Σελίδα 1 από 1

Που πρέπει να καταλήγει;

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2010, 14:05
από fanis82
Θέλω να μου διευκρινίσει όποιος γνωρίζει με βιβλιογραφία, στα στιχηραρικά μέλη ποια κατάληξη πρέπει να κάνουμε γιατί άλλα έχουν κατάληξη τελική στην τριφωνία (Τις μη μακαρίσει Σε) ενώ άλλα, όπως τα εωθινά ΣΤ' και Ι' από το αναστασιματάριο εκδόσεις Ζωή, έχουν τελική κατάληξη στην βάση του!

Στα παπαδικά δε μέλη συνέχεια βρίσκουμε τελική κατάληξη στην τριφωνία του :sad2:

Όποιος μπορεί ας με διαφωτίσει!

Απ: Που πρέπει να καταλήγει;

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2010, 20:38
από Παναγιώτης
Αγαπητέ φίλε,

νομίζω (από μνήμης μιλώ) ότι όταν στα Δοξαστικά έπεται εκφώνησις ιερέως τότε πρέπει να καταλήγει Δι, αλλιώς Πα.

φιλικά,
Παναγιώτης

Απ: Που πρέπει να καταλήγει;

Δημοσιεύτηκε: 22 Μάιος 2010, 11:14
από fanis82
Φίλε Παναγιώτη,

Δείχνεις να είσαι σίγουρος αν και από μνήμης. Έστω ότι είναι σωστό αυτό που λες,το ερώτημα όμως είναι το εξής: Το ίδιο δεν πρέπει να συμβαίνει σε όλους τους ήχους ή τουλάχιστον έστω στους πλάγιους;

Απ: Που πρέπει να καταλήγει;

Δημοσιεύτηκε: 27 Μάιος 2010, 16:33
από fanis82
Να συμπληρώσω την απορία μου:Στα παπαδικά μέλη όπως χερουβικά γιατί γίνεται τελική κατάληξη στην τριφωνία της βάσης;

Απ: Που πρέπει να καταλήγει;

Δημοσιεύτηκε: 28 Μάιος 2010, 04:17
από Παναγιώτης
fanis82 έγραψε:Φίλε Παναγιώτη,

Δείχνεις να είσαι σίγουρος αν και από μνήμης...
Αγαπητέ Φάνη,

ξεκαθάρισα ότι είναι από μνήμης (και μάλιστα 6+ ετών), και έβαλα και το ρήμα "νομίζω", το οποίο κάθε άλλο παρά σιγουριά δηλώνει :) Εν πάσει περιπτώσει, επειδή για μεγάλο διάστημα δεν έχω πρόσβαση στην βιβλιοθήκη μου, δεν μπορώ να μιλήσω περαιτέρω προς το παρόν. Ό,τι είπα από μνήμης ίσως (δεν θυμάμαι) είναι στο βιβλίο: Δ. Γ. Παναγιωτόπουλου, Θεωρία καὶ Πράξις τῆς Βυζαντινῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς, ἔκδοσις 6η, Ἀθῆναι 1997, "ΣΩΤΗΡ" (α' ἔκδοσις 1947, "ΖΩΗ").

φιλικά,
Παναγιώτης

Απ: Που πρέπει να καταλήγει;

Δημοσιεύτηκε: 28 Μάιος 2010, 13:29
από fanis82
Φίλε Παναγιώτη,

έκανα λάθος εκφραστικό και ζητώ συγνώμη για την σιγουριά πριν.

Το βιβλίο του Παναγιωτόπουλου λέει στις καταλήξεις του πλαγίου του δευτέρου ήχου: Καταλήξεις εις τα στιχηραρικά και παπαδικά γίνονται ταιλικαί εις τον Πα,ενίοτε δε τον Δι. Η ερώτησή μου είναι πάνω σε αυτό: Γιατί να κάνει μόνο ο πλάγιος του δευτέρου τέτοιες καταλήξεις; Λογικά δεν πρέπει όλοι οι πλάγιοι ήχοι να κάνουν τις ίδιες καταλήξεις; Πρέπει να μπει ένα τέρμα στο χάος που συμβαίνει στην εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική, γι' αυτό ψάχνω να βρω μήπως έχω λάθος σε αυτή την παρατήρηση.

Αν μπορείς θέλω να μου δώσεις λύση σε αυτό. Και εννοείτε ότι προς όλους τους γνώστες απευθύνομαι.

Φιλικά Φάνης