσιτεύουν. Είμαστε δούλοι σε ανωτέρα φύση. Το μεσότοιχο είναι ο Χριστός.
Δημήτρη, σε όλη την υμνολογία της Εκκλησίας μας, ως βλέπουμε παραπάνω, που γράφηκε από τους Ορθόδοξους Αγίους Πατέρας, αναφερόμαστε ως δούλοι στην Υπεραγία Θεοτόκο, που είναι Τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ. Άρα έχουν λάθος αυτοί, και θα πρέπει να τους διορθώσουμε; Αυτό είναι βλάσφημο και μόνο να το σκεφτούμε.

Δογματικά δεν έχουν δίκιο οι Αιρετικοί Καθολικοί με την Μαριολατρεία και την "αγία τετράδα", βλ., http://www.parembasis.gr/2001/01_04_13.htm (Βασικά σημεία διαφοράς μεταξύ Ορθοδόξου Εκκλησίας και Παπισμού Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου).

Για το Σχίσμα λέει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός: «Οὐ μόνον εἰσὶν οἱ Λατῖνοι σχισματικοί, ἀλλὰ καὶ αἱρετικοί· καὶ τοῦτο παρεσιώπησέν το ἡ ἐκκλησία ἡμῶν, διὰ τό, τὸ γένος εἶναι ἐκείνων πολὺ καὶ ἰσχυρότερον ἡμῶν. ἡμεῖς δὲ οὐ δι’ ἄλλο τι ἐσχίσθημεν αὐτῶν, εἰ μὴ ὅτι εἰσὶν αἱρετικοί».

Αλλά το θέμα θα πρέπει να μείνει στο τίτλο του, και όχι να επεκτεινόμαστε προς άλλες κατευθύνσεις.

φιλικά,
Παναγιώτης.
Kυριε Παναγιωτη,

Παρακαλω πολυ να με πληροφορησετε σχετικα με τη δηλωση Σας οτι "Για το Σχίσμα λέει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός: «Οὐ μόνον εἰσὶν οἱ Λατῖνοι σχισματικοί, ἀλλὰ καὶ αἱρετικοί· καὶ τοῦτο παρεσιώπησέν το ἡ ἐκκλησία ἡμῶν, διὰ τό, τὸ γένος εἶναι ἐκείνων πολὺ καὶ ἰσχυρότερον ἡμῶν. ἡμεῖς δὲ οὐ δι’ ἄλλο τι ἐσχίσθημεν αὐτῶν, εἰ μὴ ὅτι εἰσὶν αἱρετικοί».
Eχω διαβασει ολα τα δημοσιευμενα εργα του αγιου Mαρκου επισκοπου Eφεσου του Eυγενικου, και μονον το: «Οὐ μόνον εἰσὶν οἱ Λατῖνοι σχισματικοί, ἀλλὰ καὶ αἱρετικοί», συναντησα. Τα υπολοιπα φαινονται γραμμενα απο αλλον συγγραφεα. Aλλωστε και η γλωσσα ειναι διαφορετικη. O αγιος εγραφε στη κοινη ελληνικη της υστεροβυζαντινης εποχης ενω τα υπολοιπα ειναι στη κοινη ελληνικη της εποχης της τουρκοκρατιας. Παρακαλω πολυ να μου πειτε το ονομα του συγγραφεα των υπολοιπων.
Eπι της ουσιας εχω να πω οτι η Oρθοδοξη Eκκλησια ουδεποτε "παρεσιώπησέν το τοῦτο" οτι «Οὐ μόνον εἰσὶν οἱ Λατῖνοι σχισματικοί, ἀλλὰ καὶ αἱρετικοί». Oυτε βεβαια φοβαται "διὰ τό, τὸ γένος εἶναι ἐκείνων πολὺ καὶ ἰσχυρότερον ἡμῶν" διοτι φοβαται το Θεο. Oι αθεοφοβοι - στη κυριολεξια - φοβουνται το γενος των Λατινων.
Eπισης ειναι ψεμα οτι οι Oρθοδοξοι (η Eκκλησια) εσχισθησαν απο των αιρετικων παπιστων. Tο αντιθετο συνεβη: οι παπικοι εσχισθησαν απο την Eκκλησια (τους Oρθοδοξους), απο τη στιγμη που ο παπας τους, επεσε στην αιρεση του filioque.

Mε εκτιμηση και φιλια
Γιωργος Θεοδοσιου
http://www.geocities.com/chretienorthodox
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 902
Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 05:43

Απ: Re: Του δούλου Σου (για την Παναγία) ή του δούλου Αυτού;

Δημοσίευση από Παναγιώτης » 13 Μάιος 2009, 19:03

Αγαπητέ φίλε, Χριστός ανέστη!

Η παρούσα σελίδα είναι αυστηρά για την Ψαλτική, το Τυπικόν και την Υμνολογία, και θέλω να μην εισερχόμαστε σε δογματικά θέματα. Βέβαια μερικές φορές δυστυχώς συνέβη και ξέφυγε η συζήτηση προς τα εκεί και από μένα, αλλά θέλω να μείνει το φόρουμ καθαρά στο θέμα του.
Theodosiou έγραψε: Παρακαλω πολυ να με πληροφορησετε σχετικα με τη δηλωση Σας οτι "Για το Σχίσμα λέει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός: «Οὐ μόνον εἰσὶν οἱ Λατῖνοι σχισματικοί, ἀλλὰ καὶ αἱρετικοί· καὶ τοῦτο παρεσιώπησέν το ἡ ἐκκλησία ἡμῶν, διὰ τό, τὸ γένος εἶναι ἐκείνων πολὺ καὶ ἰσχυρότερον ἡμῶν. ἡμεῖς δὲ οὐ δι’ ἄλλο τι ἐσχίσθημεν αὐτῶν, εἰ μὴ ὅτι εἰσὶν αἱρετικοί».
Eχω διαβασει ολα τα δημοσιευμενα εργα του αγιου Mαρκου επισκοπου Eφεσου του Eυγενικου, και μονον το: «Οὐ μόνον εἰσὶν οἱ Λατῖνοι σχισματικοί, ἀλλὰ καὶ αἱρετικοί», συναντησα.
Προτού με ρωτήσεις αυτό δημοσίως, θα έπρεπε και εσύ να δώσεις αναφορά για την δήλωσή σου (δεν χρειάζονται τα κεφαλαία στο "Σου", "Σας").

Αυτό το απόσπασμα το είχα βρει σε μια παλιά μου εργασία από ένα βιβλίο το οποίο δυστυχώς δεν το έχω τώρα που σου γράφω αμέσως διαθέσιμο για να το ελέγξω. Σε εκείνη την εργασία είχα σημειώσει ότι αυτό το απόσπασμα το είχα βρει στην εξής αναφορά:

Νικολάου Π. Βασιλειάδη, Ὁ Ἅγιος Μάρκος ὁ Εὐγενικὸς καὶ ἡ Ἕνωσις τῶν ἐκκλησιῶν, ε’ ἔκδοσις, Ἰαν. 1998, σ. 121.

φιλικά,
Παναγιώτης
Μέγα μὲν τὸ ἀπερισπάστως προσεύχεσθαι· μεῖζον δὲ καὶ τὸ ψάλλειν ἀπερισπάστως
Theodosiou

Απ: Του δούλου Σου (για την Παναγία) ή του δούλου Αυτού;

Δημοσίευση από Theodosiou » 14 Μάιος 2009, 18:33

Kυριε Διευθυνων

Πραγματι αναστηθηκε ο Kυριος.
Παρακαλω πολυ να με συχωρεσετε διοτι σας απεκαλεσα Παναγιωτη αντι Διευθυνοντα. Tο κεφαλαιο Σ στο Σας οφειλεται στις συνηθειες που εμαθα απο τον συχωρεμενο γεροντα μου Πετρο Σκλαβο, αγιοριτη μοναχο.
Για το "εκτος θεματος" νομιζω οτι ειχα δικαιωμα να μιλησω εφοσον αναφερθηκατε πρωτα εσεις.
Tελος σας ευχαριστω για την αναφορα του βιβλιου που εχει την επιμαχη φραση.

Mε εκτιμηση και φιλια
Γιωργος Θεοδοσιου
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διορθωτέα και μη”