Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
coevang
Νέος
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 06 Ιουν 2008, 17:53

Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσίευση από coevang » 06 Ιουν 2008, 18:38

Κατά την περίοδο του Πάσχα παραβρέθηκα σε ακολουθία θεμελιώσεως ναού η οποία τελείται σύμφωνα με την τάξη που υπάρχει στο μικρό Ευχολόγιο. Σύμφωνα με την τάξη αυτή μετά τον Ευλογητό λέγεται το απολυτίκιο του αγίου του ναού και κατόπιν Δόξα, και νυν και το θεοτοκίο «Παναγία Θεοτόκε Παρθένε…». Εφόσον η ακολουθία τελούνταν κατά την περίοδο του Πάσχα μετά τον Ευλογητό λέγεται το «Χριστός ανέστη…» τρις. Ποια θα πρέπει να είναι η ορθή θέση του Δόξα, και νυν στην διαδοχή των ύμνων η α ή η β;

α) Χριστός ανέστη (γ΄), απολυτίκιο αγίου ναού, Δόξα, και νυν. Παναγία Θεοτόκε…
β) Χριστός ανέστη (γ΄), Δόξα. απολυτίκιο αγίου ναού και νυν. Παναγία Θεοτόκε…
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 902
Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 05:43

Re: Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσίευση από Παναγιώτης » 06 Ιουν 2008, 18:57

Αγαπητέ φίλε νομίζω το 'α' είναι το σωστό. Δες και εδώ: http://analogion.net/forum/viewtopic.php?f=17&t=311

φιλικά
παναγιώτης.
Μέγα μὲν τὸ ἀπερισπάστως προσεύχεσθαι· μεῖζον δὲ καὶ τὸ ψάλλειν ἀπερισπάστως
Άβαταρ μέλους
coevang
Νέος
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 06 Ιουν 2008, 17:53

Re: Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσίευση από coevang » 08 Ιουν 2008, 11:22

Κατά τη Διακαινήσιμο Εβδομάδα τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος 2008 προβλέπουν:

«Κατά την ακρίνειαν της τάξεως μετά το «Αναστάσεως ημέρα» και το «Χριστός ανέστη» (τρις), Δόξα, το απολυτίον του αγίου, Και νυν, το ομόηχον αυτού α΄ θεοτοκίο»

Δεν είναι ορθότερο αυτό;
dkalpakidis
Παλαίμαχος
Δημοσιεύσεις: 124
Εγγραφή: 21 Φεβ 2008, 15:42

Re: Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσίευση από dkalpakidis » 08 Ιουν 2008, 12:53

coevang έγραψε:Κατά τη Διακαινήσιμο Εβδομάδα τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος 2008 προβλέπουν:

«Κατά την ακρίνειαν της τάξεως μετά το «Αναστάσεως ημέρα» και το «Χριστός ανέστη» (τρις), Δόξα, το απολυτίον του αγίου, Και νυν, το ομόηχον αυτού α΄ θεοτοκίο»

Δεν είναι ορθότερο αυτό;
Για Εσπερινό και Όρθρο ασφαλώς.
Για τον Αγιασμό και το "Παναγία Θεοτόκε" δεν το βλέπω κακό.
Πάντως στο "Ευχολόγιον" της Σιμωνόπετρας υπάρχει ειδική διάταξις για τον Αγιασμό την Διακαινήσιμο.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πεντηκοστάριον”